2013-11-03, 21:18
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Upptäckte precis att den skadade mannen född -58 är vän med Ingrid Carlqvist på D-Int. Kan detta vara koppling till motiv och den "särskilda utredningen"?

Edit: var visst fel fb-sida jag kollade på

Hade det stämt kunde orten kallats metropol, det hade varit för mycket för den lilla röriga chokladorten.
Senast redigerad av Hestapo 2013-11-03 kl. 21:27.
Citera
2013-11-03, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Okej. Vet du vart mötet mellan GM och paret skedde någonstans där brottet begicks?

I höjd med korpbergsgatan utmed Hällestadvägen ... Ca 50m från busshållsplatsen på cykelbanan
Citera
2013-11-03, 21:21
Medlem
usb3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Hade det stämt kunde orten kallats metropol, det hade varit för mycket för den lilla chokladorten.

Fick för mig att detta var mannens fb-sida: https://www.facebook.com/kenneth.k*rlsson.98 Tog halvt tillbaka det jag sa då det nog bör bekräftas om det är rätt person först. Så någon som kan verifiera om denna mannen är från Ljungsbro?
Senast redigerad av usb3 2013-11-03 kl. 21:27.
Citera
2013-11-03, 21:21
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Det verkar som målsägandemannens hus har bytt adress eller något. Tidigare var han skriven på Hv. 7, nu på en gata i närheten. Knappa in hans nuvarande adress på hitta.se så kommer Hv. 7-huset ändå upp.

Rör firman ligger på k*rpbergsgatan 2 och där bor troligtvis målsägandemannen just nu, iallfall om man går på "labamban"s uppgifter.
Citera
2013-11-03, 21:22
Medlem
Citat:
Fick för mig att detta var mannens fb-sida: https://www.facebook.com/kenneth.karlsson.98 Tog halvt tillbaka det jag sa då det nog bör bekräftas om det är rätt person först. Så någon som kan verifiera om denna mannen är från Ljungsbro?
FEL! Skriv inte ut adressen sådär. ta bort nån bokstav. Det är inte sambon heller.
Citera
2013-11-03, 21:24
Medlem
ReubenFlaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FractalDimension
Samma här.
Det låter bara sjukt i mina öron. Doudou var visserligen inte guds bästa barn, men han är inte typen som man förknippar med mördare.
Jag minns ett rejält slagsmål utanför Mejeriet där han och några andra hamnade i tjafs med ett annat gäng. Det andra gänget fick rejält med stryk och när en av dom hamnade på marken, så var det ett par som höll på att sparka på snubben. Jag minns hur Doudou tog tag i de (hans egna vänner), slet ner dom på marken och skrek "Är ni helt jävla dumma i huvudet? Han ligger ju redan! Vad fan sparkar ni på han för?"

Helt sjukt, den här soppan...
Känner du till om Doudou haft allvarliga psykiska problem? Typ vårdats för psykos?
Citera
2013-11-03, 21:25
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickinhead
Brottet och fyndplatsen är på hällestadsvägen, fast på cykelbanan bredvid vägen. ca 100 m nedanför inbrottshuset åt brons håll.
Citat:
Ursprungligen postat av labamban
Mannen som fick inbrott, PB, är rörmokare. Liksom mannen som fick sin flickvän mördad, KK
Citat:
Ursprungligen postat av Robert.
I höjd med korpbergsgatan utmed Hällestadvägen ... Ca 50m från busshållsplatsen på cykelbanan

Okej då förstår jag. GM har alltså begått inbrott i H*llestadsvägen 11, passerar Korpbergsgatan 2 där de två BO bor och tar sig till cykelbanan vid busshållplatsen där han möter paret från K*rpbergsgatan 2?
Citera
2013-11-03, 21:29
Medlem
Citat:
Okej då förstår jag. GM har alltså begått inbrott i H*llestadsvägen 11, passerar Korpbergsgatan 2 där de två BO bor och tar sig till cykelbanan vid busshållplatsen där han möter paret från K*rpbergsgatan 2?

Korrekt!
Citera
2013-11-03, 21:30
Medlem
Citat:
Upptäckte precis att den skadade mannen född -58 är vän med Ingrid Carlqvist på D-Int. Kan detta vara koppling till motiv och den "särskilda utredningen"?

Edit: kanske fel fb-sida jag kollade på..
Å fan! Är det I C som är mördad? Förklarar ju polispådraget.
Citera
2013-11-03, 21:30
Medlem
Formsvackas avatar
Det jag spontant kan känna efter detta dåd är att färre personer aktivt kommer att agera vid eventuella våldsdåd. Att få skallen inslagen av järnrör lär ju avskräcka en hel del personer att idka "civilkurage".
Citera
2013-11-03, 21:31
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Å fan! Är det I C som är mördad? Förklarar ju polispådraget.

Nej, hon skrev på twitter för några timmar sedan.
Citera
2013-11-03, 21:31
Medlem
Citat:

En sak jag inte förstår. När satte han silvertejp runt händer och mun på pojken? Kan inte varit innan han lämnade inbrottsplatsen för då skulle inte BO2 hört pojken.

Kan väl knappast vara efter BO2's hus då dom borde varit ute rätt snabbt.

Kan det vara så att GM har slagit ner sambon först sedan BO2? Men varför då sätta tejp på pojken och sedan slå ihjäl honom??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in