2013-11-04, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jerzy Sarnecki kallade män i 25-30 års åldern som besköt polisstationen i Ronna med automatvapen för buspojkar.

Ulf Åsgård kallar en dubbelmördare för en strulputte och "de svagare".

Fascinerande språkbruk.

Beklagligt att de säger så och inte visar deras missnöje ordentligt.
Citera
2013-11-04, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Kan du inte klargöra lite då. Tex vad gjorde killarna mellan 00 och 02?
Vem är kvinnan? (ett namn måste ju gå runt i staden)
Förmodligen satt dom ute o snackade för det var väldigt gött väder ute den natten.
Alla i Ljungsbro vet vem kvinnan och mannen som ligger på sjukan är
Citera
2013-11-04, 01:26
Medlem
Hej quetal!
Tog mig friheten att kopiera ihop det du berättat för oss. Har stuvat om lite (jämfört med originalinläggen) så att det blir mer kronologiskt. Om det jag gjort inte är ok för dig, säg bara till, så redigerar jag bort det jag citerat från dina inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Pojkarna har under kvällen uppehållit sig i Ljungsbro. Det var ute i ljungsbro, inte långt från fritidsgården. Dom satt utomhus och snackade skit med varandra.

Exakt när de stöter ihop med GM vet jag inte. Ska ha varit en tredje person med när dom stöter på GM. De ska sen ha följt denne tredje person hem i smått ofrivilligt sällskap med GM.

GM ska ha sagt att han behövde vara med dessa grabbar en stund när dom först möttes. Han ska sedan blivit mer och mer våldsam och hotfull och vid något tillfälle sagt något i stil med att "jag kommar åka in och aldrig mer komma ut så jag kan lika gärna ta livet av er". Ta det inte ordagrant men något liknande.

GM tvingar med pojkarna till en villa där han gör inbrott för att få tag på något att dricka, på garageuppfarten till villan tejpar han pojkarnas händer och tejpar för ögon och mun, sedan tvingar han in pojkarna i källaren efter att ha slagit upp rutorna och öppnat dörren.

En förmodigen påtänd och snetrippad anabola neger mot två taniga femtonåringar? Klart de lär ha gjort motstånd men han kan tillexempel slagit ena killen medvetslös och tejpat den andra? Samt är man tejpad för både mun och ögen samt händer/armar är det väl inte så jävla lätt att göra motstånd?

Vet inte om det stämmer än men det sägs att polisen funnit tyngre droger i vid husrannsakan av GM:s bostad.

Jag har följt den här tråden från inlägg 1. Hela tiden har jag haft känslan att allt är snurrigt och konstigt. Nu sitter jag här - förstummad - och får kalla kårar. De här två små killarna måste haft ett rent helvete. 14 och 15 år gamla. Att poliserna under presskonferensen gav ett intryck av att vara i någon typ chocktillstånd börjar jag förstå. Det här måste vara fasansfullt för alla i Ljungsbro.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2013-11-04 kl. 01:32.
Citera
2013-11-04, 01:36
Medlem
FractalDimensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Krävs inte mycket för en person i våra kretsar för och gå loss men ett barn på 15 år KOM IGEN!
Kunde inte i min vildaste fantasi tro att han kunde mörda ett barn.

Inte jag heller, men dagens 15 åringar är inte alltid "barn". Han var ju inte där för att göra inbrott som folk envisas med här. 15-åringen hade en skuld till Doudou och enligt rykten så handlade det om en eller ett par, tre plattor hash. (Eller en hel del alkohol, oklart vilket.) Enlig samma person som berättade ovanstående rykte för mig, så tänkte 15-åringen blåsa Doudou, samt att Doudou hade tagit roppor (Rohypnol/Flunitrazepam) eller annan bensodiazepin. Det skulle då förklara hans beteende ur logisk synpunkt.
Jag kan tänka mig att han åkte hem till BO för att få sina cash, men att situationen snabbt blivit annan än vad han planerat och påverkad av benso... Ja, då kan vadsomhelst hända.
Vad det än var, och hur det än gick till och varför, är HELT oväsentligt nu. En familj har förlorat en mor, en bror/son, och två barn har fått en mördare till farsa. Tragiken är bortom förståelse.

EDIT: Notera att det kan ha varit 14-åringen som hade skulden till Doudou. Jag sitter på andrahandsinformation.

Citat:
Ursprungligen postat av ReubenFlagg
Känner du till om Doudou haft allvarliga psykiska problem? Typ vårdats för psykos?

Jag kan inte bekräfta det eftersom jag bara hört det ryktesvägen, men han ska visst vara bipolär eller något åt det hållet. Ett annat rykte säger att han varit barnsoldat eller haft svåra krigsupplevelser med PTSD som följd. (PTSD = Posttraumatiskt stressyndrom)
Ett tredje rykte säger bara att han har haft rejäl trasig barndom. (Det sista skulle inte förvåna mig.)

Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmarsson24
Om han nu var så snäll, så är det märkligt att han misshandlat sin fru? Känns inte som någon jätte sympatisk människa gör något sådant!

Du menar hans förra flickvän? För han har inte haft någon fru.
...Och den kvinnan som du refererar till har förmågan att reta gallfeber på självaste Dalai Lama.
Nu är det inte så att jag försvarar kvinnomisshandel eller nåt, men hon går folk på nerverna, så jag skulle inte bli förvånad om hon pushade Doudou till gränstrakterna mellan psykos och drama.
Alltså, hon kommer från en av de rikaste familjerna i Lund och är känd för att vara en dramaqueen.

Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Så personlighetsförändringen kan tillskkrivas droger då, kanske?
Eller en rätt präktig psykos kanske?

Eller att han fick barn?!?
Det förändrar en människa ganska mkt.
Tyvärr så höll det inte tydligen och han föll in i samma onda cirkel igen.
Om det skulle vara droger, vilka syftar du på då?

Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Ja, han förändrades så jävla mycket att mamman snabbt som fan tog ut ett besöksförbud på honom.
Han förändrades så mycket att han flyttar till ett annat län än det som hans barn bor i.

Jävlar vad GM har förändrats hörrö, riktig mönsterkille den där...

Jag berättar bara om MIN upplevelse, har du svårt med läsförståelse?
Det var en JÄVLA förändring från hur han var till hur han blev sista gången jag träffade honom.
Är min upplevelse av en människa att förringa bara för att du tycker det? (Eller hur tänker du?)
Senast redigerad av FractalDimension 2013-11-04 kl. 01:43.
Citera
2013-11-04, 01:37
Medlem
Hebrs avatar
Blir intressant att se imorgon huruvida dom väljer att häkta MGM eller om han får stanna någon natt till på rättspsyk.
Citera
2013-11-04, 01:39
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Hej quetal!
Tog mig friheten att kopiera ihop det du berättat för oss. Har stuvat om lite (jämfört med originalinläggen) så att det blir mer kronologiskt. Om det jag gjort inte är ok för dig, säg bara till, så redigerar jag bort det jag citerat från dina inlägg.

Jag har följt den här tråden från inlägg 1. Hela tiden har jag haft känslan att allt är snurrigt och konstigt. Nu sitter jag här - förstummad - och får kalla kårar. De här två små killarna måste haft ett rent helvete. 14 och 15 år gamla. Att poliserna under presskonferensen gav ett intryck av att vara i någon typ chocktillstånd börjar jag förstå. Det här måste vara fasansfullt för alla i Ljungsbro.

Fast stämmer det där? Enligt pressen hade pojkarna varnat paret som kom ner i källaren (då kan de inte varit tejpade för mun och ögon) samt att de träffade på GM på bussen hem.
Citera
2013-11-04, 01:40
Medlem
usb3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Blir intressant att se imorgon huruvida dom väljer att häkta MGM eller om han får stanna någon natt till på rättspsyk.

Btw, om man råkar bo i linköping. Är det fritt fram att knalla dit på häktningsförhandlingen och titta?
Citera
2013-11-04, 01:41
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr

Är det någon som vet om säkerheten är lika hög på psyk som i häktet, tänker på självmordsrisk mest?
Citera
2013-11-04, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FractalDimension
Inte jag heller, men dagens 15 åringar är inte alltid "barn". Han var ju inte där för att göra inbrott som folk envisas med här. 15-åringen hade en skuld till Doudou och enligt rykten så handlade det om en eller ett par, tre plattor hash. (Eller en hel del alkohol, oklart vilket.) Enlig samma person som berättade ovanstående rykte för mig, så tänkte 15-åringen blåsa Doudou, samt att Doudou hade tagit roppor (Rohypnol/Flunitrazepam) eller annan bensodiazepin. Det skulle då förklara hans beteende ur logisk synpunkt.
Jag kan tänka mig att han åkte hem till BO för att få sina cash, men att situationen snabbt blivit annan än vad han planerat och påverkad av benso... Ja, då kan vadsomhelst hända.
Vad det än var, och hur det än gick till och varför, är HELT oväsentligt nu. En familj har förlorat en mor, en bror/son, och två barn har fått en mördare till farsa. Tragiken är bortom förståelse.

Han/Dem hade ingen jävla skuld.

Detta är ett rent psykopatdåd.
Citera
2013-11-04, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intenuddamark
Har inte läst hela tråden, men här fanns uppgifter som åtminstone var nya för mig:

http://www.expressen.se/nyheter/misstankt-kan-ha-handlat-i-psykos/

Det står att MGM träffade killarna på bussen, tog nackgrepp på dem och tvingade dem att följa med till källaren.
15-åringen var bunden när de sedan lämnade källaren.
MGM slog sönder en busskur med järnröret innan han gömde sig under en bro, där polisen hittade honom.

(Mod kan radera om detta är old news.)

BO och GM träffar på varanda utanför ett dagis precis bredvid Ljungsbroskolan.

Busskuren var sönderslagen innan klockan 01:00 och har inget med morden att göra.
Citera
2013-11-04, 01:44
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Fast stämmer det där? Enligt pressen hade pojkarna varnat paret som kom ner i källaren (då kan de inte varit tejpade för mun och ögon) samt att de träffade på GM på bussen hem.

Vem som har dom korrekta uppgifterna i det här läget är ju väldigt svårt att veta, så att vi skulle göra skillnad på information och information i det här läget vore bara dumt.

Jag personligen lyssnar inte speciellt mycket på vad kvällspressen skriver/säger av den anledningen att deras källa kan vara samma källa som vi har, om du förstår vad jag menar.
(Bortsett från dom uttalanden från polisens sida, som tyvärr ändå inte kan bekräfta något.)
Citera
2013-11-04, 01:45
Medlem
psychojuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Btw, om man råkar bo i linköping. Är det fritt fram att knalla dit på häktningsförhandlingen och titta?

Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in