2013-10-29, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neandertal
Jobbigt det hr med e-cigg. Ngon borde starta en tidning eller ordentlig hemsida som recenserar och skriver uteslutande om detta! :-)
Paulsaar har haft problem med leverans och av de alla s skulle jag kpa den frn lightyourfire eftersom du fr 2 uppsttningar clearomizer och batteri samt en vska dr du kan frvara dina saker i.

Nstan alla elcigg r ett evighetslego tills man frstr hur man ska gra, men shr gr man oftast:
1. Ladda batteriet
2. Skruva isr clearomizern och fyll p med vtska
3. Skruva tillbaka delarna p ditto
4. Skruva ihop clearon med batteriet
5. Vejpa

Hade jag inte varit s otekniskt belagd s hade jag gjort en hemsida, haha!
Citera
2013-10-29, 12:05
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neandertal
Jag rker ca 10-15 cigg om dagen. Har tnkt kpa ngot schysst e-ciggpaket och sedan kra med den frutom de "viktigaste" 2-3 ciggen om dagen, d.v.s. exempelvis efter-maten-ciggen. Jag vill ha ngonting som funkar bra och knns lite i halsen, tillrckligt med nga. Det mste knnas i halsen lite nr jag rker, inte som att andas in luft. r det s att de dr clearomizer och cartoonmeister eller vad fan det heter fr till den bsta, tjockaste ngan?
Sg tipsen frn bl.a. Juggernaut, men tycker att det var lite fr dyrt. Sen knns det lite jobbigt med alla olika delar, som ngot evighetslego frn helvetet.

Tittade p paketen och ingen har ett batteri med variabel volt/watt vilket gr att de gr fett bort - om du vill ha ngon som helst mjlighet att pverka din vapeupplevelse r detta ett mste.
Likas r clearomizern i dem en CE-variant vilket inte heller r att rekommendera, bottenbrnnare fungerar mycket bttre och ger bttre smak.
Skulle i detta fall rekommendera att du skippar ett av batterierna i min rekommendation s kommer du ner i pris till runt 500 spnn. Tnk sen ocks p att priserna p sserna till ecig kommer att ge dig stora besparingar om du slutar rka tobak - det r bara inkpet av hrdvaran som r den enda stora kostnaden. Det r inte ovanligt att du halverar kostnaden nr du gr ver frn att brnna tobak till att nga nikotin.

Approp nga och knsla i halsen. Det r inte tjockleken p ngan som kittlar i halsen utan det r framfrallt smaken, blandningen i ssen och effekten p batteriet som pverkar detta.
Senast redigerad av Juggernawt 2013-10-29 kl. 12:12.
Citera
2013-10-29, 14:12
Medlem
Neandertals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Tittade p paketen och ingen har ett batteri med variabel volt/watt vilket gr att de gr fett bort - om du vill ha ngon som helst mjlighet att pverka din vapeupplevelse r detta ett mste.
Likas r clearomizern i dem en CE-variant vilket inte heller r att rekommendera, bottenbrnnare fungerar mycket bttre och ger bttre smak.
Skulle i detta fall rekommendera att du skippar ett av batterierna i min rekommendation s kommer du ner i pris till runt 500 spnn. Tnk sen ocks p att priserna p sserna till ecig kommer att ge dig stora besparingar om du slutar rka tobak - det r bara inkpet av hrdvaran som r den enda stora kostnaden. Det r inte ovanligt att du halverar kostnaden nr du gr ver frn att brnna tobak till att nga nikotin.

Approp nga och knsla i halsen. Det r inte tjockleken p ngan som kittlar i halsen utan det r framfrallt smaken, blandningen i ssen och effekten p batteriet som pverkar detta.

Tack fr tipset. D tror jag nstan att jag kr p paketet du freslog. Det r inte ngot annat man behver?
Citera
2013-10-29, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SUKS
Jag annvnde dessa mycket I brjan och gillade dom. Mycket enkla att rengra och fylla. Gr ven att byta resp. bygga egen brnnare (Atomizer) till dessa. Tnk p att inte fylla ver vekarnas infstng. D fr du ltt gurgel och spottande. Ovankant av den tjocka delen I mitten brukar vara lagom. Fr du gurgel brukar det hjlpa om du blser I munstycket. Tnk p att hlla en trasa el liknande over lufthlet nr du blser. Lufthlet sitter p sidan av botten delen. Under glastanken. Man br luta den nr nivn sjunker s att ena veken hela tiden ligger I juicen. Blir vekarna fr torra kan det brja smaka brnt. Kan Ibland lcka lite om den ligger ned. Allt detta kan lta negativt men r marginella problem som man snart lr sig hantera och det finns nog inga Cleromizers som r helt problemfria. Sk grna Vivi Nova p YouTube. Finns massor med tips om dessa dr.

Ftt hem den nu Super njd med den. Verkligen perfekt efter som jag rker intensivt
Citera
2013-10-30, 13:05
Medlem
Kanske en liten dum frga, men r det ngon som vet om dom sljer e-liquid p ullared
Citera
2013-10-30, 14:24
Medlem
Det vore ju fint om nn skulle ta och orka peta ihop en typ juicedb med jos-frsljare i EU
en slags wiki med reviews
Citera
2013-10-30, 17:50
Medlem
"Splashdown Nikotinvtskorna har kommit, en dag tidigare n vntat!

Vi kommer att slcka hemsidan i ngon timme under eftermiddagen/kvll, fr att uppdatera produktsortimentet. De nya vtskorna blir tillgngliga fr kp lite senare ikvll."
https://www.facebook.com/el.cigg.Lig...r.Fire?fref=ts

Nej, jag kr ingen reklam fr lyf om ni tror det, hade jag inte varit snll och berttat detta fr er s hade jag kpt allt fr mig sjlv.
Citera
2013-10-31, 13:03
Medlem
Uppdatering eftersom jag inte fr redigera mitt inlgg ovan:
De sljer nu 24mg/30ml flaskor fr 109 kr
Dvs, jag som vejpar 12 mg skulle behva kpa 3x10ml nikotinfritt fr att blanda ut den 50/50
Citera
2013-10-31, 18:03
Medlem
Tnkte brja vajpa och har kollat runt lite p olika saker och dom jag gillar r
Vamo v3 med protank 2 och ett paket som Juggernawt la upp med vision spinner med protank mini.
Och om jag kper vamon va mste jag tnka p? mste jag kpa till ntt mer en bara en protank och laddare?
Funkar det att kpa ett snt paket och sen r det bara att kra? http://www.fasttech.com/products/1411/10004394/1376800

Och vart ska man bestlla ifrn r det frn fasttech eller finns det ngon shop i sverige eller inom eu som sljer Vamo v3 eller ska jag vlja Vision spinnern eller kanske g ner till en vamo v2 som jag hittat p LYF.

Betalar grna lite extra och fr bra saker frn brjan! S mste ha s mycket hjlp som mjligt tnkte slnga ivg en order s fort jag knner mig redo!
Citera
2013-10-31, 19:30
Medlem
Katamanjarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spea
Vamo v3 med protank 2 och ett paket som Juggernawt la upp med vision spinner med protank mini.
Och om jag kper vamon va mste jag tnka p? mste jag kpa till ntt mer en bara en protank och laddare?
Funkar det att kpa ett snt paket och sen r det bara att kra? http://www.fasttech.com/products/1411/10004394/1376800

Och vart ska man bestlla ifrn r det frn fasttech eller finns det ngon shop i sverige eller inom eu som sljer Vamo v3 eller ska jag vlja Vision spinnern eller kanske g ner till en vamo v2 som jag hittat p LYF.

Betalar grna lite extra och fr bra saker frn brjan! S mste ha s mycket hjlp som mjligt tnkte slnga ivg en order s fort jag knner mig redo!

Har bestllt exakt samma Vamo p Fasttech, men inte ftt den nnu, s dr kan jag inte uttala mig. Verkar inte finnas ngra Vamo 3 i svenska shoppar nnu. Antagligen beroende p att de sitter fast med lager av 2or som de vill bli av med frst.
Plockade ihop ett paket med Vamo 2 p LYF, men det hamnade en bra bit ver 700:-. Blev lite snl nr jag sg att man kunde p en 3:a fr halva priset i Kina.
Rekommenderar dock Vision Spinnern. Gillar personligen Protank 2 bttre. Prisskillanden r ju minimal.
Citera
2013-10-31, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spea

Jag har tidigare bestllt en Vamo v2 stainless steel frn FT som jag r riktigt njd med. Det enda jag har att klaga p r att gngorna r vldigt mjuka, ngot som en polare till mig (som kpt sin frn LYF) inte har haft ngot problem med. FT har ven Vamo v5, det blir mitt nsta kp, men just nu vntar jag p en Innokin iTaste VTR och lite Liqua ss frn FT.
Citera
2013-10-31, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katamanjaru
Har bestllt exakt samma Vamo p Fasttech, men inte ftt den nnu, s dr kan jag inte uttala mig. Verkar inte finnas ngra Vamo 3 i svenska shoppar nnu. Antagligen beroende p att de sitter fast med lager av 2or som de vill bli av med frst.
Plockade ihop ett paket med Vamo 2 p LYF, men det hamnade en bra bit ver 700:-. Blev lite snl nr jag sg att man kunde p en 3:a fr halva priset i Kina.
Rekommenderar dock Vision Spinnern. Gillar personligen Protank 2 bttre. Prisskillanden r ju minimal.

okej okej! Hur lnge fr man vnta d? har bestllt saker frn kina frut och d har det tagit ca 6-7 dagar.

Ntt jag mste kpa till som slits nr jag nd bestller eller hller allt som man fr utan att byta ut ntt?

Tror jag tar Vamon men inte helt hundra n.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in