Citat:
Ursprungligen postat av
at0m3n
Krävs inte mycket för en person i våra kretsar för och gå loss men ett barn på 15 år KOM IGEN!
Kunde inte i min vildaste fantasi tro att han kunde mörda ett barn.
Inte jag heller, men dagens 15 åringar är inte alltid "barn". Han var ju inte där för att göra inbrott som folk envisas med här. 15-åringen hade en skuld till Doudou och enligt rykten så handlade det om en eller ett par, tre plattor hash. (Eller en hel del alkohol, oklart vilket.) Enlig samma person som berättade ovanstående rykte för mig, så tänkte 15-åringen blåsa Doudou, samt att Doudou hade tagit roppor (Rohypnol/Flunitrazepam) eller annan bensodiazepin. Det skulle då förklara hans beteende ur logisk synpunkt.
Jag kan tänka mig att han åkte hem till BO för att få sina cash, men att situationen snabbt blivit annan än vad han planerat och påverkad av benso... Ja, då kan vadsomhelst hända.
Vad det än var, och hur det än gick till och varför, är HELT oväsentligt nu. En familj har förlorat en mor, en bror/son, och två barn har fått en mördare till farsa. Tragiken är bortom förståelse.
EDIT: Notera att det kan ha varit 14-åringen som hade skulden till Doudou. Jag sitter på andrahandsinformation.
Citat:
Ursprungligen postat av
ReubenFlagg
Känner du till om Doudou haft allvarliga psykiska problem? Typ vårdats för psykos?
Jag kan inte bekräfta det eftersom jag bara hört det ryktesvägen, men han ska visst vara bipolär eller något åt det hållet. Ett annat rykte säger att han varit barnsoldat eller haft svåra krigsupplevelser med PTSD som följd. (PTSD = Posttraumatiskt stressyndrom)
Ett tredje rykte säger bara att han har haft rejäl trasig barndom. (Det sista skulle inte förvåna mig.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Hjalmarsson24
Om han nu var så snäll, så är det märkligt att han misshandlat sin fru? Känns inte som någon jätte sympatisk människa gör något sådant!
Du menar hans förra flickvän? För han har inte haft någon fru.
...Och den kvinnan som du refererar till har förmågan att reta gallfeber på självaste Dalai Lama.
Nu är det inte så att jag försvarar kvinnomisshandel eller nåt, men hon går folk på nerverna, så jag skulle inte bli förvånad om hon pushade Doudou till gränstrakterna mellan psykos och drama.
Alltså, hon kommer från en av de rikaste familjerna i Lund och är känd för att vara en dramaqueen.
Citat:
Ursprungligen postat av
svenbrynolf
Så personlighetsförändringen kan tillskkrivas droger då, kanske?
Eller en rätt präktig psykos kanske?
Eller att han fick barn?!?
Det förändrar en människa ganska mkt.
Tyvärr så höll det inte tydligen och han föll in i samma onda cirkel igen.
Om det skulle vara droger, vilka syftar du på då?
Citat:
Ursprungligen postat av
svenbrynolf
Ja, han förändrades så jävla mycket att mamman snabbt som fan tog ut ett besöksförbud på honom.
Han förändrades så mycket att han flyttar till ett annat län än det som hans barn bor i.
Jävlar vad GM har förändrats hörrö, riktig mönsterkille den där...
Jag berättar bara om MIN upplevelse, har du svårt med läsförståelse?
Det var en JÄVLA förändring från hur han var till hur han blev sista gången jag träffade honom.
Är min upplevelse av en människa att förringa bara för att du tycker det? (Eller hur tänker du?)