Citat:
Ursprungligen postat av
Cinnabar
Varför har du så svårt att uttrycka dig utan frågor? Om du tror att det är MB, så skriv det. Du får tycka vad du vill!
Jag har inte sagt förut att jag tror att det är MB, så varför skulle jag säga det nu?
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nej, en hetsig gm har inte gjort detta. Då hade kroppen blivit lämnad intakt. En transportstyckare lämnar inte hälften i ett ödehus. Vad man än tror om MB, så inte har han tagit VB av daga på sin restaurang, han skulle inte småhacka VB i ryggen med ett runt verktyg inledningsvis. Sådant har inte en hetsig tid med, utan endast en prövande, lite osäker filur som har någon typ av "förspel" inför det stora brottet. Usch.
Varför skulle inte en man som blir ursinnig hacka BO i ryggen för att sedan mörda? 2010 knivhögg en ex-polisman sin fru magen i Flemingsberg. Därefter ringde han en kollega, som uppmanade honom att ringa ambulans. Då gick han tillbaka och stack en gång till. Hustrun avled. Den mannen ansågs frisk nog att dömas till 15 års fängelse. Man måste inte vara en knäppskalle för att begå grymma mord.
https://www.flashback.org/t1189712
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Den här gm hade noga räknat ut att tiden skulle räcka för brottets genomförande. Föräldrarna var bortresta, ingen lss-personal skulle studsa in och inga kompisar var på ingång. Det var även en stormatch på tv, som upptog allas intresse, observera detta faktum! Han hade mycket fri tid denna kväll, alla andra var upptagna.
Det gäller väl vilken GM som helst.
Sluta slänga ur dig en massa dumheter om KJ:s person som om det slulle styrka brott. Han är en knäppskalle, men det behöver inte alls betyda att han är mördare. Förklara istället MB:s beteende. Det behöver inte betyda att han är mördare heller, men man får inte gå med skygglappar och titta bara åt det håll åklagaren pekar.