2013-11-04, 10:37
Medlem
Bara Glads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Din förklaring håller inte.
Advokater som TB brukar komma in i ett senare läge. Den misstänkte måste ha begärt TB direkt vid första förhöret.
Nått form av vänskapsband finns det.

Tror du inte att kongonegrer kan titta på TV eller? Klart som fan att han känner igen namnet från TV och tidningar.
Citera
2013-11-04, 10:38
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rastarhundennu
Vilka advokater känner Svensson till namnen på, jo de namn som MGM önskade enligt ovan. MGM bad om de h,an hört talas om, de behöver inte alls känna varandra.

Vilka försvarare har MGM haft i övriga rättegångar? Har inte sett hans historik i rätten här, någon som har tillgång till det?
En dom som länkades till tidigare ang stöld hos fd sambon så hade han Mikael Nilsson.
Relativt okänd för den stora massan. Men välkänd för de som provat att göra dumheter.
Han får ofta knepiga fall. Blev förvånad att han inte fick det här målet med då jag håller honom, skarpare än Bodström.
Nu tror jag inte att advokat spelar roll i det här fallet. Om all info stämmer är killen nog rätt rökt ändå.
Citera
2013-11-04, 10:38
Medlem
trainingdays avatar
Ska bli intressant att följa denna rättegång. Är egentligen mest nyfiken på varför kidsen träffade honom från första början.
Citera
2013-11-04, 10:39
Medlem
Bara Glads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
En dom som länkades till tidigare ang stöld hos fd sambon så hade han Mikael Nilsson.
Relativt okänd för den stora massan. Men välkänd för de som provat att göra dumheter.
Han får ofta knepiga fall. Blev förvånad att han inte fick det här målet med då jag håller honom, skarpare än Bodström.
Nu tror jag inte att advokat spelar roll i det här fallet. Om all info stämmer är killen nog rätt rökt ändå.

Han hade ju begärt Bodström i första hand. Om Bodström då tackar ja ringer de väl inte och frågar nummer två?
Citera
2013-11-04, 10:44
Medlem
Jag tror också att valet av försvarsadvokat spelar mindre roll. Har svårt tänka mig att TB kommer att fokusera på annat än att förklara sin klient psykiskt sjuk och att då hoppas kunna bli friskförklarad och frigiven inom en relativt kort tid.

Att han är skyldig står utom all tvivel med det snabba gripandet och 4 levande vittnen samt ytterligare några som såg att han var tillsammans med barnen före dramat.

Hur brutalt morden var torde väl inte heller råda någon tvekan om, däremot kan man nog sätta en del frågetecken vad som egentligen hände före morden med pojkarna. Där får man nog fundera ett tag vilka åtalspunkter som ska bli aktuella.

Sen har vi även några händelser före morden som antyds, men ingen vet ännu vad det är fråga om(?). Dels att polisen nämnt några fler brott hänt i närtid före det här morddramat och dels att GM sägs ha sagt att han är rökt redan innan allt detta hände.

Jag antar att även andra brott kan komma fram och ingå i domen, såsom drogförsäljning till barn.
Citera
2013-11-04, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77

Tack för ett mycket bra svar, vettiga personer behövs på tråden.
har aldrig hört talas om M Nilsson förrän nu. Länken till domen får du eller ngn annan gärna posta till mig om inte annat i PM.
Citera
2013-11-04, 10:47
Medlem
Silliss avatar
Citat:
Känna som detta kommer vändas emot de två pojkarna.
De har ju trots allt utnyttjat en svagbegåvad snubbe för inbrott.
När de upptäcks i källaren, drar de ingång en förutbestämd grej att han har kidnappat dem.
Om killen har varit barnsoldat, kan man utgå ifrån att hans reaktion på detta svek blir annorlunda.
Det som förvånar mig mest är att han begärde att få TB som sin advokat och att TB tog jobbet. Måste finns nått vänskapsband mellan GM och TB.
Mycket talar på att att det är tvärtom, dvs GM ska ha med hot och tvång tvingat med sig BO.
Vad säger dig att GM och TB ska ha ett vänskapsband? Domstolen vill väl inte ha en jävig advokat innan ens rättegångarna har börjat.
Citera
Avslutad
GM rökte nog cannabis under mordkvällen . Jag tänker då på det flummiga beteendet. Men framförallt GM:s jakt på något att dricka.
Citera
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Din förklaring håller inte.
Advokater som TB brukar komma in i ett senare läge. Den misstänkte måste ha begärt TB direkt vid första förhöret.
Nått form av vänskapsband finns det.

Behöver det verkligen inte göra. Bodström och Silbersky är de namn de flesta skulle säga om de ombads nämna två advokater i Sverige. Själv kan jag namnet på fyra stycken, varav två av dem är ju ovanstående.
Citera
2013-11-04, 10:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkalineVOLT
Och det känns som ännu ett bevis på att pojkarna gick med negern frivilligt. Annars hade de ju ropat efter hjälp när denna person går förbi
Förmodligen ligger det någon slags "affärer" i botten. Sprit, Cannabis, avsugning eller liknande.
Citera
2013-11-04, 10:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Förmodligen ligger det någon slags "affärer" i botten. Sprit, Cannabis, avsugning eller liknande.
Cannabis tippar jag på. GM:s flummiga beteende och framförallt hans dumma jakt på något att dricka tyder på att han rökt. Antingen innan han träffade BO eller tsm med killarna.
Citera
2013-11-04, 10:52
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Trovärdigt vittne i AB, någon som känner igen platsen och var de på väg mot BP.t

"Han berättar att han reagerade på att pojkarna såg mycket yngre ut än mannen.
– De såg jätteunga ut, jag kände igen en av dem lite grann.
När de passerade var klockan omkring 23.50 – ungefär två timmar innan en av pojkarna och en kvinna misstänks ha slagits ihjäl av 33-åringen.
- Jag vet exakt klockslag för jag ringde en kompis precis efteråt, säger han."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17777076.ab

Det står att vittnet just hade kommit hem. Vittnet bor på Jakobslundsvägen 8, det är antagligen där han har sett dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in