2013-11-04, 10:59
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedobald.Braxen
Det står att vittnet just hade kommit hem. Vittnet bor på Jakobslundsvägen 8, det är antagligen där han har sett dem.
Jag kanske var oklar, tänkte på hur långt det tar att t.ex. gå till BP från platsen han såg dom.
Citera
2013-11-04, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
GM rökte nog cannabis under mordkvällen . Jag tänker då på det flummiga beteendet. Men framförallt GM:s jakt på något att dricka.

Med största sannolikhet hade GM brukat droger. Inte ens en person med låg iq skulle bete sig sådär.

Många tänker inte på att en väldigt stor andel utav brotten sker under drogpåverkan. Drogerna sänker trösklarna för vad man kan göra, slår ut samvetet så att säga samt påverkar omdömet så att det är snabba reaktioner med vredeskänslor som tar överhanden totalt. Tyvärr är droger ett oerhört stort problem bland afrikaner både i Afrika och i USA, så det finns otaliga liknande exempel på vad som nu hänt.
Citera
2013-11-04, 11:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Med största sannolikhet hade GM brukat droger. Inte ens en person med låg iq skulle bete sig sådär.

Många tänker inte på att en väldigt stor andel utav brotten sker under drogpåverkan. Drogerna sänker trösklarna för vad man kan göra, slår ut samvetet så att säga samt påverkar omdömet så att det är snabba reaktioner med vredeskänslor som tar överhanden totalt. Tyvärr är droger ett oerhört stort problem bland afrikaner både i Afrika och i USA, så det finns otaliga liknande exempel på vad som nu hänt.
Så kan det vara, men man blir ju inte en galen mördare av att röka Cannabis, isåfall måste det vara någon annan drog.
Citera
2013-11-04, 11:06
Medlem
SpencerPratts avatar
Nu kan jag mycket väl ha missat detta men användaren 'quetal' som verkar så otroligt säker på vad som har hänt och vad inte har hänt.
Kommer denna infon från BO vänner? Om så är fallet så är väl den infon lika användbar som allt annat som skrivs här.
Givetvis kommer inte dom berätta om dom var skyldiga MGM pengar för droger eller liknande.
Citera
2013-11-04, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Förmodligen ligger det någon slags "affärer" i botten. Sprit, Cannabis, avsugning eller liknande.

Det är nog annat än bara avsugning som är aktuellt här
Citera
2013-11-04, 11:09
Medlem
Citat:
Så kan det vara, men man blir ju inte en galen mördare av att röka Cannabis, isåfall måste det vara någon annan drog.

Lyckligtvis kommer vi att få svar på den frågan eftersom polisen tog GM direkt där. De tappade honom säkerligen på både blod och urin så vi kommer att få veta exakt vad han stoppat i sig.
Citera
2013-11-04, 11:12
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:

Skojar du?
Det är bara användare själva som intalar sig det. Användande av cannabis kan leda till psykoser (ändrad verklighetsuppfattning).
Citera
2013-11-04, 11:14
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillis
Mycket talar på att att det är tvärtom, dvs GM ska ha med hot och tvång tvingat med sig BO.
Vad säger dig att GM och TB ska ha ett vänskapsband? Domstolen vill väl inte ha en jävig advokat innan ens rättegångarna har börjat.
Det kan inte uppstå någon jävsituation mellan den åtalade och hans biträde.
Om Bodströms syrra skulle vara åklagare eller domare vore värre, men då skulle hon få flytta på sig och inte advokaten.
Citera
2013-11-04, 11:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Skojar du?
Det är bara användare själva som intalar sig det. Användande av cannabis kan leda till psykoser (ändrad verklighetsuppfattning).
Nu börjar vi komma lite OT här, men jag håller inte med alls. Och nej, jag röker inte själv.
Jag tror du får stora problem att hitta många fall där en hashpsykos orsakat grova våldsdåd.

Däremot anabola + alkohol är ett ganska säkert kort.
Citera
2013-11-04, 11:19
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Vem som har dom korrekta uppgifterna i det här läget är ju väldigt svårt att veta, så att vi skulle göra skillnad på information och information i det här läget vore bara dumt.

Jag personligen lyssnar inte speciellt mycket på vad kvällspressen skriver/säger av den anledningen att deras källa kan vara samma källa som vi har, om du förstår vad jag menar.
(Bortsett från dom uttalanden från polisens sida, som tyvärr ändå inte kan bekräfta något.)

Ja det är svårt att veta. Jag försöker bara få en bild av händelsen vilket verkar vara omöjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Pressen ja...

Pojkarna var tejpade för ansiktet, ganska rejält.

Paret i villan vaknade av att fönstret krossades och trodde det var deras son som råkat ha sönder något då han under kvällen/natten varit på fest.

I trappen upp till huvudvåningen möts dem av GM i full fart med ett järnrör i handen.

Hur dem träffades nämner jag i tidigare inlägg.

Tack. Jag blir inte riktigt klok på familjesituationen.
Är det sant att brodern dog av en överdos? Var finns mamman?
Tog det inte väldigt lång tid att få tag på mamman? Varför nämner inte mostern mamman alls?
Jag skulle vilja veta hur dessa små grabbar hade det. Hur mådde de?
Citera
2013-11-04, 11:22
Medlem
Silliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Nu kan jag mycket väl ha missat detta men användaren 'quetal' som verkar så otroligt säker på vad som har hänt och vad inte har hänt.
Kommer denna infon från BO vänner? Om så är fallet så är väl den infon lika användbar som allt annat som skrivs här.
Givetvis kommer inte dom berätta om dom var skyldiga MGM pengar för droger eller liknande.
Enligt quetal kommer uppgifterna från överlevande BO, så skulle säga att det är trovärdigt om det nu är sant. Varför skulle dem inte göra det om de haft en skuld till GM? Tror många frågetecken om motivet rätas ut till slut. Vi får höra BO och GM story först sen så får vi se om de har samma gällande eventuella skulder. BO förlorar inget på att berätta sanningen så det går fortare med utredningen istället för att köra fast på motivet. Ljuger BO så lär man märka det.
Senast redigerad av Sillis 2013-11-04 kl. 11:29.
Citera
2013-11-04, 11:22
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Nu börjar vi komma lite OT här, men jag håller inte med alls. Och nej, jag röker inte själv.
Jag tror du får stora problem att hitta många fall där en hashpsykos orsakat grova våldsdåd.

Däremot anabola + alkohol är ett ganska säkert kort.

Nejdå jag får inga problem känner till ett antal dåd (även mord) som utlösts av cannabispsykoser.
Hur det ligger till här vet jag dock inte. Och visst är anabola/alkohol ett bra tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in