Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-02, 22:32
  #5317
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Vill inte dra iväg från Leif spåret men jag tror att ni skall kolla på dåren i Ljungsbro, har en känsla av att GM kan vara väldigt lik den mannen. Tänk er en skillnad som är att det finns en familj som ser till att han inte ballar ut för mycket så har ni en GM som kan vara skogstokig men hålla sig borta från polisen.

Gm i Ljungsbro var känd av polisen sedan innan. Suttit i fängelse för andra brott osv. Våran egen dubbelmördare här verkar ju inte ha gjort något sådant, varken före eller efter. Så jag tycker de är väldigt olika.
Citera
2013-11-02, 22:59
  #5318
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Gm i Ljungsbro var känd av polisen sedan innan. Suttit i fängelse för andra brott osv. Våran egen dubbelmördare här verkar ju inte ha gjort något sådant, varken före eller efter. Så jag tycker de är väldigt olika.
Dvs i Ljungsbro hade GM inte en famil/vänner som kunde hålla han borta från det värsta. GM kommer att vara lik den här killen om han grips men inte ha blivit gripen (vad jag tror) för brott efter mordet. Familjen ser till att GM håller sig nog i skinnet och kanske har de lyckats få han under vård för något där lite piller håller han lugn.
Citera
2013-11-02, 23:11
  #5319
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Det är jag som är Gm.

Svarar på vilka frågor ni än må ha.

Varsågoda, det är en ren ödmjuk inbjudan.

Edit: Jag har tagit en överdos medicin i syfte att suicidera så jag vet inte hur länge jag kan skriva här. 30 minuter till kanske.
__________________
Senast redigerad av Pulver-Henke 2013-11-02 kl. 23:17.
Citera
2013-11-02, 23:33
  #5320
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Det är jag som är Gm.

Svarar på vilka frågor ni än må ha.

Varsågoda, det är en ren ödmjuk inbjudan.

Edit: Jag har tagit en överdos medicin i syfte att suicidera så jag vet inte hur länge jag kan skriva här. 30 minuter till kanske.

Skojar du?
Är ärret kvar?
Bor du i Linköping?
Har du skrivet ett brev?
Citera
2013-11-03, 01:41
  #5321
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Det är jag som är Gm.

Svarar på vilka frågor ni än må ha.

Varsågoda, det är en ren ödmjuk inbjudan.

Edit: Jag har tagit en överdos medicin i syfte att suicidera så jag vet inte hur länge jag kan skriva här. 30 minuter till kanske.

Ja, vad ska man säga. Hoppas du lever och att det var fylleprat. Vet att du har varit inne på att du var gm också tidigare.
Citera
2013-11-03, 13:15
  #5322
Medlem
massepojkens avatar
Nu när vi speckar kring "Leif" så lanserar jag en alldeles egen liten pyttipanna.

Till ytan kan Anna Lena och dennes mans förhållande se helt normalt ut. Men här vet vi att precis vad som helst kan dölja sig under ytan . Motiv som vi inte har en aning om.

En långvaring hustrumisshandel som riskeras avslöjas. Otrohet som förblindar. Ekonomiskt motiv, osv osv. Som sagt. Jag tycker inte man kan utesluta att Anna Lenas partner ligger bakom mordet.
Isåfall var Mohammed bara något som störde mördarens planer.

Då jag har svårt att se AnnaLenas man ha en naturlig ingång till någon kriminell med kapacitet att mörda mot betalning så tror jag han sökt sin lejda mördare på andra sätt.

Brors barn, kusinbarn eller dylikt. Kanske någon kontakt via hans jobb? Vad jobbade han egentligen med?

Telefonsamtalet som han inte svarar på stör mig. Jag hoppas polisen kollat upp vart det kom ifrån? Men det är jag långt ifrån säker på.

Scenario: Anna Lena har en längre tid fått utstå dödshot från sin partner. Han har uttryckt att han ska leja en mördare.

Hon är rädd men lever vidare i tron att det ska lösa sig och att det bara är tomt prat. Mannen har hotat förut.

När Anna Lena attackeras fattar hon direkt. Han gjorde slag i saken.

Det hon försöker säga strax innan hon dör är inte leif utan "LEJD"

Nu måste hennes man sättas under lupp.

Vad vet vi om honom? Hur ser hans banktransaktioner ut runt mordet/innan och efter. Något stort kontantuttag?
Citera
2013-11-03, 13:45
  #5323
Medlem
Alltså massepojken. Kul med teorier och du har bra fantasi men seriöst..

Anna Lenas man var inte inblandad. Det var väl någon kollega som ringde Anna Lena på morgonen. Polisen har till 110%kollat upp varifrån det kommit. Sen är det ju till 110%bekräftat att det var Mohammed som dog anfölls först.
Citera
2013-11-03, 13:53
  #5324
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isildur112
Alltså massepojken. Kul med teorier och du har bra fantasi men seriöst..

Anna Lenas man var inte inblandad. Det var väl någon kollega som ringde Anna Lena på morgonen. Polisen har till 110%kollat upp varifrån det kommit. Sen är det ju till 110%bekräftat att det var Mohammed som dog anfölls först.

Givetvis vet jag att denna teori är en utopi. Men det stör mig verkligen att polisen slarvat med AnnaLenasidan av mordet. Även om det verkligen är så att Mohammed attackerades först så behöver ju inte det utesluta att Anna Lena var den egentliga måltavlan.

Kan mkt väl tänka mig att den orädde och nyfikna lilla Mohammed kan ha stört den mkt oerfarne och stressade mördaren.

Under ett 56 årigt liv hinner det hända mkt. Kan finnas oändligt med rimliga motiv.

Tror inte en enda sekund på att polisen har kartlagt denna sida som dom normalt sett borde. Nä, dom snöade tidigt in på andra spår.

Hur kan en polis leva med att vara så oduglig? Jag fattar bara inte det?

Vi måste få fram mer fakta om A-L s man.
Citera
2013-11-03, 13:55
  #5325
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isildur112
Alltså massepojken. Kul med teorier och du har bra fantasi men seriöst..

Anna Lenas man var inte inblandad. Det var väl någon kollega som ringde Anna Lena på morgonen. Polisen har till 110%kollat upp varifrån det kommit. Sen är det ju till 110%bekräftat att det var Mohammed som dog anfölls först.

Vi kan heller inte utesluta en homosexuell relation mellan ALs man och den uppringande kollegan.
Citera
2013-11-03, 13:55
  #5326
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isildur112
Alltså massepojken. Kul med teorier och du har bra fantasi men seriöst..

Anna Lenas man var inte inblandad. Det var väl någon kollega som ringde Anna Lena på morgonen. Polisen har till 110%kollat upp varifrån det kommit. Sen är det ju till 110%bekräftat att det var Mohammed som dog anfölls först.

Nej, det är inte klarlagt att M anfölls först som det verkar.

Ni missar väl inte vad Pulver-Henke skrev i natt heller.
Citera
2013-11-03, 14:32
  #5327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Vi kan heller inte utesluta en homosexuell relation mellan ALs man och den uppringande kollegan.

Haha fast det bästa var ju när nån trodde att gärningsmannen hade homorelation med Mohammeds farsa eller att Lars winnerbäck var misstänkt eller staaf som leder utredningen haha..
Citera
2013-11-03, 15:31
  #5328
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isildur112
Haha fast det bästa var ju när nån trodde att gärningsmannen hade homorelation med Mohammeds farsa eller att Lars winnerbäck var misstänkt eller staaf som leder utredningen haha..

När du lägger upp det så där så är det rätt roligt ja.

Men man kan inte säga att vi inte tänkt utan för boxen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback