2013-11-03, 15:34
Medlem
Anna Lenas man var homosexuell. Han hade en relation med gärningsmannen. Gm dödar Anna Lena och Muhammed som kom och störde..

Ja när ja väl tänker på det är det möjligt..
Citera
2013-11-03, 17:05
Medlem
blueyellowlions avatar
Det mest troliga är fortfarande att det finns ett motiv nånstans. Alltså att M är målet, och också han personligen. Det verkar aningen osannolikt att GM skulle ha brukat så mycket våld om det egentligen hade rört sig om t.ex faderns affärer. Min gissning har alltid varit att M kanske har hotat/misshandlat en annan unge i skolan eller nåt och sedan har en äldre släkting sökt upp M och ska tala/hota honom till rätta och sedan så går det som det går...Enda nackdelen med den teorin är att det är en aning överreagerat att döda M på det här viset, men det har ju iaf hänt, oavsett motivet. Det är också mycket möjligt att Ammouris inte heller meddelar polisen allt de vet om det är så att de har gjort något som inte tål dagens ljus...

Jag tror alltså att det är riktat mot M personligen först och främst. Hade det gällt faderns eller farbroderns affärer hade man väl i så fall gått på dem? Då hade man kanske kunnat skicka en hitman med en puffra eller något. Eller varför inte kniv då också?

Jag är fan helt säker på att det ligger till så som jag säger och väntar på dagen då GM åker fast så att vi får det klart. Det torde vara helt osannolikt att en slumpmässig galning som bor i området skulle ha varit ut och begått ett dubbelmord en morgon och annars aldrig ens gått mot röd gubbe varken förr eller senare. Det fungerar helt enkelt inte så, tror jag. Om det däremot fanns ett motiv så blir det en helt annan sak kanske, då behöver han ju inte begå något liknande igen.
Citera
2013-11-03, 17:25
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isildur112
Anna Lenas man var homosexuell. Han hade en relation med gärningsmannen. Gm dödar Anna Lena och Muhammed som kom och störde..

Ja när ja väl tänker på det är det möjligt..

Kan ju varit en hel homosexuell swingergrupp med Anna-Lenas man, Hussein Ammouri och dubbelmördaren samt Jan Staaf.
Citera
2013-11-03, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Kan ju varit en hel homosexuell swingergrupp med Anna-Lenas man, Hussein Ammouri och dubbelmördaren samt Jan Staaf.

Haha nu är det hög nivå härinne
Citera
2013-11-03, 18:08
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Det är jag som är Gm.

Svarar på vilka frågor ni än må ha.

Varsågoda, det är en ren ödmjuk inbjudan.

Edit: Jag har tagit en överdos medicin i syfte att suicidera så jag vet inte hur länge jag kan skriva här. 30 minuter till kanske.

Ser att du var online nu i em igen. Tyvärr, men du är alldeles för vältalig för att vara dubbelmordaren.
Citera
2013-11-03, 21:14
Medlem
Oavsett vilket så finns det i minst 90% av alla mordfall en känslomässig koppling mellan offer och GM, så är det bara. Jag tror inte det var en slump att GM befann sig vid platsen just den morgonen.. Det som är riktigt sjukt är att Mohammed blir mer eller mindre slaktad, ett sånt hat mot ett barn, fattar inget??
Citera
2013-11-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Oavsett vilket så finns det i minst 90% av alla mordfall en känslomässig koppling mellan offer och GM, så är det bara. Jag tror inte det var en slump att GM befann sig vid platsen just den morgonen.. Det som är riktigt sjukt är att Mohammed blir mer eller mindre slaktad, ett sånt hat mot ett barn, fattar inget??

Jo, antalet knivhugg mot Muhammed är något som sticker ut, och är något som talar emot att Anna-Lena var målet, hade GM varit störd av Muhammed borde det varit ganska lätt att skrämma iväg honom, även om GM av någon anledning känt sig tvungen att ta livet av även Muhammed så hade det räckt med en liten bråkdel av de hugg som utdelades. Tycker inte man ska utesluta något, inte heller att Anna-Lena var målet, men både att det är riktat mot Muhammeds familj och att det är ett rent psykfall är troligare.

Sedan ska man vara lite försiktig att gå en på statistik, bland alla mord är det säkert 90% med en känslomässig koppling, men man kan inte utan vidare säga att det är 90% sannolikhet att det är så i detta fall. Exempelvis så är siffran nog lägre på mord begångna utomhus, vilket ju detta är. Att det trots DNA inte finns någon misstänkt nio år efter mordet är också något som minskar sannolikheten för en känslomässig koppling.
Citera
2013-11-04, 00:59
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
This is the Pulver-Henke speaking:

Följande är min gärningsmannaprofil...

Gubben som gjorde det är primitiv till driftsliv men högstående i intellekt. Hans psykiatriska patologi, för en sådan finns, är av sammansatt art. Där finns en neuropsykiatrisk problematik och som överbyggnad till denna en personlighetsstörning, narcissistisk sådan.

Förutom dessa två "lycky strikes" så har ytterligare ett mord begåtts.

Kan ej relatera till andra människor, har aldrig haft en bestående mellanmänsklig relation.

Djävulusisk barndom, stor ensamhet som ung vuxen. Ej lyckats i studier eller arbetsliv.

Stor ilska, stark rädsla. Upplever avgrundsdjup dissonans i sitt förhållande till omgivningen. Orienterad till tid, rum och person. Helt verklighetsförankrad bortsett från ytterst flyktiga episoder. Stark inre anspänning, behov av förlöselse. Anspänningen verkar i cykler, en upptrappning sker varpå en förlösning krävs. Dessa krafter är så funtade att gärningsmannen inte kan sägas styra över dom. De bör, i en rättspsykiatrisk bemärkelse, jämställas med psykotisk vanmakt såtillvida att fängelsepåföljd ej bör komma i fråga.

Det finns stor risk för återfall i brottslighet av allvarlig art. Egentlig sjukdomsinsikt föreligger ej. Gärningsmannen finner det lustigt med denna uppmärksamhet som brotten fått, han känner en stark attraktion till att bekänna brotten då han för första gången i sitt liv hittat en roll, en identitet - oavsett sammanhangets perversitet.

Han tänker då och då tillbaka på M och A-L lidande och känner glädje inför det, han hoppas att de led mycket innan de dog. Fantasierna skänker ångestlindring, men de har bleknat med åren.

GM är socialt och ekonomiskt marginaliserad. Farlighet påtaglig. Macdonaldtriad? Japp, i princip. Två av tre i alla fall.

Sug på den Ulf Åsgård.

Och din bedömning är att GM bor i området där mordet skedde?
Citera
2013-11-04, 01:11
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:

Trolöshet vid förhandling med främmande makt och så hade jag en morakniv innanför skinnjackan när jag gick till ICA.

Har du ofta morakniv på dig när du är ute och går?
Citera
2013-11-04, 01:20
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:

Ja, jag får försöka låtsas som om det regnar. I bland är det dock ungdomar som skriker efter mig när jag är ute och promenerar. Typ "Va fan har hänt eller, he he!?" Två gånger har det varit personer som gått fram till mig på stan och sagt "Mår du inte bra?". De ville väl bara vara snälla men det kändes fördjävligt eftersom jag inte mådde annorlunda mot vad jag brukar (i och för sig kass, men ändock standardmående för mig).

Ropar även barn efter dig ibland?
Citera
2013-11-04, 15:01
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ja, vad ska man säga. Hoppas du lever och att det var fylleprat. Vet att du har varit inne på att du var gm också tidigare.

PulverHenke har ju tidigare skrivit små charmanta berättelser. Allt ifrån bögmord till ren fantasy.
Skulle inte Pulverhenke kunna skriva om mordmorgonen i form av en sådan liten novell?

Vore hyperintressant!

Och för er som inte läst PulverHenkes berättelser kan jag varmt rekommendera dessa. Linköpings alldeles egen Bret easton Ellis
Senast redigerad av massepojken 2013-11-04 kl. 15:18.
Citera
2013-11-05, 00:06
Medlem
Jag vill bara understryka att detta område drar till sig skummisar.
Vi har haft inkräktare i vårt hus tre gånger under de två åren jag bott i området.
En av gångerna var det jag som ertappade inkräktaren.
När jag polisanmälde sa polisen att det är fler i mitt område som uppgett samma signalement.
Jag känner alla mina grannar väl.
Det är alltså folk som polisanmält i husen runt omkring(eftersom ingen annan i mitt hus polisanmält innan)
De andra två gångerna har det inte varit samma person.
En låg och slaggade i trapphuset och min granne tog kort.
Sista gången var nu i helgen och vittnesuppgifterna sa att denna man var äldre än de jag sett.

Detta är annars ett väletablerat område med dyra bostadsrätter.
De lite äldre husen är små söta hyresrätter och inte höghus för att packa många människor.
De flesta privatägda.
Vi har inte fått något stulet.
Vet inte om ni tycker det är out of topic, men tänkte att ni kunde finna det intressant att få lite miljöbeskrivning på området åter igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in