2013-11-03, 23:43
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labamban
Har för mig att IG har sambo på annat håll.. Mycket tveksam till att det skulle vara hon. Har för mig att någon skrivit att han pratat med kvinnan ifråga.
Ang platsen så vet jag att dom har kopplingar till sonen, därför det känns lustigt... Det förefaller ju inte vara utvalt av slump liksom. Okej om man tog första bästa hus och en vän råkade bo där, men nu har man vad det verkar som valt ut huset.. På vilka grunder?

Sen är det ju inte direkt en "vän" vi pratar om utan snarare en bekant. "Vännen" i fråga är ju 3 år äldre än T*mmy. Kanske var J*hn en förebild som pojkarna förväntade sig
skydd hos? Eller så visste de att det fanns något dyrt eller värdefullt i bostaden som J*hn pratat om eller nämnt.
Citera
2013-11-03, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Precis. T*mmy kände alltså på något sätt J*hn som bor i huset där inbrottet begicks i.

Detta har dock inget med valet av huset att göra. Att just den villan drabbades av inbrottet var en ren slump.
Citera
2013-11-03, 23:44
Medlem
LJUNGSBRO. 33-åringen beskrivs som våldsam och instabil av bekanta – en vän berättar att han alltid brukade vara beväpnad med hammare.

I polisförhören uppträder mannen förvirrat och i går lades han in på rättspsykiatrisk klinik.

– I efterhand kan man nog dra slutsatsen att han kanske inte borde ha varit ute i samhället, säger Thomas Agnevik, polisens presstalesman.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17776709.ab
Citera
2013-11-03, 23:46
Medlem
Det som är lite märkligt, jag funderar bara, är att placeringen på polisens tekniker på correns bilder från igår morse och TT:s fotograf visar teknikerna stå och fotografera asfalten mellan busshållplatsen Nya Strömbron och villan med källaren.
Det verkar ju också vara Nya Strömbron som har busskursrutan krossad.
Om det stämmer att det är boende på Korpbergsgatan 2 som upptäckt bråk och skrik så måste de först gått upp mot Korpbergsgatan för att sedan bli motade neråt mot bron igen och där blev det handgemäng?
Citera
2013-11-03, 23:47
Medlem
Brottslingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Tackar! Det här låter både som det mest logiska och troliga. Sanningen är oftast det enkla.
Vad då enkelt? Varför skulle negern haffa två snorvalpar och tvinga dessa med sig i jakten på eldvatten.
Citera
2013-11-03, 23:48
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Jag tror iallafall att det särskilda bestod i att polisen inte visste om det fanns ännu fler döda. När Eva-Marree och socialsekreteraren knivhöggs i centrala Västerås började polisen leta upp barnen till kvinnan, oroliga för att de låg döda sedan innan knivdådet. Det kunde mycket väl ha klassats som en särskild händelse om de inte hade hittat barnvakt etc så pass snart. Man tar det säkra före det osäkra.

Ja, jag tror de befarade liknelser med händelsen i Varberg i somras. Eftersom GM hotat sin f.d. fanns det kontroller att göra på flera håll.
Citera
2013-11-03, 23:48
Medlem
Daxman24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskins
LJUNGSBRO. 33-åringen beskrivs som våldsam och instabil av bekanta – en vän berättar att han alltid brukade vara beväpnad med hammare.

I polisförhören uppträder mannen förvirrat och i går lades han in på rättspsykiatrisk klinik.

– I efterhand kan man nog dra slutsatsen att han kanske inte borde ha varit ute i samhället, säger Thomas Agnevik, polisens presstalesman.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17776709.ab

jahaa men dåså, glöm järnrör, ungen slogs i huvet med en hammare, tog sig ut och började krypa/gå/springa ut varefter negern jagar ikapp honom och avslutar jobbet?
Citera
2013-11-03, 23:49
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Tackar! Det här låter både som det mest logiska och troliga. Sanningen är oftast det enkla.

Tror mer på historien att pojkarna var skyldig GM pengar för hasch. Känns allt för konstigt att GM bara drar med pojkarna till en källare där en av pojkarnas vänner råkar bo. Tror att valet av huset var planerat av den numera avlidne pojken. Som någon tidigare var inne på så är det också konstigt område att bara råka stöta på varandra i.
Citera
2013-11-03, 23:49
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FractalDimension
Samma här.
Det låter bara sjukt i mina öron. Doudou var visserligen inte guds bästa barn, men han är inte typen som man förknippar med mördare.
Jag minns ett rejält slagsmål utanför Mejeriet där han och några andra hamnade i tjafs med ett annat gäng. Det andra gänget fick rejält med stryk och när en av dom hamnade på marken, så var det ett par som höll på att sparka på snubben. Jag minns hur Doudou tog tag i de (hans egna vänner), slet ner dom på marken och skrek "Är ni helt jävla dumma i huvudet? Han ligger ju redan! Vad fan sparkar ni på han för?"

Helt sjukt, den här soppan...

Krävs inte mycket för en person i våra kretsar för och gå loss men ett barn på 15 år KOM IGEN!
Kunde inte i min vildaste fantasi tro att han kunde mörda ett barn.
Citera
2013-11-03, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Att händelsen utreds som särskild händelse kan ha att göra med att lördagen är helgdag i Sverige och att man vill sätta in extra resurser för att vara säker på att lyckas lagföra GM. Vid förra dubbelmordet i polisdistriktet för 15 år sedan lyckades man inte utreda fallet om man är därför rädd att misslyckas igen.

Det är dock lite märkligt att polisen vid presskonferensen uttrycker sig på sättet som beskrivs ovan. Visst är ett dubbelmord en fasansfull händelse men om man jämför med vad som hittills framkommit så var mordbranden på Dalarö för en månad sedan en minst lika fasansfull händelse. (http://www.svd.se/nyheter/stockholm/tva-doda-i-misstankt-mordbrand_8563490.svd)

Det finns anledning att tro att åklagaren och poliserna har gjort helt olika bedömningar, en MGM är anhållen, han var inte ens anhållen i sin frånvaro utan grepps direkt och är anhållen på sannolika skäl, den högre misstankegraden. Det förefaller mig underligt att polisen själva sätter i gång denna apparat utan att det beslutet är fattat av åklagare.

Det finns ännu ingen utsedd förundersökningsledare från åklagarhåll vilket om något indikerar att man gjort olika bedömningar.

Har polisen en dold agenda som man nu tyckte det passade att aktivera, 100 poliser, dom har nog trampat varandra på tårna både en och två gånger den gångna helgen. Har GW uttalat sig ännu?
Citera
2013-11-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axiom !!!
Det finns anledning att tro att åklagaren och poliserna har gjort helt olika bedömningar, en MGM är anhållen, han var inte ens anhållen i sin frånvaro utan grepps direkt och är anhållen på sannolika skäl, den högre misstankegraden. Det förefaller mig underligt att polisen själva sätter i gång denna apparat utan att det beslutet är fattat av åklagare.

Det finns ännu ingen utsedd förundersökningsledare från åklagarhåll vilket om något indikerar att man gjort olika bedömningar.

Har polisen en dold agenda som man nu tyckte det passade att aktivera, 100 poliser, dom har nog trampat varandra både en och två gånger den gångna helgen. Har GW uttalat sig ännu?

Åklagare kopplades inte in förrän någon gång efter 8, enligt rapportering i media.
Förundersökningsledare är utsedd, en kammaråklagare har det jobbet nu.
Citera
2013-11-03, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Det är så mycket äckligt skit som är felaktigt i den här förbannade tråden.

Kan du inte klargöra lite då. Tex vad gjorde killarna mellan 00 och 02?
Vem är kvinnan? (ett namn måste ju gå runt i staden)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in