2013-09-08, 10:02
Medlem
ricardo22s avatar
Det mest talande för sidan är skribenternas prioriteringar inom politiken. Jag trodde den skulle handla om de stora frågorna som kostnader, hjälpa människoliv, olika rapporter om människors vardag. Sådant som de nationella sidorna skriver om. Istället är det artikel efter artikel om kommunpolitikers uttalande och twittermeddelande.
Citera
2013-09-08, 10:15
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Det mest talande för sidan är skribenternas prioriteringar inom politiken. Jag trodde den skulle handla om de stora frågorna som kostnader, hjälpa människoliv, olika rapporter om människors vardag. Sådant som de nationella sidorna skriver om. Istället är det artikel efter artikel om kommunpolitikers uttalande och twittermeddelande.

De har inte så mycket val. Om man inte kan vinna på sakfrågan så återstår personangrepp. Hela sidan handlar om karaktärsmord av SD:are. Ganska löjligt då även övriga partier har motsvarande pajasar.
Citera
2013-09-08, 22:06
Medlem
slipZens avatar
Citat:

Varför trodde du det? Olika sidor har olika syften och IRM:s är ju uppenbarligen att bevaka Sverigedemokrater.

Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
De har inte så mycket val. Om man inte kan vinna på sakfrågan så återstår personangrepp. Hela sidan handlar om karaktärsmord av SD:are. Ganska löjligt då även övriga partier har motsvarande pajasar.

Jag hoppas att du förstår att det finns människor där ute som har lite högre krav på politiker än att de ska hålla med en i grunden? Typ att de inte ska vara fullblodsidioter?

Det finns 8 partier i riksdagen, alla kallar sig anti- eller icke-rasister. Om de andra hycklar lika mycket som SD:arna gör så är det väl bara för er att bevaka dem på samma sätt?
Citera
2013-09-09, 22:37
Medlem
Hej hej!

Henrik heter jag och är med och driver sidan interasistmen.se

Ni får ursäkta mitt fåniga smeknamn, men det ligger kvar efter en gammal mail som jag inte använder längre.

Jag svara gärna på era frågor kring interasistmen.se (vilket inte innebär långa ickefrågor där ni vill berätta hur bra SD är och hur dåliga invandrare är). Men som sagt jag svarar gärna på frågor hur vi organiserar IRM, vad det kostar att driva IRM, hur många läsare vi har, vilka politiska tillhörigheter vi har och så vidare...

Mvh

Henrik Johansson
henrik.johansson@interasistmen.se
Citera
2013-09-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den_grymme69
Hej hej!

Ni får ursäkta mitt fåniga smeknamn, men det ligger kvar efter en gammal mail som jag inte använder längre.

Jag svara gärna på era frågor kring interasistmen.se (vilket inte innebär långa ickefrågor där ni vill berätta hur bra SD är och hur dåliga invandrare är). Men som sagt jag svarar gärna på frågor hur vi organiserar IRM, vad det kostar att driva IRM, hur många läsare vi har, vilka politiska tillhörigheter vi har och så vidare...

Mvh

Henrik Johansson

Hej Henrik,

jag är nyfiken på hur sajten finansieras, om den nu finansieras.

/SD-trollet
Citera
2013-09-09, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Hej Henrik,

jag är nyfiken på hur sajten finansieras, om den nu finansieras.

/SD-trollet

Hej hej SD-trollet. Sidan har hittills kostat ca 2-3000kr i konkreta driftskostnader. Vi har en IT-kille med egen server som vi hyr av och han hjälper oss med säkerheten ideellt.

4500kr fick vi även betala för att vi stulit bilder av en före detta SD-politiker.

Dessa kostnader har jag personligen tagit på mig då jag hela tiden haft ett stadigt jobb och hyfsat betalt.

Vi vann även ett pris av en PR-byrå på 100 000kr, men dessa pengar användes endast till en undersökning om näthat och ett seminarium på Almedalen.

Jag noterade att fler personer tror att S eller LO finansierar vår verksamhet, men det finns inget att finansiera. Det mesta jobb görs på kvällar, men visst ska inte ljuga om att ett och annat "akut" inlägg skrivits på jobbtid när man haft det lugnt. Det mesta går dock att tidsinställa till dagen efter i WP.

Kan även berätta att samma spekulationer om vem som betalar IRM funnits inom LO och S. Där båda parter trott att den andre betalt för oss.
Citera
2013-09-09, 23:01
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Varför trodde du det? Olika sidor har olika syften och IRM:s är ju uppenbarligen att bevaka Sverigedemokrater.

För att jag inte har hittat någon sida som på ett sakligt sätt argumenterar emot alla de nationalistiska sidorna som sprutar ut information. Jag trodde det skulle vara en motpol, inte en skvallersida. Jag kan inte förstå vad som är intressant med att läsa skvaller om halvkända politiker. Rapporteringen ligger på nivån "Nu skrev Kent Ekeroth idiot på twitter!".

Om de nationalistiska sidorna hade haft den nivån hade jag inte närmat mig dem överhuvudtaget.
Citera
2013-10-24, 23:35
Medlem
Teleskoptampong2s avatar
Citat:
Hej hej!

Kan du på något sätt bevisa att det är du som är med och driver IRM? Ett twitter/blogginlägg där det står "den_grymme69" räcker.

Förutsatt att du är den du utger dig för att vara: Du verkade bli ganska upprörd när olika människor hoppade på dig för negerbollsuttalandet. Till exempel: här och här.
1) Kan du förstå frustrationen hos de svenskar (i ordets ursprungliga betydelse) som får höra att deras åsikt inte är något värd, eftersom de är privilegierade/heterosexuella/vita/män, efter denna upplevelse?
2) Mantrat "anti-rasist är ett kodord för anti-vit" används ofta för att beskriva detta. Tycker du att det finns någon grund för det?
Citera
2013-10-24, 23:57
Bannlyst
Citat:
Jag trodde det skulle vara en motpol, inte en skvallersida. Jag kan inte förstå vad som är intressant med att läsa skvaller om halvkända politiker. Rapporteringen ligger på nivån "Nu skrev Kent Ekeroth idiot på twitter!".
Det är nog på tok för mycket begärt är jag rädd. De personer som sakligt och på ett intellektuellt hederligt sätt klarar av att faktiskt bemöta nationalisternas och invandringskritikernas argument kan räknas på en sargad hand. Då är det betydligt enklare och smidigare att peka ut diverse obskyra Sverigedemokraters privata snedsteg, det krävs det inte direkt några raketforskare för.
Citera
2013-10-25, 03:28
Bannlyst
Citat:
Hej hej!

Mvh

Henrik Johansson

Vad har du för personnummer?
Citera
2013-10-25, 03:45
Medlem
Citat:
Hej hej!

Mvh

Henrik Johansson

Hej hej.
Är det obehagligt att bli anklagad för rasism när man tillhör de goda? Jag har blivit anklagad för att inte vara tillräckligt ond, och det var inte roligt kan jag säga. Är det likadant för dig?
Citera
2013-10-25, 07:03
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det är nog på tok för mycket begärt är jag rädd. De personer som sakligt och på ett intellektuellt hederligt sätt klarar av att faktiskt bemöta nationalisternas och invandringskritikernas argument kan räknas på en sargad hand.

Ungefär lika många som de på ett sakligt och intellektuellt hederligt sätt argumenterar utifrån en nationalistisk eller invandringskritisk hållning då.

Saken är den att i vilken fråga det än gäller (behöver alltså inte handla om invandring utan skulle lika gärna kunna vara frimärkssamlande) så har den intellektuella sidan ett inbyggt underläge mot den demagogiska. Framförallt i omodererade diskussioner. Skrivs det exempelvis ett sakligt och dräpande inlägg här på fb som går emot den rådande SD-hegemonin så händer det ofta att dessa inlägg bara ignoreras*. Om de inte ignoreras kan de istället bemötas på en hur låg nivå som helst eftersom stödet för den motsatta ståndpunkten är så stor att det alltid kommer finnas många som okritiskt hyllar det intellektuellt fattiga bemötandet.

Samma sak gäller ju även på andra sidor än fb. Att bemöta Axpixlats och motsvarande sidors ständiga flöde av antiintellektuell skit skulle vara omöjligt utan att sjunka till en lika låg nivå.

* Knappast dräpande men här är en tråd jag själv skapat som synar vad jag i brist på bevis om motsatsen utgår från är en direkt lögn från sidan Exponerat. Där blev det i princip ingen diskussion alls, för det är ju knappast så att folk kommer gå in och skriva "Men oj, du hade ju visst rätt." Istället blir det tystnad och tråden flyter iväg in i periferin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in