2013-10-30, 21:31
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Bor du i London så har du ju tillgång till ett sjukt sort sortiment av nichedofter. Finns ju galet fina butiker där.
Bra varuhus (med stort parfymutbud) som Selfridge, Harrods osv också
Citera
2013-11-01, 15:32
Medlem
Ok, provade Black Saffron idag från Byredo. Det måste vara en kvinnodoft, även om deras dofter är unisex. Den var otroligt blommig och söt och förändrades inte mycket alls på min hud. Är Tuscan Leather lik denna måste även denna vara väldigt kvinnlig. Fick tvätta av mig denna, den var så irriterande.
Citera
2013-11-01, 17:15
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Ok, provade Black Saffron idag från Byredo. Det måste vara en kvinnodoft, även om deras dofter är unisex. Den var otroligt blommig och söt och förändrades inte mycket alls på min hud. Är Tuscan Leather lik denna måste även denna vara väldigt kvinnlig. Fick tvätta av mig denna, den var så irriterande.

Trist, jag tycker att det är en av deras bästa dofter. Tuscan Leather är betydligt rökigare och inte direkt söt. Blir väl lite mer maskulin då antar jag. TL är ju också unisex fast den skulle jag verkligen inte vilja känna på en tjej. Sen känns överlag BS som en enklare doft att bära än TL.
Citera
2013-11-01, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Trist, jag tycker att det är en av deras bästa dofter. Tuscan Leather är betydligt rökigare och inte direkt söt. Blir väl lite mer maskulin då antar jag. TL är ju också unisex fast den skulle jag verkligen inte vilja känna på en tjej. Sen känns överlag BS som en enklare doft att bära än TL.
Okej. För detta skulle inte vara en doft jag skulle känna mig bekväm i att bära, alldeles för feminin för min smak. Black Saffron, och då Black i namnet, får mig verkligen att tänka på något helt annat. Jaja, alltid bra att testa och se.
Citera
2013-11-01, 18:31
Medlem
irrblosss avatar
Har inte testat Black Saffron, men Tuscan Leather är ju riktigt manligt. Kan inte föreställa mig en kvinna bära den.
Citera
2013-11-01, 20:12
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Okej. För detta skulle inte vara en doft jag skulle känna mig bekväm i att bära, alldeles för feminin för min smak. Black Saffron, och då Black i namnet, får mig verkligen att tänka på något helt annat. Jaja, alltid bra att testa och se.

Då ska du nog inte ge dig på Black Orchid

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Har inte testat Black Saffron, men Tuscan Leather är ju riktigt manligt. Kan inte föreställa mig en kvinna bära den.

Agree, BS är en kvinnofierad Tuscan Leather. Dock skulle jag personligen inte ha några problem att använda Black Saffron...tror jag inte..har bara testat en gång.
Citera
2013-11-01, 20:37
Medlem
Nej, jag tror faktiskt inte det heller. Av allting jag har läst så tror jag faktiskt också att jag skulle finna Black Orchid alldeles för kvinnlig för mitt tycke.
Citera
2013-11-01, 21:19
Medlem
irrblosss avatar
Jaha nu verkar Luckyscent ha börjat med Tom Ford Private Blend. Då kan man äntligen köpa sig en flaska om man skulle få lust. Synd att de inte verka ha några samples till salu. Man kan visserligen begära Tom Ford-samples om man handlar något, inte annars... :/

Edit: Tobacco Oud ser ju riktigt nice ut baserat på noterna. Var det inte någon här som hade köpt en dekant av den? Hur var den?
Senast redigerad av irrbloss 2013-11-01 kl. 21:22.
Citera
2013-11-02, 00:05
Medlem
Citat:
Jaha nu verkar Luckyscent ha börjat med Tom Ford Private Blend. Då kan man äntligen köpa sig en flaska om man skulle få lust. Synd att de inte verka ha några samples till salu. Man kan visserligen begära Tom Ford-samples om man handlar något, inte annars... :/

Edit: Tobacco Oud ser ju riktigt nice ut baserat på noterna. Var det inte någon här som hade köpt en dekant av den? Hur var den?

den påminde om göreborgs rape(lukten ofc) fast mer irriterande och lite sötma i bakgrunden, kanske blir bättre om om testar den ett par gånger till
Citera
2013-11-02, 10:10
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Finns ju även på parfuma.com dock kostar dom 185€ vilket borde bli drygt 300:- dyrare. Dock riskerar du ju ingen tull. Har en 2ml Noir de Noir spraysample på väg hem från STC så man får testat den nån gång.

Har en 5ml dekant av Tobacco Oud, gillade inte den speciellt mycket vid första testet. Alldeles för skarp och kryddig. Ganska rökig och som sagt skarp inledning, vet inte om det är oud'en som är lite rökig men det är ingen direkt söt piptobak heller. Måste testa ett par ggr till för att ge en bättre bild.

Btw är det någon som testat NÅGOT från Bond No9 som kan vara värt att kolla in lite närmare? Tänkte först och främst på Andy Warhole Silver Factory och Brooklyn, någon som testat dessa? Såg att AW SF jämfördes med Kilian Incense Oud vilket känns som ett bra betyg. Wowhd har ju 15% hela helgen så man kanske kan hitta något fynd. Michael for Men är ju nästan gratis nu
Citera
2013-11-02, 10:52
Medlem
New Haarlem är riktigt bra om man gillar gourmanddofter, för mig är den alldeles för mycket, inget fan av gourmander, vilket spelar in en del. Men för det kan jag uppskatta att det är en mycket bra sammansatt doft. Chez Bond är väldigt lik GIT och Brooklyn är ganska trevlig.
Citera
2013-11-02, 11:16
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
New Haarlem är riktigt bra om man gillar gourmanddofter, för mig är den alldeles för mycket, inget fan av gourmander, vilket spelar in en del. Men för det kan jag uppskatta att det är en mycket bra sammansatt doft. Chez Bond är väldigt lik GIT och Brooklyn är ganska trevlig.

Jo man har ju hört en del gott om New Haarlem, dock är inte jag heller något fan av gourmand så jag tror den går bort. Läste om likheten mellan Chez Bond och GIT, är dock inte ute efter just den typen av doft just nu. Får väl ströva förbi en sväng på NK och kolla sortimentet...oftast har dom aldrig exakt dom man vill testa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in