2013-11-03, 14:49
Medlem
Godzilla3s avatar
Håller med dig delvis tom-jones. Det var definitivt inte en av GGG:s bättre fighter. Han imponerade mer mot Macklin, där tyckte jag han hade allt inklusive en bra defensiv. Jag tycker det var lite synd för fighten att Stevens blev droppad så hårt redan i andra ronden, det gjorde honom orolig att åka ner igen och han blev gun-shy. Men i fjärde och femte ronden när Stevens verkligen slog med conviction så såg man att GGG kan bli träffad upprepade gånger helt rent. GGG tog slagen riktigt bra, hans haka är legit. Det enda som hände var att han backade bakåt när han blev träffad.

Var sjukt imponerad av GGG:s workrate, han pumpade jabben hela fighten och slog runt 100 slag per rond, i åttonde ronden landade han 56 power punches. Han har energi nog att göra det i tolv ronder. Lite besviken på GGG när han hade Stevens mot repen, slog mycket på guarden. Kändes som att han kunde ta ut honom snabbare. Den där vänsterkroken mot kroppen är dock vacker.

GGG borde inte gå upp till 168. Jag tror inte han kommer slå Froch och Ward. Tvivlar ganska starkt på det i alla fall, har lite tvivel om att hans power kommer bära upp dit. Ward skulle plocka honom lätt tror jag.

Martinez-GGG är intressant, jag tror Martinez tar det om inte hans skadebekymmer hämmat honom för mycket. Tror Martinez som han gjorde mot Chavez Jr kan hålla sig borta från repen ganska bra och hålla det i mitten av ringen. Han var lite rostig mot Murray men tyckte han vann den fighten.

Quillin tror jag GGG kan ta. Rosado backade upp Quillin, då kan garanterat GGG göra det. Om Quillin inte kan vinna respekt tidigt mot GGG så kommer nog GGG bryta ner honom till slut.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-11-03 kl. 15:01.
Citera
2013-11-03, 19:13
Medlem
tom-joness avatar
Det var en tuff fight för Magomed som sagt. Bruten vänster hand, bruten näsa och en mindre blödning på hjärnan. Nu ligger han tydligen i koma. Håller tummarna för att han repar sig fullt ut.
Citera
2013-11-03, 19:40
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Det var en tuff fight för Magomed som sagt. Bruten vänster hand, bruten näsa och en mindre blödning på hjärnan. Nu ligger han tydligen i koma. Håller tummarna för att han repar sig fullt ut.
Fyfan, återigen en påminnelse om hur tuff boxningen är. Hoppas verkligen att Magomed återhämtar sig helt.
Citera
2013-11-03, 21:36
Medlem
tatans avatar
Snackas om Froch GGG och Ward GGG i sådana fall vill jag se han möta Ward , Froch skulle nog inte på verkas av GGG Power skulle nog likna Bute Froch.
Vill inte se GGG Martinez heller faktisk , han såg tyvärr inget vidare ut emot Macklin.
Citera
2013-11-04, 08:27
Medlem
despondencys avatar
Alla tankar till Magomed. Jag trodde han var föga mer än en "can-crusher" men han visade att han oerhört mycket mer att ge. Jag hoppas vi får se honom i ringen igen, fullt återställd, men givetvis så är hans fortsätta hälsa i livet det viktigaste. Ryssarna är för tuffa för sitt eget bästa.

Glad att Wladimir var i publiken; kanske lärde han sig lite om vad tungviktsboxning går ut på. Jag har försvarat Klitschko-bröderna länge, kanske kan man till och med ha kallat mig ett "fan". Wladimir förlorade mig i och med sin pinsamma "vinst" emot Povektin och hans storebror bör ses som "retired". I den nya eran så hoppas jag se namn som Perez, Magomed och Andy Ruiz Jr. Pulev är för mycket av en amatörboxare för att fånga mitt intresse, hur duktig han än må vara. Haye borde dra sig tillbaka för gott; oerhört trött på hans ständiga jakt på uppmärksamhet framför en karriär inom boxningen.

Iduna

Aktiv läsare av boxningsforum; man ansåg Lewis vara en mästare av en svag era och han hade inte alls samma erkännande som äntligen växt fram under åren efter att han drog sig tillbaka. Nu förstår folk att hur duktig han faktiskt var. Nu var Lewis era svag i jämförelse med vad den tidigare varit, måhända. Alis skugga är stor. Klitschko-eran är dock fruktansvärt svag. Mormeck som utmanare till titeln? På riktigt? Oavsett går det inte att bortse ifrån hur duktiga bröderna är och det är synd att de aldrig får/fick de fighterna som behövdes för att bekräfta det. Vitalis mest utmärkande fight förblir hans förlust emot Lewis och det är ju ganska talande. Detta kommer från någon som gillat båda bröderna länge. Båda två skulle ge oerhört många ATG stora problem.

Jag har dock inga specifika källor mer än att det var så snacket gick när det begav sig. En av anledningarna folk trodde att en antik Mike Tyson hade en legitim chans var ju att Lewis ständigt ansågs sämre än vad han faktiskt var (och Tyson bättre men det är väl en annan historia). Detta på grund av eran han slogs i. Folk glömmer att namn som Holyfield inte vägde tungt på tiden det begav sig; han ansågs "färdig" redan på Lewis tid (lättillgänglig källa får väl vara kommentator-teamet på HBO som körde PBP'n. Kanske ingen bra "källa" men en indikation i vilket fall.

Men vill du påstå att jag snackar strunt så visst, jag kan ärligt talat säga att jag inte tycker det är värt att sitta och leta upp gamla boxningsartiklar eller antika forumtrådar för att försöka bevisa något.

Det är min åsikt, sett från en historisk översikt av tungviktsboxningen sedan Alis era att Klitschko-bröderna kommer hållas i bättre dager än vad de gör just nu. Inte i Lewis klass men ändå inte särskilt långt utanför top 10 över världens bästa tungviktare genom tiderna.
Citera
2013-11-04, 13:41
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despondency
Glad att Wladimir var i publiken; kanske lärde han sig lite om vad tungviktsboxning går ut på. Jag har försvarat Klitschko-bröderna länge, kanske kan man till och med ha kallat mig ett "fan". Wladimir förlorade mig i och med sin pinsamma "vinst" emot Povektin och hans storebror bör ses som "retired". I den nya eran så hoppas jag se namn som Perez, Magomed och Andy Ruiz Jr. Pulev är för mycket av en amatörboxare för att fånga mitt intresse, hur duktig han än må vara. Haye borde dra sig tillbaka för gott; oerhört trött på hans ständiga jakt på uppmärksamhet framför en karriär inom boxningen.
Känner mig ganska positiv inför framtiden inom tungvikten när väl Klitschkos lägger ner. Finns riktigt intressanta namn. Bryant Jennings (har snackat om honom flera ggr här på forumet så ber om ursäkt på förhand) är min favorit just nu, tror han kan gå långt. Jag tror han kommer bli den bästa amerikanska tungviktaren om några år. Inte en stark puncher men han har alla redskapen, fina kombinationer och snabbhet. Sättet han boxade på bakfoten mot Fedosov bådar riktigt gott. Jennings har något som är väldigt viktigt nämligen inside fighting.
Andy Ruiz Jr. är jag också sjukt imponerad av, han har en fight 23:e november mot Tor Hamer. Till skillnad från Wilder så har faktiskt Ruiz och Jennings mött ordentliga motståndare. Senast mötte ju Ruiz ett tufft namn i Joe Hanks.
I helgen var det en ganska viktig fight mellan Richard Towers och Lucas Browne där Browne stoppade Towers så har för mig att han har en fight mot David Price klar nu.
Tyson Fury tror jag inte så mycket på, ska dock bli intressant att följa hans kusin Hughie Fury som har vunnit 11 fighter i år. Deontay Wilder har vi snackat mycket om, med hans högerslägga är han ett hot mot samtliga, ser framemot dagen då han möter en legitim motståndare. Glazkov har en fight 16:e november mot Adamek, blir intressant att följa.
Citera
2013-11-04, 19:12
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Alla tankar till Magomed. Jag trodde han var föga mer än en "can-crusher" men han visade att han oerhört mycket mer att ge. Jag hoppas vi får se honom i ringen igen, fullt återställd, men givetvis så är hans fortsätta hälsa i livet det viktigaste. Ryssarna är för tuffa för sitt eget bästa.

Iduna

Aktiv läsare av boxningsforum; man ansåg Lewis vara en mästare av en svag era och han hade inte alls samma erkännande som äntligen växt fram under åren efter att han drog sig tillbaka. Nu förstår folk att hur duktig han faktiskt var. Nu var Lewis era svag i jämförelse med vad den tidigare varit, måhända. Alis skugga är stor. Klitschko-eran är dock fruktansvärt svag. Mormeck som utmanare till titeln? På riktigt? Oavsett går det inte att bortse ifrån hur duktiga bröderna är och det är synd att de aldrig får/fick de fighterna som behövdes för att bekräfta det. Vitalis mest utmärkande fight förblir hans förlust emot Lewis och det är ju ganska talande. Detta kommer från någon som gillat båda bröderna länge. Båda två skulle ge oerhört många ATG stora problem.

Jag har dock inga specifika källor mer än att det var så snacket gick när det begav sig. En av anledningarna folk trodde att en antik Mike Tyson hade en legitim chans var ju att Lewis ständigt ansågs sämre än vad han faktiskt var (och Tyson bättre men det är väl en annan historia). Detta på grund av eran han slogs i. Folk glömmer att namn som Holyfield inte vägde tungt på tiden det begav sig; han ansågs "färdig" redan på Lewis tid (lättillgänglig källa får väl vara kommentator-teamet på HBO som körde PBP'n. Kanske ingen bra "källa" men en indikation i vilket fall.

Men vill du påstå att jag snackar strunt så visst, jag kan ärligt talat säga att jag inte tycker det är värt att sitta och leta upp gamla boxningsartiklar eller antika forumtrådar för att försöka bevisa något.

Det är min åsikt, sett från en historisk översikt av tungviktsboxningen sedan Alis era att Klitschko-bröderna kommer hållas i bättre dager än vad de gör just nu. Inte i Lewis klass men ändå inte särskilt långt utanför top 10 över världens bästa tungviktare genom tiderna.
För det första så känns det inte så bra att du buntar ihop bröderna Klitscko på det sättet.

Vitali var en riktig fighter som kunde anpassa sig efter motståndaren, han hade egentligen allt. Jag tror inte att det finns någon boxare i världshistorien som han inte hade haft minst en 50/50-chans att vinna emot.

Wladimir är enformig men hans stil är framgångsrik. Han har den bästa jabben jag någonsin sett. Den är alltid farlig, han slår den i tolv ronder, den håller alla motståndare borta från clinchen. Kom gärna med förslag på någon som har en bättre jabb?
Citera
2013-11-04, 19:53
Medlem
despondencys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
För det första så känns det inte så bra att du buntar ihop bröderna Klitscko på det sättet.

Vitali var en riktig fighter som kunde anpassa sig efter motståndaren, han hade egentligen allt. Jag tror inte att det finns någon boxare i världshistorien som han inte hade haft minst en 50/50-chans att vinna emot.

Wladimir är enformig men hans stil är framgångsrik. Han har den bästa jabben jag någonsin sett. Den är alltid farlig, han slår den i tolv ronder, den håller alla motståndare borta från clinchen. Kom gärna med förslag på någon som har en bättre jabb?

Du missuppfattar mig. Jag buntar inte ihop den stilmässigt; jag buntar ihop dem i kontexten som suveräner i den nuvarande tungviktseran. Som boxare är de väldigt annorlunda. Klitschko har en fantastisk jabb. Jag har redan förklarat varför han gjorde mig så besviken emot Povetkin så jag ser ingen anledning att upprepa det; det är ju skrivit såpass nyligen. Sen håller jag inte Vitali Klitschko så högt som du gör. Jag anser att Vitali var den bättre brodern men Wladimir har en bättre resumé. Har väldigt föreställa mig Vitali emot den absolut eliten av historiens tungviktsboxare; han har bara boxats emot en och den matchen förlorade han även om han gjorde en bra insats.

Bättre jabb än W. Klitschko? Om vi håller oss till tungvikten så håller jag Lennox Lewis jabb i liknande gradering; han var dock inte lika beroende av den och därför är den mer framträdande hos W. Klitschko. Ali och Holmes hade fantastiska också fantastiska jabbar och de fick chansen att visa den emot legitima motståndare. Det tråkiga med Klitschkobröderna är ju deras motstånd, vilket såklart inte är deras fel. Det är dock en sak att ha en fantastisk jabb emot motståndare som Pianeta och Povetkin, en annan sak att ha en fantastisk jabb emot Norton och Shavers. Det finns mycket material med Holmes tillgängligt; jag skulle utan tvekan påstå att hans jabb är bättre än W. Klitschkos. Ali hade även han en bättre jabb men de använde den på väldigt olika sätt så jämförelsen blir lite skev. Väldigt olika boxare. Finns nog argument för Joe Louis jabb också men jag har sett för lite material; mest läst inlägg från människor med större kunskap om boxning än mig som håller den väldigt högt. Inget jag själv kan gå i god för, tyvärr.

Tillägg: Liston och Foreman hade hårdare jabbar än Wladimir men jag skulle anse att hans var bättre ändå, sett till hur framträdande den är. De är fortfarande värda att nämnas i sammanhanget.
Senast redigerad av despondency 2013-11-04 kl. 19:57.
Citera
2013-11-04, 20:08
Medlem
despondencys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Känner mig ganska positiv inför framtiden inom tungvikten när väl Klitschkos lägger ner. Finns riktigt intressanta namn. Bryant Jennings (har snackat om honom flera ggr här på forumet så ber om ursäkt på förhand) är min favorit just nu, tror han kan gå långt. Jag tror han kommer bli den bästa amerikanska tungviktaren om några år. Inte en stark puncher men han har alla redskapen, fina kombinationer och snabbhet. Sättet han boxade på bakfoten mot Fedosov bådar riktigt gott. Jennings har något som är väldigt viktigt nämligen inside fighting.

Ja, Jennings kommer förmodligen aldrig ha en chans emot endera Klitschko-broder men annars ser framtiden ljus ut. Tråkigt att han tackade nej till en match emot Adamek; tydligen ansåg han att de erbjöd för lite pengar. Har svårt att se dagens Adamek ge Jennings några bekymmer, jag vet inte ens om Adamek fixar den limiterade Glazkov, som fick en enorm gåva i hans "oavgjorda" match emot Malik Scott. Jag hade den matchen 98-92 till Scott. Jennings behöver dock hålla sig aktiv, han saknar nästan helt erfarenhet från amatörligan. 13-4 som amatör är väldigt lite att ha på fötterna; då duger det inte med en match under 2013. Han bör definitivt mata på med fler matcher och han borde ha tagit matchen emot Adamek för struntsummor. Jag tror det hade varit värt det för honom. Definitivt bättre än sitta på arslet under större delen av året vid en ålder av 29.

Hursom tycker jag du gör helt rätt i att hypea Jennings; han hör definitivt till framtidshoppen.
Citera
2013-11-04, 23:16
Medlem
tom-joness avatar
Det finns flera tungviktare som haft bätre jabbar än W Klitschko. Jag tycker han har en bra jab men han håller liksom ute sin vänsterhand hela tiden och slår en kort jab från halvt utsträckt arm ofta.
Tidernas bästa tungviktsjab tillhörde naturligtvis Larry Holmes. Det är inte ens något att diskutera. Sättet han kunde piska in den på, snabbt och pricksäkert, gav honom förmågan att styra en hel fight med den där pistongen i vänsternäven. Även i gammal ålder var hans jabb mkt bra.
En inte lika erkänd fighter som dock hade en helt magnifik jab var Carl The Truth Williams. Hans jab var nästan jämnbördig med Holmes, fast Larry hade lite bättre timing. Se fighten mellan de två och lär. Jag har sett fighten i sin helhet två ggr och sitter bara och njuter av jab-kriget de har. Snyggt och fascinerande.
Sonny Liston hade en riktigt bra jab. En hård och bestämd jab, Liston kunde faktiskt skaka folk enbart med en jab. Det ska tilläggas att Liston hade en väldigt bra räckvidd, långa armar.
Ali hade en bra och snabb jab som störde motståndaren i hans rytm.
Lennox, en mycket bra jab. Kunde också diktera fighter med den.
George Foreman hade en underskattad jab och faktum är att den var bättre under hans "andra" karriär, på äldre dagar. Se exempelvis mot Holyfield, det är en snabb jab med bra tryck. Tyvärr använde han den för sällan.
Även Joe Louis och Riddick Bowe hade bra jabbar, en smaksak om de var bättre än Wlads. Tyson hade faktiskt en ok jab för att vara så kort. Han kunde ofta ta sig in bakom en snabb jab. Och kommer ni ihåg första fighten med Hoyfield vs Michael Moorer? Vilken jab han pumpade i Evanders fejs då, Moorer. Riktigt bra. Snabb och pricksäker.

Som någon så riktigt skrev här, det är skillnad att pricka en jab på Mormeck och Pianeta eller på Norton och Shavers. Detta är faktiskt en sak som de flesta experter verkar vara eniga om, Larry Holmes hade tidernas främsta tungviktsjab. Vem som var tidernas främsta tungviktare är däremot lite mer uppdelat, de flesta säger Joe Louis men en del säger såklart Ali.

Kollade lite igen på Mike Perez vs Magomed. Han har skön stil Perez men är det nån mer som tycker att han ibland verkar vara lite influerad av Jailhouse Rock/52 blocks disciplinerna? Jag tyckte det ibland på hur han rörde händerna och blockerade slag. Bara i vissa sekvenser men ändå. Har han suttit kanske? Den enda boxaren jag kan komma på som jag sett använda 52s tidigare är Zab Judah.
Senast redigerad av tom-jones 2013-11-04 kl. 23:24.
Citera
2013-11-05, 07:23
Medlem
despondencys avatar
tom-jones

Tack för tipset om Williams-Holmes, den ligger på hårddisken men jag kan inte minnas mig ha sett den. Kan mycket väl bli till morgonkaffet. Jag håller med om det mesta men jag tycker nog det är en överdrift att säga att Foremans jabb var bättre under hans "andra" karriär; jag tror snarare att han var mer beroende av den och därav blev den mer framträdande. Han var ju bra mycket långsammare på fötterna så jag tyckte att han jabbade ganska mycket mer. Men jag har inte tänkt på det närmare så jag kan ha fel.

Ang. Perez tror jag inte att han, som klassiskt skolad kubansk boxare, skulle ha lärt sig nya knep på kåken om han suttit inne (vilket jag inte tror eller hört något om). Dessutom så flydde han till Irland och det du talar om cirkulerar väl mestadels på amerikanska fängelser? Jag aldrig hört talas om det förr än nu, då jag googlade det. Wikipedia behöver ju inte vara en trovärdig källa.
Citera
2013-11-05, 10:41
Medlem
Idunas avatar
Citat:

Iduna

Din minnesbild är helt annorlunda än min. Som jag minns det var Lennox Lewis enormt uppskriven till en början - förväntningarna var mkt höga efter OS-guldet -, men att han var ojämn, gjorde en del dåliga matcher, och det gjorde att folk tvivlade. Minns att han var nära att åka dit mot en relativt medelmåttig fajter som Frank Bruno, slog Ray Mercer på poäng utan att imponera o.s.v.

Jag tror knappast att någon tvivlar på Klitschko-brödernas klass. De har en mkt hög lägsta-nivå, fast utan att riktigt imponera, och matcherna brukar bli till riktiga sömnpiller. Jag hoppas på att det kommer fram nåt äss som nitar dem bägge två. Inte nån öststatare med petstil utan en riktig dönitare!

Mike Tyson var supervass, men under relativt kort tid (1986-89). Problemet för boxare med Tysons stil är att de ständigt måste vara topptränade, eftersom de "ligger på" hela tiden. Därför blir deras kärriär på toppen ofta kort. Samma sak skedde ju med Marciano, Jack Dempsey, Frazier... Det är mycket lättare för boxare som Klitschko-bröderna, Lennox Lewis, Ali, Holmes etc., eftersom de kan jabba sig igenom många ronder utan att egentligen göra nåt, och sen blixtra till. De kan vara mer eller otränade och ändå vinna mot hyfsat motstånd. Denna fördel har inte de mindre, aggressiva tungviktarna.

Tyson var en uppenbarelse när han kom fram.
Senast redigerad av Iduna 2013-11-05 kl. 10:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in