Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Jag tror "Ploj" var naken (= inga fibrer i såren) och bunden på något sätt. Kanske mellan två träd. Och att hon stod upp när huggen utdelades. Sex ? Nej, det tror jag inte.
Vet inte om man kan se på infallsvinkeln av huggen på ryggen var från en stående eller liggande position på offret.
Huggen är för mig tecken på tortyr. Varje hugg var kanske ett felaktigt svar från offret. När huggen tillslut får offret att svimma gör han slut på henne med huggen där fram.
Tror VB var levande när hon fördes ut från lägenheten. KJ hade tur att slippa vittnen när de for iväg. Ingen såg ju honom ta bilen till brodern. Så varför kan inte KJ och VB hoppat in i bilen tillsammans? På kvällen rör det sig inte mycket folk utomhus. Det var ju även ishockey på tv den kvällen.
Han tog henne kanske till sitt hemliga ställe. Band fast henne. Kom på att han behövde något som fanns i föräldrahemmet. Åkte dit. Träffade brorsan. Gjorde/ hämtade det han skulle. Åkte tillbaka ut i skogen där han tvingade av den blåfrusna VB kläderna. Påbörjade tortyren.
Tror han var ensam om detta. Visst känns MB beteende underligt. Raderade sms är troligen dåligt samvete. Kanske skrev han att han önskade henne död. KJ såg det och tänkte detsamma.