2013-11-14, 22:34
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och om du tillåter dig att spekulera då, hur skulle det då se ut tror du?

Ungfär som jag skrev. MEN ingenting i detta fallet upphör att förvåna mig, så det behöver inte alls gått till så.
Jag ser bara död hund, mycket blod, googling av hundens anatomi & skelett, hund försvunnen innan någon hinner dit, misstänkt styckad ex.
Citera
2013-11-14, 22:34
Medlem
MrFolds avatar
Jag håller med Quarrel om hunden. Vore det även mord att ha ihjäl sin hund skulle jag definitivt skriva under på rimligt tvivel med råge, då solid bevisning saknas. En annan sak är att det rent logiskt känns som rätt låg sannolikhet att inte något hände med hunden som KJ inte vill berätta/visa upp för omvärlden. Att han älskade sin hund tror jag också, men folk begår tyvärr brutala våldshandlingar ibland mot både människor och djur de har såna känslor för.
Citera
2013-11-14, 22:35
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Det har man försökt men fick ingen klockren träff.

En sak jag undrar, kanske sett för mycket på Discovery och forensic serierna, men jag undrar, borde man inte kunna analysera häftämnet på tejprulle och bitar för att få fram om det ens sannolikt kommer ifrån samma batch?
Ah ok, missat det. Ja, man tycker ju att det borde kunna gå på något sätt att fastställa vad det är för tejp som tagits bort från tejprullen. Men om det nu skulle gå att bevisa att tejpen på VB och den beslagtagna tejprullen hör ihop, skulle det ändå inte vara bevis på att just KJ mördat VB. Det skulle bevisa att KJ har något samröre med VB:s död.
Citera
2013-11-14, 22:36
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Jo, medierna lär inte sluta att rapportera i morgon då slutpläderingarna ska hållas, däremot får dom inte vara med under förhöret då dörrarna stängs, troligen pga utfrågning om uppgifter i BUP-journalerna.

Journalerna gås igenom bakom stängda dörrar. Förhöret med KJ är sannolikt "öppet".
Citera
2013-11-14, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och handskarna slängde han noggrant, medan tejpen lade han på badrumsskåpet. Är det troligt?
Om tejpen åkte ner i fickan eller nåt ja
handskarna slängde han sist, dem hade han på sig hela tiden antar jag
Citera
2013-11-14, 22:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Ah ok, missat det. Ja, man tycker ju att det borde kunna gå på något sätt att fastställa vad det är för tejp som tagits bort från tejprullen. Men om det nu skulle gå att bevisa att tejpen på VB och den beslagtagna tejprullen hör ihop, skulle det ändå inte vara bevis på att just KJ mördat VB. Det skulle bevisa att KJ har något samröre med VB:s död.
Men det misslyckades SKL med. Så han kanske inte har med VB:s död att göra.
Citera
2013-11-14, 22:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris Jack
Nja.

"Resultaten talar i någon mån för att tejpbitarna kommer från tejprullen."

"Någon mån" är grad+1, och grad+4 är max.

Sid 299-300

Någon mån, hahahaha. Antingen passar bitarna på rullen eller inte. Är det första gången man lägger pussel på SKL tro?
Citera
2013-11-14, 22:39
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, tejpen är ju speciellt framtagen för att inte fastna på kirurgernas steriliserade handskar. Dessutom starkt vidhäftande vid huden för att förhindra ärrbildning.

Att SKL inte lyckats räkna ut detta är ju snudd på skandalöst!

tejpen är väldigt vanlig, den kallas oxo kirugtejp, syftet är väl att den kan användas som plåster, doc är det så att namnet till trots, användes den inte på ett sjukhus operationsavdelning för att "plåstra sår" det har dom bättre grejor för, utan snarare för att tejpa fast katetrar o dylikt mot en patient
Som just plåster mot ett sår är den faktiskt rätt dålig
Citera
2013-11-14, 22:39
Medlem
Chris Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men det misslyckades SKL med. Så han kanske inte har med VB:s död att göra.

Nu är väl inte direkt tejpen det enda som pekar på honom i detta.

Jag håller det för troligt att om hela det emballage hon fraktats i skulle hittas, så sitter resten av tejpen där och skulle gå att matcha till 100% med rullen. Men det emballaget är antagligen uppeldat eller nergrävt, eller båda.
Citera
2013-11-14, 22:40
Medlem
Chris Jacks avatar
Citat:
Någon mån, hahahaha. Antingen passar bitarna på rullen eller inte. Är det första gången man lägger pussel på SKL tro?

Skillnad på passar ihop och härröra från samma rulle.
Citera
2013-11-14, 22:40
Medlem
1.Varför KJ så till polisen " jag vet att ni misstänker mig
2.KJ säger atthan var den sista som såg henne i livet ; hur vet han det ?
3.Självklart det var han som mördad henne
Punkt slut !
Citera
2013-11-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
gummihandskar har han kanske tagit från boendestödets låda som de brukar ställa ut hos brukare, syns inte om det försvinner några
tror inte arbetshandsken använts alls utan fått fläckar i bagaget, skulle varit mer fläckar och större om den används vid hantering kan man tycka

Kan likaväl komma från en restaurang som hanterar rå fisk. Där används också steriliserade kirurghandskar. En kund som blir matförgiftad så är det lika med noll restaurang. Fisken serveras rå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in