Citat:
Ursprungligen postat av
despondency
Glad att Wladimir var i publiken; kanske lärde han sig lite om vad tungviktsboxning går ut på. Jag har försvarat Klitschko-bröderna länge, kanske kan man till och med ha kallat mig ett "fan". Wladimir förlorade mig i och med sin pinsamma "vinst" emot Povektin och hans storebror bör ses som "retired". I den nya eran så hoppas jag se namn som Perez, Magomed och Andy Ruiz Jr. Pulev är för mycket av en amatörboxare för att fånga mitt intresse, hur duktig han än må vara. Haye borde dra sig tillbaka för gott; oerhört trött på hans ständiga jakt på uppmärksamhet framför en karriär inom boxningen.
Känner mig ganska positiv inför framtiden inom tungvikten när väl Klitschkos lägger ner. Finns riktigt intressanta namn.
Bryant Jennings (har snackat om honom flera ggr här på forumet så ber om ursäkt på förhand) är min favorit just nu, tror han kan gå långt. Jag tror han kommer bli den bästa amerikanska tungviktaren om några år. Inte en stark puncher men han har alla redskapen, fina kombinationer och snabbhet. Sättet han boxade på bakfoten mot Fedosov bådar riktigt gott. Jennings har något som är väldigt viktigt nämligen inside fighting.
Andy Ruiz Jr. är jag också sjukt imponerad av, han har en fight 23:e november mot Tor Hamer. Till skillnad från Wilder så har faktiskt Ruiz och Jennings mött ordentliga motståndare. Senast mötte ju Ruiz ett tufft namn i Joe Hanks.
I helgen var det en ganska viktig fight mellan Richard Towers och
Lucas Browne där Browne stoppade Towers så har för mig att han har en fight mot David Price klar nu.
Tyson Fury tror jag inte så mycket på, ska dock bli intressant att följa hans kusin
Hughie Fury som har vunnit 11 fighter i år.
Deontay Wilder har vi snackat mycket om, med hans högerslägga är han ett hot mot samtliga, ser framemot dagen då han möter en legitim motståndare.
Glazkov har en fight 16:e november mot Adamek, blir intressant att följa.