2013-11-04, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrb1421
Enl.uppgift besöker KJ ödehuset 9maj han meddelar till någon i spaningsinsatsen att huset är tomt.
Denna uppgift vidarebefodras till MP som förmodligen efter man börjat uppmärksamma KJ:s konstiga beetende beslutar sig för att undersöka huset,restan vet vi ju.Varför han gör detta tror jag beror på att han vile "uppgradera" sökandet till nästa fas,han ville att kroppen skulle hittas själv går han ju säker, misstänkt javisst men inga bevis i hela världen kan fälla honom.
Plastpåsen han såg helt enkelt inte blodet
Tejprullen den glömde han bort
Handskarna dom var noggrant tvättade
Blodet i bilen inte synligt för blotta ögat
Om det finns en medhjälpare torde denna person befinna sig i KJ:s innersta krets och då torde även denna person lämmna elektroniska spår efter sig.Men om nu åklagarna bestämt sig för KJ som ensam gärningsman så kanske inte lägger energi på detta.Men det kan finns goda grunder att kolla upp denna teori,för så många personer kan det inte röra sig om.
Håller med dig. Detta är min teori också och det var därför KJ undrade hur hennes blod hittats i bakluckan på hans bil! Han säger ju själv att då skulle han ha sanitetstekniker HELA bilen och inte bara en del som jag tänker mig.
Citera
2013-11-04, 16:28
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
intressant att bilden är upplagd 2012.......https://www.facebook.com/h*wsaboutwegoforasprazzle
*=o
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1015134608*287628&set=a.43654161262 7.232425.691082627&type=1&theater (*=8)

vem är denne SF som har den facebook sida?
âr han fån Boden, och/eller har han någon annan sorts connection til detta fall?

Skrämmande bild han lagt ut där!!!
Citera
2013-11-04, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ser man på din lista får man nästan känslan av att VB kanske frågor något i sitt sms. Fem minuter efter trycker hon 112*. MB åker till området som masten täcker skickar ett sms som svar. Sedan svarar VB igen på det svar hon fått av MB. Samtidigt har AN ringt 24 minuter innan. Området är Garnisionsgatan mot Vittjärv. Blev inget klokare av detta.

Nånstans i tråden var det nån som skrev att en bil synts till i området som på den där kartan blir till vänster om idrottsplatsen, mittemellan det gula strecket och det röda som "pekar rakt upp".

Har tänkt på det där inlägget nu i några dagar men hittar det inte men, i skogsdungen där på bilden vid idrottsplatsen skulle det ha synts till nån intressant bil och nåt med bakluckan på denna men jag hittar det inte.
Citera
2013-11-04, 16:32
Medlem
Jag tänkte ställa ett litet tankeexperiment som man borde testa med riktiga prylar eftersom en del fabulerar om plastpåsen med blod suttit fasttejpad på offrets huvud o hals;

Ta en plastpåse, en tejprulle och en stor docka med långt hår samt "dutta" lite röd konditorfärg i håret, trä påsen över huvudet för att sedan tejpa fast påsen med smala tejpbitar kring halsen.
Ta sedan av plastpåsen utan att tejpbitar sitter kvar på påsen, påsen går sönder eller lämnar spår fingeravtryck på påsen. Det får inte fastna hår i påsen eller fingeravtryck på tejprullen.

Gör detta med handskar och utan handskar.

Inte ens i lugn och ro utan stress inomhus skulle detta fungera. Visst, tejp har olika klister och klibbar olika hårt men jag tror inte något av detta fungerar såpass att man kan hitta en "blodig" plastpåse utan skador eller rester av tejp eller hår.

Däremot verkar förhörsledarna locka fram att det ska ha funnits strumpbyxor med någonstans då de frågar rätt mycket om det samtidigt som de utfrågar KJ om sexet (sid 1903 i FUP). Det kan tänkas att de fibrer man hittat i tejpbitarna på offret kan stämma med någon typ nät i strumpbyxor.
Citera
2013-11-04, 16:35
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrb1421
Enl.uppgift besöker KJ ödehuset 9maj han meddelar till någon i spaningsinsatsen att huset är tomt.
Denna uppgift vidarebefodras till MP som förmodligen efter man börjat uppmärksamma KJ:s konstiga beetende beslutar sig för att undersöka huset,restan vet vi ju.Varför han gör detta tror jag beror på att han vile "uppgradera" sökandet till nästa fas,han ville att kroppen skulle hittas själv går han ju säker, misstänkt javisst men inga bevis i hela världen kan fälla honom.
Plastpåsen han såg helt enkelt inte blodet
Tejprullen den glömde han bort
Handskarna dom var noggrant tvättade
Blodet i bilen inte synligt för blotta ögat
Om det finns en medhjälpare torde denna person befinna sig i KJ:s innersta krets och då torde även denna person lämmna elektroniska spår efter sig.Men om nu åklagarna bestämt sig för KJ som ensam gärningsman så kanske inte lägger energi på detta.Men det kan finns goda grunder att kolla upp denna teori,för så många personer kan det inte röra sig om.

Bra sammanställt.

Mps sök i ödehuset missuppfattades av några i tråden som utebliven cred till Flashbackspanare, tråkigt nog. (Något som utvecklades till diffust kvinnohat dessutom.) Då visste ingen att det var mtgm som själv pekade ut platsen. Detta kanske var det viktigaste misstaget mtgm gjorde?
Citera
2013-11-04, 16:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Varför har du så svårt att uttrycka dig utan frågor? Om du tror att det är MB, så skriv det. Du får tycka vad du vill!
Jag har inte sagt förut att jag tror att det är MB, så varför skulle jag säga det nu?
Citat:
Nej, en hetsig gm har inte gjort detta. Då hade kroppen blivit lämnad intakt. En transportstyckare lämnar inte hälften i ett ödehus. Vad man än tror om MB, så inte har han tagit VB av daga på sin restaurang, han skulle inte småhacka VB i ryggen med ett runt verktyg inledningsvis. Sådant har inte en hetsig tid med, utan endast en prövande, lite osäker filur som har någon typ av "förspel" inför det stora brottet. Usch.
Varför skulle inte en man som blir ursinnig hacka BO i ryggen för att sedan mörda? 2010 knivhögg en ex-polisman sin fru magen i Flemingsberg. Därefter ringde han en kollega, som uppmanade honom att ringa ambulans. Då gick han tillbaka och stack en gång till. Hustrun avled. Den mannen ansågs frisk nog att dömas till 15 års fängelse. Man måste inte vara en knäppskalle för att begå grymma mord. https://www.flashback.org/t1189712
Citat:
Den här gm hade noga räknat ut att tiden skulle räcka för brottets genomförande. Föräldrarna var bortresta, ingen lss-personal skulle studsa in och inga kompisar var på ingång. Det var även en stormatch på tv, som upptog allas intresse, observera detta faktum! Han hade mycket fri tid denna kväll, alla andra var upptagna.
Det gäller väl vilken GM som helst.

Sluta slänga ur dig en massa dumheter om KJ:s person som om det slulle styrka brott. Han är en knäppskalle, men det behöver inte alls betyda att han är mördare. Förklara istället MB:s beteende. Det behöver inte betyda att han är mördare heller, men man får inte gå med skygglappar och titta bara åt det håll åklagaren pekar.
Citera
2013-11-04, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -silent-
Någon som vet vad för typ av telefon MB ska ha haft där det inte går att återskapa SMS? Aldrig hört detta förut, måste ju vara guld för många skumma människor.

Vad gäller att återskapa, är inte min gebit och kan inget om sånt, men det är därför jag funderar kring om en HTC-mobil är aktuell i det här fallet då jag vet att dessa telefoner har ett internminne som en guldfisk och att den hela tiden säger till att minnet är fullt och man måste radera typ foton och sms osv för att få plats i minnet.
Citera
2013-11-04, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9ver
Jag tänkte ställa ett litet tankeexperiment som man borde testa med riktiga prylar eftersom en del fabulerar om plastpåsen med blod suttit fasttejpad på offrets huvud o hals;

Ta en plastpåse, en tejprulle och en stor docka med långt hår samt "dutta" lite röd konditorfärg i håret, trä påsen över huvudet för att sedan tejpa fast påsen med smala tejpbitar kring halsen.
Ta sedan av plastpåsen utan att tejpbitar sitter kvar på påsen, påsen går sönder eller lämnar spår fingeravtryck på påsen. Det får inte fastna hår i påsen eller fingeravtryck på tejprullen.

Gör detta med handskar och utan handskar.

Inte ens i lugn och ro utan stress inomhus skulle detta fungera. Visst, tejp har olika klister och klibbar olika hårt men jag tror inte något av detta fungerar såpass att man kan hitta en "blodig" plastpåse utan skador eller rester av tejp eller hår.

Däremot verkar förhörsledarna locka fram att det ska ha funnits strumpbyxor med någonstans då de frågar rätt mycket om det samtidigt som de utfrågar KJ om sexet (sid 1903 i FUP). Det kan tänkas att de fibrer man hittat i tejpbitarna på offret kan stämma med någon typ nät i strumpbyxor.
Har inte kommit dit ännu i FUP men finns det misstanke om att hon skulle ha blivit strypt av strumpbyxor? I rättsläkarens protokoll finns en notering att vänster öga samt små bristningar syns på kinden vilket skulle kunna indikera på strypning men skulle också kunnat komma till på annat sätt
Citera
2013-11-04, 16:43
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har inte sagt förut att jag tror att det är MB, så varför skulle jag säga det nu?Varför skulle inte en man som blir ursinnig hacka BO i ryggen för att sedan mörda? 2010 knivhögg en ex-polisman sin fru magen i Flemingsberg. Därefter ringde han en kollega, som uppmanade honom att ringa ambulans. Då gick han tillbaka och stack en gång till. Hustrun avled. Den mannen ansågs frisk nog att dömas till 15 års fängelse. Man måste inte vara en knäppskalle för att begå grymma mord. https://www.flashback.org/t1189712Det gäller väl vilken GM som helst.

Sluta slänga ur dig en massa dumheter om KJ:s person som om det slulle styrka brott. Han är en knäppskalle, men det behöver inte alls betyda att han är mördare. Förklara istället MB:s beteende. Det behöver inte betyda att han är mördare heller, men man får inte gå med skygglappar och titta bara åt det håll åklagaren pekar.

Exemplet från Flemingsberg visar ju på det jag just sagt, att en "normal" gm larmar och berättar vad hen gjort.

Detta brott är bisarrt. Att du inte ser hur antalet möjliga gm då hastigt krymper tycker jag är underligt.
Citera
2013-11-04, 16:44
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Något som jag tror talar stark för att KJ kan vara GM är att han fick avslag från den militära utbildningen den 25/4. Sen tar det något dag innan han får detta i sin brevlåda. Beslutet kan ha utlöst någon sorts motreaktion som gjorde att han skulle bevisa att han var commander av rang. Man får inte glömma att skulle han få ett arbete en dag, så såg han nog möjligheten till detta inom det militära. Nu stängdes den dörren för honom. Sen fyllde han år den 29/4 och valborgs var den 30/4 så det kan ha blivit mer alkohol än tidigare, vilket kan ha påverkat honom och hans psyke.

När det gäller MB som tänkbar GM så hade de raderade smsen troligtvis gett oss svaret. Sen detta med att han troligtvis passerar i taxi (troligtvis efter Sävastleden) exakt samtidigt som VBs mobil under sex minuter skiftar från 3g till 2g är nästan för slumpmässigt för att bara vara slump. Dessutom har de ovanligt mycket sms kontakt denna kväll jmf med dagarna innan. MB är den av de två som jag tycker har klarare motiv för att utplåna VB från jordens yta.

Sen är de båda alkoholpåverkade denna kväll, vilket ligger båda till last. Ingen av dem har några vidare alibin. Båda är lite udda, fast på olika sätt.

Mitt fetade. Nej, det är verkligen inga vattentäta alibin. AN säger att hon "tror inte" hon drack något när de kom hem. Men "hade lite vin". Han säger att hon drack grogg i köket. Hon verkar inte ha koll på hur de lade sig. På frågan om hon lade sig innan honom säger hon "ja det gör jag nästan alltid", men ibland inte typ. Hon svarar sedan svävande att hon såg på tv. Han säger att de låg och pratade innan de somnade. Hon kan ju blivit full och inte minns, men då lär hon ju inte vaknat om han smög ut.
Citera
2013-11-04, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Har inte kommit dit ännu i FUP men finns det misstanke om att hon skulle ha blivit strypt av strumpbyxor? I rättsläkarens protokoll finns en notering att vänster öga samt små bristningar syns på kinden vilket skulle kunna indikera på strypning men skulle också kunnat komma till på annat sätt

Jag vet inget om vilka misstankar eller om strypning men de är rätt envisa om utfrågningarna om VB använde strumpbyxor eller ej, rent allmänt och just den 4/5. Det kan ha varit en "rökridå" för att få KJ att tappa fokus, de har en mycket utstuderat teknik de har genom hela förhöret i att bolla mellan olika detaljer och ämnen för att få honom ur balans och försäga sig.
Citera
2013-11-04, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Vad gäller att återskapa, är inte min gebit och kan inget om sånt, men det är därför jag funderar kring om en HTC-mobil är aktuell i det här fallet då jag vet att dessa telefoner har ett internminne som en guldfisk och att den hela tiden säger till att minnet är fullt och man måste radera typ foton och sms osv för att få plats i minnet.
Hittade detta
Det är i stort sett alltid så i alla datorsammanhang (och en mobiltelefon är också en slags dator) att saker som raderas inte omedelbart försvinner. Om man t.ex. raderar en fil på en hårddisk så tar man bara bort informationen om att filen finns och själva filinnehållet ligger kvar. Däremot markeras utrymmet som ledigt, vilket gör att filinnehållet så småningom kommer skrivas över med ny information. Fram till att det har skett så går det ofta att hitta och återskapa en raderad fil, eftersom själva innehållet i filen finns kvar. På samma sätt är det förmodligen med meddelanden i en mobil. Dvs. så länge du inte tar emot (eller skickar) nya meddelanden som kan skriva över de gamla raderade så kan det nog gå att få tillbaka de gamla.

Har datan skrivits över med nya data, så går det inte att återskapa.

Tyckte det förklarar raderingar på ett bra sätt och stämde in på det MB sagt om sms.
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-11-04 kl. 16:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in