2013-11-03, 16:08
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, de enda färgnyanser man ser är skuggan av topografin, och de ser man även om både 2G och 3G är avstängda. Se skärmdumpar: http://img820.imageshack.us/img820/8518/6tot.jpg

Men det där är ju nere i Sävast! Kolla lite längre norrut - mot Åberget till. Där syns det två fläckar i täckningen.
Citera
2013-11-03, 16:10
Moderator
OYs avatar
Det där med att kroppen har blivit tvättad? Kan det istället vara så att det är regn som har orsakat de tunna ljusröda strimmorna?
Citera
2013-11-03, 16:10
Medlem
Theforeigners avatar
Nu har jag sett, och hört, hur de två kvinliga åklagarna svarade och betedde sig på pressträffen som kan ses på Aftonbladet.se

IT IS A MUST SEEN!
Både för dem som tror at KJ är skylidig, och för dom dom som tror han är oskyldig.

Och jag kan bara inte låta bli

Jag döper härmed de två åklagarna : DUPOND OCH DUPONT *

Här är ett link:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17756904.ab

Och som "knisslare" skrev i går:

Citat:
Se vad som händer när en journalist frågar åklagarna om MB, 11.27 i det här inslaget. De sticker direkt

*Om det finns nånn som inte vet vem Dupond och Dupont är:
DUPONDTARNA (detektiverna Dupond och Dupont i Tintins Äventyr), står för mycket av seriens slapstick-humor. Men deras inkompetens går lika mycket ut på att de hela tiden försöker gripa fel person.
Citera
2013-11-03, 16:13
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
Det verkar ju ha försvunnit en säng från KJ's bostad i tiden kring mordet ?
En säng transporterar man enklast med släp.

Fadern och KJ höll på att renovera (byta ut bottenplywooden) när KJ greps, ifall jag inte minns fel.
Vill man säkerställa att släpet inte bär spår byter man bort träbotten...?

Vill inte alls mena att det är så, eller att fadern är inblandad. Skulle ju kunna ske utan dennes inblandning/vetskap. Mer som en fundering om detta tidigare diskuterats i tråden...

Stämmer, men pappan hävdar att det varit trasigt i flera år (bakre delen av släpet).
Angående sängen ska KJ ha fått sin farfars gamla motorstyrda säng. Den som syns på bilderna ser inte motorstyrd ut, är det den som är försvunnen?
Citera
2013-11-03, 16:13
Medlem
just_a_girls avatar
Verkar som om VB kom att pressa MB alltmer på s. 899 i FUP framgår att VB säger "sov gott hjärtat och dröm om mig också inte någon annan annars blir jag svartsjuk igen. Undrar vem hon var svartsjuk på AN? Vidare tjatar VB om att de ska ses den 22 april och skriver att hon måste veta i så fall då sista bussen från universitetet går 16:35... Undrar vad hon menar med det sista bussen hem till Ugglegatan verkar ha gått senare än så. Skulle hon ta bussen för att träffa MB någonstans?
Citera
2013-11-03, 16:15
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Har man en närstående som begått flera våldsbrott så kanske man lättare kan ta till sig också att de en dag går för långt, men har man en närstående som är som ett barn i många avseenden så måste det vara oerhört svårt att ta till sig tanken. Jag tycker KJs anhöriga ändå framstår som ärliga och att de inte försöker undanhålla något medvetet.

Jag håller med dig. Och jag får också känslan av att de är ärliga, men vissa saker i FUP hävdar ju motsatsen..
(förresten beklagar jag det som hände din bror )
Citera
2013-11-03, 16:16
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoyForFools
Vet inte om man kan se på infallsvinkeln av huggen på ryggen var från en stående eller liggande position på offret.
Huggen är för mig tecken på tortyr. Varje hugg var kanske ett felaktigt svar från offret. När huggen tillslut får offret att svimma gör han slut på henne med huggen där fram.
Tror VB var levande när hon fördes ut från lägenheten. KJ hade tur att slippa vittnen när de for iväg. Ingen såg ju honom ta bilen till brodern. Så varför kan inte KJ och VB hoppat in i bilen tillsammans? På kvällen rör det sig inte mycket folk utomhus. Det var ju även ishockey på tv den kvällen.
Han tog henne kanske till sitt hemliga ställe. Band fast henne. Kom på att han behövde något som fanns i föräldrahemmet. Åkte dit. Träffade brorsan. Gjorde/ hämtade det han skulle. Åkte tillbaka ut i skogen där han tvingade av den blåfrusna VB kläderna. Påbörjade tortyren.
Tror han var ensam om detta. Visst känns MB beteende underligt. Raderade sms är troligen dåligt samvete. Kanske skrev han att han önskade henne död. KJ såg det och tänkte detsamma.

Det kanske vaktmästaren som skötte obduktionen...
http://www.sydsvenskan.se/skane/vaktmastaren-obducerade/
Citera
2013-11-03, 16:23
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Verkar som om VB kom att pressa MB alltmer på s. 899 i FUP framgår att VB säger "sov gott hjärtat och dröm om mig också inte någon annan annars blir jag svartsjuk igen. Undrar vem hon var svartsjuk på AN? Vidare tjatar VB om att de ska ses den 22 april och skriver att hon måste veta i så fall då sista bussen från universitetet går 16:35... Undrar vad hon menar med det sista bussen hem till Ugglegatan verkar ha gått senare än så. Skulle hon ta bussen för att träffa MB någonstans?

Rimmar ju rätt illa med uppgifter han lämnat i förhör: FUP s992

Citat:
Micke uppger att han och Ploy fortsatte att träffas utanför karaten under hösten. De träffades och åkte runt i hans bil. Micke uppger att de inte hade sex med varandra. Micke tillfrågas om de hånglade med varandra och han uppger att Ploy har sugit av honom och även runkat av honom inne i bilen. Micke uppger att detta har skett i caddyn eftersom han använder den oftast.

Micke uppger att han kände det som om"Ploy inte förstod vad han sa och att han ville få slut på allt". Micke lät allt fortsätta och han förstår att Ploy kanske inte förstod att han ville avsluta affären.

MIcke uppger att i november 2012 så tyckte han att att det fick vara nog. Han slutade att svara och ljög om att hans mobil var borta. Efter nyår så försökte han att komma ifrån Ploy. Under vårvintern 2013 så körde han hem Ploy pga mörkret och att de tränade sent. Micke uppger att han och Ploy hånglade under januari och till slutet av februari 2013. Micke kände att han måste göra slut med Ploy och detta pga att han hade så dåligt samvete. Eftersom de hade hållt på så länge så Micke var rädd att de skulle uppdagas. Micke uppger att han oftast tog bort hennes SMS utan att läsa dem. Han "skummade " igenom SMS'en och de som handlade om karaten svarade han på.

Micke tillfrågas om Ploy på ngt sätt har hotat eller om han kände sig trängd av Ploy. Micke har inget minne av att hon hade hotat honom och han har som han sagt tidigare skummat igenom alla hennes SMS.

Ploy fortsatte att skicka SMS till Micke. Han fortsatte att radera hennes SMS och svara på karatefrågorna. Han försökte hålla sig undan Ploy. Micke uppger att Ploy även tränade i Luleå pga att hon pluggade i Luleå. Micke uppger att han efter att han gjorde slut så har han hjälpt Ploy med skjuts då hon har frågat efter skjuts. Micke tillfrågas om vilka tider under dygnet som han träffade Ploy. Det var på eftermiddagar och kvällar, inte efter midnatt. Oftast så var det i samband med träningen eller plockade upp henne vid Coop.
Senast redigerad av zero73 2013-11-03 kl. 16:26.
Citera
2013-11-03, 16:24
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
Det verkar ju ha försvunnit en säng från KJ's bostad i tiden kring mordet ?
En säng transporterar man enklast med släp.

Fadern och KJ höll på att renovera (byta ut bottenplywooden) när KJ greps, ifall jag inte minns fel.
Vill man säkerställa att släpet inte bär spår byter man bort träbotten...?

Vill inte alls mena att det är så, eller att fadern är inblandad. Skulle ju kunna ske utan dennes inblandning/vetskap. Mer som en fundering om detta tidigare diskuterats i tråden...

Är det sant? Det är en mycket intressant uppgift. Om du vet att man bytte golv på släpkärran (?) tycker jag att du ska tipsa polisen om det, eller står det något om detta i fuppen? Kan man kanske ta reda på hur släpvagnen ser ut nu? KJs far gör bäst i att berätta allt som inträffat, viktigt som oviktigt.
Citera
2013-11-03, 16:26
Medlem
just_a_girls avatar
På s. 902 i FUP framgår också att VB i april skriver till MB "ett år och två månader betyder ingenting för dig?". Vilket skulle innebära att förhållandet inleddes i februari 2012 och inte under sommaren 2012 som MB påstår i sitt förhör... Det står även i FB konversationen "ska aldrig mer ligga med dig hatar dig jag är säker på att hon gör det också för hon tappade förtroendet för dig )) tillslut så har du ingen kvar. Tur ni har företag tillsammans annars hade hon gjort slut med mig. Du verkar inte gillar när vi älskade dig." Det låter onekligen som om AN fått kännedom om prasslet nu och inte först senare som hon anger i sina polisförhör...
Citera
2013-11-03, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoyForFools
Vet inte om man kan se på infallsvinkeln av huggen på ryggen var från en stående eller liggande position på offret.
Huggen är för mig tecken på tortyr. Varje hugg var kanske ett felaktigt svar från offret. När huggen tillslut får offret att svimma gör han slut på henne med huggen där fram.
Tror VB var levande när hon fördes ut från lägenheten. KJ hade tur att slippa vittnen när de for iväg. Ingen såg ju honom ta bilen till brodern. Så varför kan inte KJ och VB hoppat in i bilen tillsammans? På kvällen rör det sig inte mycket folk utomhus. Det var ju även ishockey på tv den kvällen.
Han tog henne kanske till sitt hemliga ställe. Band fast henne. Kom på att han behövde något som fanns i föräldrahemmet. Åkte dit. Träffade brorsan. Gjorde/ hämtade det han skulle. Åkte tillbaka ut i skogen där han tvingade av den blåfrusna VB kläderna. Påbörjade tortyren.
Tror han var ensam om detta. Visst känns MB beteende underligt. Raderade sms är troligen dåligt samvete. Kanske skrev han att han önskade henne död. KJ såg det och tänkte detsamma.

För mig är huggen i ryggen ett tecken på okontrollerat raseri. Som om det slog helt slint i GM:s huvud. Vet ngn om rättsläkaren uttalade om huggen kommit stående, sittande, liggande eller vid flykt? Detta bör man kunna se.
Citera
2013-11-03, 16:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Men det där är ju nere i Sävast! Kolla lite längre norrut - mot Åberget till. Där syns det två fläckar i täckningen.
Du har rätt, och det är där du har märkt med röda kartnålar. https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fgoo.gl%2Fmaps%2FF4aWA Man kan också konstatera att det finns ingen vit fläck i täckningen utefter gångvägen mellan Torpgårdsleden och Plommonstigen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in