Citat:
Ursprungligen postat av
laponica
Var upp till "ödehuset" idag och traskade omkring i området. Fan vad det är mycket som är märkligt med den här historian. Finns ju otroligt mycket gömställen där uppe. Luckor i marken, värn, stenrösen, håligheter, stigar och vägar långt in i skogen.
Benen måste ha placerats i huset för att hittas. Varför vill man det? Är ju verkligen inte något ödehus egentligen. Inte särskilt avsides. Man möter folk där i stort sett alltid. Alla tider på dygnet. Vägar som korsar från flera håll. Otroligt riskfyllt ställe och lätt att observeras.
För KJ som är hemtam i området känns det ännu mer orimligt.
Min tanke var att leta efter värnet där hundar markerade och även stenarna där hund markerade. Fick lite dåligt med tid tyvärr. Vädret var uselt också. Så jag gick bet. Hittade flera järnluckor ner till värn. Öppna också. Någon som vet på ett ungefär var det där "korvliknande" värnet ska ligga?
Tror jag måste köpa en gps.
Är det rimligt att måla ena benet knallblått?
Är det rimligt att göra ett fodral av en madrass?
Är det rimligt att sy en militärväst till sitt husdjur, som aldrig presenteras, och försvinner spårlöst?
Är det rimligt att inte ringa och kolla om en mörkrädd kompis tagit sig hem bra?
Är det rimligt att studera anatomi, ha en massa knivar hemma, prata om döda och sedan vara nästan likgiltig till varför man sitter anhållen för knivmord och styckning?
Är det rimligt att gå från en tillvaro med ilska över att inte bli antagen till lumpen för att hamna på rättspsyk?
Är det rimligt att hoppa av en gymnasieutbildning, inte ha något jobb och bara ägna sig åt airsoft?
Är det rimligt att vara 23 år och leva i en fiktiv värld?