Citat:
Ursprungligen postat av
highfive
Vad tror du om min hypotes att VBs kroppsdelar endast tvättades i det vattenfyllda värnet? Detta skedde i så fall när kroppsdelarna flyttades från plats X till Mjösjöberget. Därför markerade hundarna för liklukt, men inga fynd gjordes trots tömning.
Frågan var visserligen inte riktad till mig, men det är en fullt rimlig idé. Jag gissar också att polisen arbetat efter den hypotesen eftersom de ofta återkommer till det "korvformade" värnet i förhören. Det måste ha varit stor besvikelse när det var tomt i värnet.
När vi ändå är i området. På s. 26-28 beskrivs sökning med hundar som oberoende markerar vid några stenar i skogen
Citat:
Efter ca 10 min sök
ringer Lundström på mobiltelefon och talar om att han av misstag kommit över från sitt
område (område 4) till mitt område (område 3). Hunden har där kommit i markering för
förekomst av mänsklig förruttnelselukt. Lundström ber mig komma till platsen. Då jag
anländer till platsen uppger han att Uno "vindat in" från område 4 och sprungit fram till några
stenar, blivit mkt intensiv i ett finsök och sedan markerat. Lundström uppgav att hunden inte
låtit sig återkallas utan varit mkt tydlig i sin markering. Då jag anländer till platsen kan jag
konstatera att det är på samma plats, och samma plats på stenarna där min hund markerat
föregående dag.
Detta är så vitt jag förstår varken fp2 eller det tömda värnet utan nånstans i "sektor 3" på kartan på s. 25. Jag kan inte minnas att detta har diskuterats i tråden eller följs upp i förundersökningen, men det kan ju vara värdefullt för att förstå hur kroppen förflyttats i området.