Citat:
Ursprungligen postat av
Hegemonikon
Du försvarar alltså hans argumentation som bra?
Han har helt rätt i det han säger.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hegemonikon
Sen undrar jag vilket som var inlägget om att resurser är en icke-fråga?
Rasisten:
När skall ”antirasisterna” fatta att Sverige inte har obegränsade resurser och att de resurser vi har, behövs för att klara sjukvård, äldreomsorg m.m till våra gamla, sjuka och arbetslösa?
Anti-rasisten:
Vad är det för oss att förstå om vårt enda mål är en islamisering? Då är det väl
struntsamma om vi har resurser eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hegemonikon
Vem har sagt att jag är en "anti-rasist"? Är alla som ifrågasätter dig eller totalt ologisk argumentation anti-rasister?
För bara en anti-rasist kan vara så ologisk som dig.
Visst är det kul att kränka varandra
Citat:
Ursprungligen postat av
Hegemonikon
Va? Var har jag sagt att de äldres situation idag är en icke-fråga? Begriper inte att man måste hitta på saker bara för att.
För övrigt visste jag inte att de äldre inte har tillgång till välfärden på samma sätt som alla andra, det var något helt nytt.
Citat från dig:
"Ang. frågan "om invandrarna förtjänar hjälpen mer än våra gamla" så begriper du väl också att det är en
icke-fråga eftersom "anti-rasister" räknar båda två som människor, inte som två olika grupper att prioritera. Frågan ställs på dina villkor, och utifrån ditt perspektiv. "
Du kanske missat att äldre Svenskar har fått det sämre?
Citat:
Ursprungligen postat av
Hegemonikon
Vem har sagt att det är landområden som gör att det är kaos? Jag tror inte någon förnekar att det har med människor att göra.
Är vi inte lika i grund och botten? jävla rasist
Citat:
Ursprungligen postat av
Hegemonikon
Upplopp har inte hänt i Sverige innan mångkulturen alltså, eftersom sådant inte händer om områden är helsvenska?
Du kan ju i alla fall begripa att sådant händer oavsett, har alltid hänt och kommer förmodligen alltid att hända. Sedan att etnicitet är en icke-fråga har jag aldrig sagt, men världen är inte svart eller vit. Det finns fler nyanser än så, och med din attityd och osammanhängande resonemang förstör du betydligt mer än hjälper om du nu vill hjälpa rörelsen framåt.
Självklart har det hänt i Sverige.
Men du förstår fel.
Det jag menar är att i
dagens civiliserade Sverige händer inte detta.
Det är du som ser världen sjukt svart och vit en väldigt naiv inställning till världen.
Samtidigt som du glömmer det du nyss rapat ur dig som en robot.
Kan du bara tänka till en enda sekund.
We shall overcome.