2013-11-02, 22:15
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Vart vill du komma egentligen? Multipla källor om olika bud och dessutom ett turkiskt bekräftat lånebud som är i linje med de ryktade köpebuden, dessutom håller transfermarkt med.

Hur kan någon normalbegåvad människa fortfarande ifrågasätta att värderingen ligger där någonstans? Vill du också hävda att jorden är 3000 år gammal, evolutionen är en bluff och jorden är platt? Med dina beviskrav går det ju i alla fall inte att bevisa motsatsen.

Eftersom du inte verkar må riktigt bra får väl jag göra ditt jobb själv.

http://metro.co.uk/2013/10/24/liverpool-consider-january-transfer-move-for-manchester-citys-john-guidetti-4159749/ via http://www.transfermarkt.co.uk/en/john-guidetti-to-liverpool/topic/ansicht_180_3494_seite1.html

http://www.caughtoffside.com/2013/08/25/stoke-city-plot-5-5m-bid-for-man-city-youngster-john-guidetti/ via http://www.transfermarkt.co.uk/en/john-guidetti-to-stoke-city/topic/ansicht_180_3269_seite1.html

Två riktiga jävla skitkällor, där den ena dessutom refererar till The Sun. Var och en får väl ta och bedöma om de tror att det här är rakt igenom, 1000% jävla procent sant själva. Jag håller mig skeptisk av naturliga skäl. Det är snarare du som verkar vara en bibelnisse. Så, frågan är väl snarare:

Är du normalbegåvad?
Senast redigerad av snillet_1 2013-11-02 kl. 22:19.
Citera
2013-11-02, 22:23
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Eftersom du inte verkar må riktigt bra får väl jag göra ditt jobb själv.

http://metro.co.uk/2013/10/24/liverpool-consider-january-transfer-move-for-manchester-citys-john-guidetti-4159749/ via http://www.transfermarkt.co.uk/en/john-guidetti-to-liverpool/topic/ansicht_180_3494_seite1.html

http://www.caughtoffside.com/2013/08/25/stoke-city-plot-5-5m-bid-for-man-city-youngster-john-guidetti/ via http://www.transfermarkt.co.uk/en/john-guidetti-to-stoke-city/topic/ansicht_180_3269_seite1.html

Två riktiga jävla skitkällor, där den ena dessutom refererar till The Sun. Var och en får väl ta och bedöma om de tror att det här är rakt igenom, 1000% jävla procent sant själva. Jag håller mig skeptisk av naturliga skäl. Det är snarare du som verkar vara en bibelnisse. Så, frågan är väl snarare:

Är du normalbegåvad?

Alla ljuger, allt är falsk. Du kommer alltså på fullt allvar fortsätta hävda det?

Det bekräftade lånebudet på mer än dubbelt så mycket som Elmander fick? Ska bli spännande att se dig generalisera bort detta...

Bemöt hela mitt inlägg, sluta lägg ut halmbockar pajas.

Har inte hävdat att nått är 100% men lägg ihop 50 oberoende av varandra rykten + en hel del andra faktorer så inser man att det antagligen är så. Hur något kommer fram till den bestämda åsikten att så inte är faller är desto mera intressant.

Edit: 50 var en överdrift men det hade inte spelat någon roll för dig om det var 100 så jag orkade inte räkna på någon exakt siffra.
Senast redigerad av sven33 2013-11-02 kl. 22:29.
Citera
2013-11-02, 22:28
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Alla ljuger, allt är falsk. Du kommer alltså på fullt allvar fortsätta hävda det?

Det bekräftade lånebudet på mer än dubbelt så mycket som Elmander fick? Ska bli spännande att se dig generalisera bort detta...

Bemöt hela mitt inlägg, sluta lägg ut halmbockar pajas.

Har inte hävdat att nått är 100% men lägg ihop 50 oberoende av varandra rykten + en hel del andra faktorer så inser man att den antagligen är så. Hur något kommer fram till den bestämda åsikten att så inte är faller är desto mera intressant.

Jag frågade bara efter källa ju, men du klarade inte av prestera det utan blev galen av ilska och tuggade fradga. Slet säkert i håret också. Transfermarknaden är totalt översvämmad av falska rykten, därför måste man sålla jävligt noggrant och inte bete sig som en bibelläsare som du gör.

Vad är det med dig? Varför är det här så känsligt för dig?

Är det denna du snackar om gällande Turkiet?

http://www.turkish-football.com/news_read.php?id=2920

Det var det jag hittade på Transfermarkt som ju "håller med".

För övrigt lade jag inte ut en enda "halmbock" vad jag kan se. Fan vad konstig du är.
Citera
2013-11-02, 22:32
Medlem
snillet_1s avatar
Tror inte du ens vet vad vissa ord betyder. Var fan har jag "generaliserat" bort något? Var har jag "lagt ut halmbockar"?
Citera
2013-11-02, 22:37
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Jag frågade bara efter källa ju, men du klarade inte av prestera det utan blev galen av ilska och tuggade fradga. Slet säkert i håret också. Transfermarknaden är totalt översvämmad av falska rykten, därför måste man sålla jävligt noggrant och inte bete sig som en bibelläsare som du gör.

För övrigt lade jag inte ut en enda "halmbock" vad jag kan se. Fan vad konstig du är.

Det är inte känsligt, har för mig att du var en av idioterna som käftade emot sist också. Att ni aldrig ger er.

Jag har inte hävdat att jag tror på ett enskilt rykte utan ett stort antal separata rykten tillsammans under en längre period som alla är samstämmiga. Jag säger inte ens då att jag är 100% men du behöver snarare vara en bibelläsare för att på allvar hävda att inget stämmer över huvud taget och att alla siffror är helt åt skogen.

http://www.transfermarkt.co.uk/en/john-guidetti/profil/spieler_98596.html

Budet du länkar till är självklart inte det jag menade. Kommer inte ihåg klubbens namn just nu och orkar definitivt inte googla åt dig men det var aftonbladets huvudnyhet samma dag som turkiska fönstret stängde i september och sportchefen var ute i media och bekräftade.

Citat:
Tror inte du ens vet vad vissa ord betyder. Var fan har jag "generaliserat" bort något? Var har jag "lagt ut halmbockar"?

OT, men om någon är intresserad så kan ni ju alltid googla på generalisering som försvarsmekanism samt halmbockar/dockor. Gäller dig också så kanske du lär dig något
Senast redigerad av sven33 2013-11-02 kl. 22:46.
Citera
2013-11-03, 13:37
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:

Hur vi än vrider och vänder på detta så är summa summarum att det är väldigt många oberoende källor som pekar på en ungefärlig samma siffra som sven33 påpekar. Och jag har svårt att man i ett objektivt tänkande helt skulle kunna bortse från detta. Jag ger sven33 rätt i detta. Vad är det egentligen för insider källor som du efterfrågar?
Citera
2013-11-03, 15:01
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Hur vi än vrider och vänder på detta så är summa summarum att det är väldigt många oberoende källor som pekar på en ungefärlig samma siffra som sven33 påpekar. Och jag har svårt att man i ett objektivt tänkande helt skulle kunna bortse från detta. Jag ger sven33 rätt i detta. Vad är det egentligen för insider källor som du efterfrågar?

Det undrar jag också, tror aldrig jag har sett en artikel om ett rykte där källor namnges. Alla ryktesnyheter bygger officiellt på insiderkällor. Att någon av dem är påhittad är säkert möjligt och jag säger varken att alla eller något specifikt rykte stämmer till 100% men har du så pass många som vi har här tillsammans med andra källor som alla säger samma sak ska det till något slags världsrekord i förnekelse för att förkasta alla bevis.
Citera
2013-11-03, 16:21
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Det intressanta är inte hur många skittidningar som skriver om något, det intressanta är vem som skriver det. Än så länge har ingen normalt pålitlig tidning/sida länkats i det här fallet varför det inte kan anses vara ett pålitligt rykte.

Jag efterfrågar inga insiderkällor, bara exempel på en normalt pålitlig tidning/sida/journalist som skrivit om det hela. sven33 har ännu inte lyckats ge exempel på det utan istället gått till personangrepp vid rak fråga om saken.

Ni känns inte så kunniga om transfermarknaden, och engelsk press.

Nu myser vi alla i väntan på att sven33 ska börja babbla om projektion och andra psykologiska begrepp.
Citera
2013-11-03, 18:39
Medlem
Citat:
Det intressanta är inte hur många skittidningar som skriver om något, det intressanta är vem som skriver det. Än så länge har ingen normalt pålitlig tidning/sida länkats i det här fallet varför det inte kan anses vara ett pålitligt rykte.

Jag efterfrågar inga insiderkällor, bara exempel på en normalt pålitlig tidning/sida/journalist som skrivit om det hela. sven33 har ännu inte lyckats ge exempel på det utan istället gått till personangrepp vid rak fråga om saken.

Ni känns inte så kunniga om transfermarknaden, och engelsk press.

Nu myser vi alla i väntan på att sven33 ska börja babbla om projektion och andra psykologiska begrepp.

Om vi ska ta ett av ryktena enskilt är jag med dig till 100% men nu har vi ett par olika som ramlat in under sommaren som alla nämner samma summa från olika "blaskkällor". Transfermarkt uppger också mycket riktigt Market value: 5.300.000 £

Som Melbergean skriver så är sven33s bedömning objektivt sätt mer rimlig. Chansen att alla källor är ute och cyklar på samma gång ser jag som väldigt liten
Citera
2013-11-04, 18:41
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erik1616
Om vi ska ta ett av ryktena enskilt är jag med dig till 100% men nu har vi ett par olika som ramlat in under sommaren som alla nämner samma summa från olika "blaskkällor". Transfermarkt uppger också mycket riktigt Market value: 5.300.000 £

Som Melbergean skriver så är sven33s bedömning objektivt sätt mer rimlig. Chansen att alla källor är ute och cyklar på samma gång ser jag som väldigt liten
Det var ju ett av problemen när jag frågade första gången. Sven33 länkade då till 4(?) tidningsartiklar som var exakt likadana. Inte konstigt om alla källor är ute och cyklar om alla källor är samma källa.

Ett normalt beteende när någon ifrågasätter en är att presentera ett starkare argument. I det här fallet helst en trovärdig källa, men eftersom det inte verkar finnas några trovärdiga källor så kan man ju åtminstone slänga fram ett gäng av dom här 2000 stycken icke trovärdiga. Här har ingen presenterat något annat argument än "Det är det visst!!!", ibland följt av personliga påhopp och konstiga försök till bortförklaringar.
Citera
2013-11-04, 20:20
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Det var ju ett av problemen när jag frågade första gången. Sven33 länkade då till 4(?) tidningsartiklar som var exakt likadana. Inte konstigt om alla källor är ute och cyklar om alla källor är samma källa.

Ett normalt beteende när någon ifrågasätter en är att presentera ett starkare argument. I det här fallet helst en trovärdig källa, men eftersom det inte verkar finnas några trovärdiga källor så kan man ju åtminstone slänga fram ett gäng av dom här 2000 stycken icke trovärdiga. Här har ingen presenterat något annat argument än "Det är det visst!!!", ibland följt av personliga påhopp och konstiga försök till bortförklaringar.
Utveckla det fetmarkerade understrukna. Hur vet du att alla källor som skriver om detta har samma baskälla? Jag börjar bli trött på att alla dessa subjektiva åsikter ska ha så stark påverkan i denna diskussionen. Svara nu med länkar som visar att alla enligt er :"felaktiga källor" har samma baskälla. Annars är det lika bra att lägga ner denna diskussionen och ge sven33 rätt.

Och varför kommenterar inte varken du eller snillet_1 detta? http://www.transfermarkt.co.uk/en/john-guidetti/profil/spieler_98596.html

Citat:
John Guidetti, Market value: 5.300.000 £

Men detta är såklart också fel.

Kom som sagt gärna nu med länkar som bevisar motsatsen. Jag själv har ingen insider information om hur värderad Guidetti är på marknaden. Det kan vara 1 krona eller 5 miljoner pund. Jag bryr mig inte. Men att ge sven33 fel i detta tycker jag är väldigt märkligt. Motbevisa mig gärna, men hittills är det åtminstone bara han som kommit fram med några länkar. Och även jag kom nu med en annan länk som även denna har en helt annan baskälla säger samma sak. Källor som förövrigt inte ni har kommit fram med. Länka nu något som bevisar motsatsen, annars blir detta väldigt löjligt.

Nu orkar inte jag med denna diskussionen mer, så länge det inte kommer några nya länkar på tal med annan information. I'm out.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-11-04 kl. 21:03.
Citera
2013-11-04, 21:47
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Motbevisa mig gärna, men hittills är det åtminstone bara han som kommit fram med några länkar.
Men så tröttsamt... Sven33 kom med 4 källor som var exakt samma. Alltså har han redan gjort det som du ber mig om. Förstår du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in