2013-11-24, 15:33
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirectorRolph
Hej! Jag är VERKLIGEN nyfiken på vem den här mannen/killen är! Har han blivit outad?
Finns namn, bild, etc?

Fy fan. Jag hade missat det här helt tills jag såg julkortstråden.

Nej, inte alls faktiskt.
Han kan få LRV på sig. Folk som sitter på rättspsyk brukar inte komma ut i första taget. Det krävs (vad jag förstått) att två olika läkare tillsammans ska göra bedömningen att personen är frisk nog för att h*n ska få komma ut.
Sannolikt kommer kräket få vara på rättspsyk på obestämd tid alltså. Förhoppningsvis i åratal.

Men rätta mig om jag har fel!

Länk till en sammanfattning där GM:s namn + bild m.m finns hittar du i första inlägget i denna tråd.
Citera
2013-11-24, 16:17
Medlem
Nintendokids avatar
Finns det några namn eller bilder på BO:erna?
Citera
2013-11-25, 13:27
Medlem
thismeansriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Skolans värstingar, hade knarkskulder till GM.
Finns nog en del hos soc. Tidningarna är mycket tysta om detta.

Lust att utveckla?
Mig veterligen finns fortfarande ingen förklaring till varför VR och TG hängde med GM på kvällen/natten samt hamnade i just den källaren.
Den förklaringen som har getts i media, många inlägg här osv. om att allt skulle ha varit under tvång och att VR och TG på inget sätt gjort något för att hamna där känns ju... Ursäkta, men som ren bull.

Vill dock tillägga att jag självklart inte anser att de "förtjänade" det som hände eller så, men jag tror ni förstår vad jag menar.
Citera
2013-11-25, 13:52
Moderator
v50s avatar
GM uppges med stor sannolikhet ha lidit av en allvarlig psykisk störning när brottet begicks efter en paragraf 7 undersökning har genomförts.

Citat:
Mannen som misstänks ligga bakom dubbelmordet i Ljungsbro i början av månaden led med största sannolikhet av en allvarlig psykisk störning, enligt den lilla sinnesundersökning som nu utförts. Det rapporterar TV 4 Nyheterna Linköping.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article17906412.ab
Citera
2013-11-25, 19:29
Moderator
v50s avatar
Nu erkänner GM att det var han som dödade brottsoffren men han hävdar att han bara har fragmentariska minnesbilder av händelsen.

Citat:
Den 33-årige mannen erkänner att han dödat den 15-årige pojken och den 57-åriga kvinnan.
Hans advokat Thomas Bodström säger att mannen tidigare inte kommit ihåg vad som har hänt.

http://www.expressen.se/nyheter/misstankte-mordaren-erkanner-dadet-i-ljungsbro/

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/misst%C3%A4nkt-f%C3%B6r-dubbelmord-erk%C3%A4nner-2491940
Citera
2013-11-25, 20:33
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Snacka om att ta temat Halloween på fullt allvar. Frågan är om negern hade någon narkotikaklassad substans i blodomloppet när han begick gärningen? Kannibaldrogen badsalt möjligtvis?

/ Leif.Jennekvist

Då vart jag på rätt spår i mina spekulationer om en eventuell påverkan av drogen MDPV. Det är verkligen en skrämmande drog.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17908701.ab

Citat:
Den 33-årige mannen uppgav att han den dagen varit påverkad av kannibaldrogen MDPV och att han inte har något minne av d

/ Leif
Citera
2013-11-25, 21:08
Medlem
Negern har erkänt.

Citat:
-Han har fortfarande bara fragmentariska minnesbilder, men han förstår att det är han som har gjort det här nu, säger Thomas Bodström till TV 4 Nyheterna.

http://www.corren.se/sverige/misstankt-dubbelmordare-erkanner-6634325-artikel.aspx
Citera
2013-11-25, 21:11
Medlem
Var det inte en annan neger som käkade upp en annan killes ansikte och blev skjuten av polisen i USA förra året? Han var också påverkad av MDPV har jag för mig.
Citera
2013-11-25, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterkoppen
Var det inte en annan neger som käkade upp en annan killes ansikte och blev skjuten av polisen i USA förra året? Han var också påverkad av MDPV har jag för mig.

Den killen var inte påverkad av MPDV, utan där fann man marijuana i blodet. Det är media som dragit igång att det är en kannibaldrog.
Citera
2013-11-26, 09:10
Medlem
Minimois avatar
Målet är uppe i 18 målsägare nu, enligt tingsrätten.

En målsägare har offentlig försvarare.
Senast redigerad av Minimoi 2013-11-26 kl. 09:16.
Citera
2013-11-26, 10:37
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Målet är uppe i 18 målsägare nu, enligt tingsrätten.

En målsägare har offentlig försvarare.
Vad ska den målsägande med en försvarare till? Menar du målsägandebiträde?
Citera
2013-11-26, 11:56
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Vad ska den målsägande med en försvarare till? Menar du målsägandebiträde?

Suck, då hade jag väl skrivit att alla 18 har målsägarbiträden och det hade inte varit mycket att reagera på, eller hur? 17 målsägande har ett mb. Den 18:e målsägaren - sekretess - har tilldelats en offentlig försvarare. Kan det vara den överlevande pojken? De anhöriga i tråden tystnade.

T ex Dani*l Sotomay*rs mamma var också både anhörig och misstänkt. Dvs målsägande med offentlig försvarare. Det händer titt som tätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in