2013-10-30, 23:27
Medlem
KungPungPats avatar
Det finns extremt mycket bevis tex. om ni inte tänker några tankar alls på 10-15 minuter så ska ni få se på krafter ni har..

Bara provsmak dock ni kommer känna rörelser när eran själ/astralkropp lossar från eran fysiska kropp..

men det är upp till er inte mig jag har gjort det själv men kan inte göra det åt andra.

jag kan flyga utanför min fysiska kropp.

Nu när jag tänker på det så var det ungefär som när han har ringet på fingret i filmen Sagan om ringen dvs det var suddigt som fan men det gick att se, och såklart var jag osynlig för er idioter som aldrig kommer aktivera erat tredje öga eeller testflyga eran astralkropp.

för ni kan inte se min astralkropp när jag flyger, jag kan stå bakom er på toaletten om jag vill det men ni kan inte se mig utan aktiverat tredje öga.

Så grattis gott folk ni är i informationsåldern/apocalypse!
Citera
2013-10-30, 23:41
Medlem
upperkatts avatar
KungPungPat
Hjärnan är en komplicerad sak, det betyder inte att en själ existerar. Vad du tänker är irrelevant för mig. Jag kan tänka att jag är gud, innebär det då att jag är gud?

Ge mig bevis på själens existens, till exempel en studie som pekar på detta.
Citera
2013-10-30, 23:41
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi

Försöker du säga att du börjat ta droger rektalt?

*snyft* Den satt bra...
Citera
2013-10-31, 01:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det finns extremt mycket bevis tex. om ni inte tänker några tankar alls på 10-15 minuter så ska ni få se på krafter ni har..

När kommer dessa "bevis"?

Citat:
Bara provsmak dock ni kommer känna rörelser när eran själ/astralkropp lossar från eran fysiska kropp..

Så nu är "själ" synonymt med "astralkropp"? Är det det du sägar?

Citat:
men det är upp till er inte mig jag har gjort det själv men kan inte göra det åt andra.

jag kan flyga utanför min fysiska kropp.

Sägar du, men dina påstående brukar inte vara så värst trovärdiga.

Citat:
Nu när jag tänker på det så var det ungefär som när han har ringet på fingret i filmen Sagan om ringen dvs det var suddigt som fan men det gick att se, och såklart var jag osynlig för er idioter som aldrig kommer aktivera erat tredje öga eeller testflyga eran astralkropp.

för ni kan inte se min astralkropp när jag flyger, jag kan stå bakom er på toaletten om jag vill det men ni kan inte se mig utan aktiverat tredje öga.

Du menar ditt självutnämnde supertredjaöga.

Citat:
Så grattis gott folk ni är i informationsåldern/apocalypse!

Du menar nät-wannabe-guru-ålderen.
Citera
2013-10-31, 01:46
Medlem
KungPungPats avatar
Dom flesta människor kommer förlora sin själ här på planeten så det finns inte så mycket att skämmta om, du är en av dom med största sannolighet och du är antagligen en demonjävel som tagit över en mänsklig kropp och ingen av oss kan göra nått för dig lixom.

Det första the mark of the beast kommer i pannan enligt bibeln och det är tydligen när ni använder flour i tandkräm och genom drickvatten så skapar ni ett skal runt erat tredje öga som är gjort av clacium och det stänger av eran kontakt med erat högre själv och ni kan inte astralresa eller skapa energier.

Jag har inte användt flour på 10 år, sen jag hörde att det är ett råttgift genom internet då slutade jag använda flour.. Så det är antagligen anledningen varför jag kan astralresa och skapa drömmar på bara några minuter när det kan vara näst intill omöjligt för nån som använder flour.

Flour är inte ett ämne som är bra för tänderna, det är ett gift som placerar erat tredje öga innanför ett skal så eran kropp kan tas över av demoner vilket inte går om ni inte använder giftet.

Ni vanliga människor som inte fattar internet kommer dock få vänta tills ni är döda innan nii får reda på att flour är ett gift för sån info finns tyvär inte i propagandaboxen/tvn utan det får man lov att google på online om man vill veta och det är för komplicerat för dom flesta människor som inte bryr sig längre.

Det är ett krig om eran själ och tyvär så är det inte många som fattar det och folk kommer förlora sina själar vilket är mycket värre än att dö för när man dog förut så kom man tillbaka in i en ny mänsklig kropp direkt men nu blir det inga fler liv här utan vad ni gör nu bestämmer vart ni lever erat nästa liv , om ni inte hänger med på pånyttfödelsen dvs för då lever ni för evigt och inte korta liv i en dualitetsdimension.

Man kommer hit till den här dimensionen för att kriga, om tex. två gudar ska göra upp så gör dom det i den här dimensionen med vapen som ni inte ens kan föreställa er. Och det har hänt i det här solsystemet att gudar har krigat med extrema vapen..

det är själen som är ett multidimensionellt vapen som inte många kommer att få möjligheten att använda, jag kommer det dock för mitt trdje öga är nära på öppnat och det ska bli underbart att byta ut sömmn mot ett liv i högre dimensioner.
Citera
2013-10-31, 07:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Dom flesta människor kommer förlora sin själ här på planeten så det finns inte så mycket att skämmta om, du är en av dom med största sannolighet och du är antagligen en demonjävel som tagit över en mänsklig kropp och ingen av oss kan göra nått för dig lixom.

Vad jag vet .... efter noga granskning av olika slag ..... har jag aldrig haft en "själ", så det är inget problem.

Citat:
Det första the mark of the beast kommer i pannan enligt bibeln och det är tydligen när ni använder flour i tandkräm och genom drickvatten så skapar ni ett skal runt erat tredje öga som är gjort av clacium och det stänger av eran kontakt med erat högre själv och ni kan inte astralresa eller skapa energier.

Men jag har däremot ett såkallad "öppet tredja öga" (~ett särskild medvetande-tillstånd), även om detta inte 'auktoriseras' av dig.

Citat:
Jag har inte användt flour på 10 år, sen jag hörde att det är ett råttgift genom internet då slutade jag använda flour..

Och jag inte på 50 år.

Citat:
Så det är antagligen anledningen varför jag kan astralresa och skapa drömmar på bara några minuter när det kan vara näst intill omöjligt för nån som använder flour.

Korrelationen flour-astralkropp-själ är mycket svag .....

Citat:
Flour är inte ett ämne som är bra för tänderna, det är ett gift som placerar erat tredje öga innanför ett skal så eran kropp kan tas över av demoner vilket inte går om ni inte använder giftet.

....likaväl som korrelationen flour-demoner (om demoner alltså finns) är svag.

Citat:
Ni vanliga människor som inte fattar internet ....

Är "internet-fattning" nån sorts esoterisk procedur/upplevelse?

Citat:
kommer dock få vänta tills ni är döda innan nii får reda på att flour är ett gift för sån info finns tyvär inte i propagandaboxen/tvn

Jag har inte haft TV på 50 år, så även när jag dör blir det ingen skillnad.

Citat:
.... utan det får man lov att google på online om man vill veta och det är för komplicerat för dom flesta människor som inte bryr sig längre.

Vad är det som är så komplicerat i googling?

Citat:
Det är ett krig om eran själ

Mellan flour och demoner på ena sidan och internet wannabe-guruer på andra sidan?

Citat:
och tyvär så är det inte många som fattar det

Det är ju annars en enkel situations-uppställning. Jag tror att du inte riktig tar folks motvilja mot att acceptera nonsens med i dina beräkninger.

Citat:
..... och folk kommer förlora sina själar

Som dom sannoliken aldrig har haft från början.

Citat:
vilket är mycket värre än att dö för när man dog förut så kom man tillbaka in i en ny mänsklig kropp direkt

Vilket kan diskuteras båda i princip och detaljer.

Citat:
men nu blir det inga fler liv här utan vad ni gör nu bestämmer vart ni lever erat nästa liv , om ni inte hänger med på pånyttfödelsen dvs för då lever ni för evigt och inte korta liv i en dualitetsdimension.

Det finns dualism så det räckar och blir över i dikotomin mellan flour/demoner och tredja-ögat/wannabe-guruer/astralkropper&själ.

Citat:
Man kommer hit till den här dimensionen för att kriga, om tex. två gudar ska göra upp så gör dom det i den här dimensionen med vapen som ni inte ens kan föreställa er. Och det har hänt i det här solsystemet att gudar har krigat med extrema vapen..

Har du nån källhänvisning och källgranskning av samma?

Citat:
det är själen som är ett multidimensionellt vapen

Med flour som motvapen?

Citat:
som inte många kommer att få möjligheten att använda, jag kommer det dock för mitt trdje öga är nära på öppnat och det ska bli underbart att byta ut sömmn mot ett liv i högre dimensioner.

Have a nice trip.
Citera
2013-10-31, 07:25
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Hade ni ingen själ så skulle ni inte kunna drömma när ni sover, fantisera eller känna kärlek..

Känner ni att ord som dröm, fantasi och kärlek är främmande för er så kan det hända att ni inte har någon själ kvar utan att eran kropp styrs av en demon som gillar att tortera er genom att få er att bete er illa mot er själva.
Ja, för det är precis vad de gör när de nekar till att de själva finns annat än som biologiska processer.

Det finns en märklig korrelation mellan att
  • förneka Gud
  • anse sig endast vara en biologisk process
  • hoppas och tro på att AI-forskning i framtiden leder till medvetna robotar
Man skulle önska att sanning och ärlighet ingick i den "vetenskapliga metod" som förespråkas av trådens ateister. Istället är det strävandet att vinna mer eller mindre inbillade poänger som verkar vara drivkraften. Men orden sanning och ärlighet är kanske också alltför svåra att "definiera"..?
Citera
2013-10-31, 07:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Hade ni ingen själ så skulle ni inte kunna drömma när ni sover, fantisera eller känna kärlek..

Känner ni att ord som dröm, fantasi och kärlek är främmande för er så kan det hända att ni inte har någon själ kvar utan att eran kropp styrs av en demon som gillar att tortera er genom att få er att bete er illa mot er själva.

Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Ja, för det är precis vad de gör när de nekar till att de själva finns annat än som biologiska processer.

Vem är "de" som "förnekar" istället för att fokusera på bristen av bevis/evidens?

Citat:
Det finns en märklig korrelation mellan att
[*]förneka Gud[*]anse sig endast vara en biologisk process

Denna korrelation är inte särskild "märklig", den kallas skepsis mot 'arguments from ignorance'.

Citat:
[*]hoppas och tro på att AI-forskning i framtiden leder till medvetna robotar[/list]

Vilket kallas forskning och kunskaps-sökande.

Citat:
Man skulle önska att sanning och ärlighet ingick i den "vetenskapliga metod" som förespråkas av trådens ateister.

Hur definierar du "sanning" och "ärlighet"?

Citat:
Istället är det strävandet att vinna mer eller mindre inbillade poänger som verkar vara drivkraften. Men orden sanning och ärlighet är kanske också alltför svåra att "definiera"..?

Definitions-motviljan finns blant teisterna. Kan jag rekommendera dig att faktisk LÄSA tråden?
Citera
2013-10-31, 07:46
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
En snabb googling och ett av resultaten:
http://www.sciencedaily.com/releases/2009/03/090316201459.htm

Some neuroscientists have even argued that consciousness may arise from a single "seat" in the brain, though the prevailing idea attributes a more global network property.

Hur kan du påstå att det inte finns? Klart man undersöker det.
Funktionella slutsatser blir såklart svårare.
Drömmer du om nätterna? Jag är lite nyfiken bara.
A new paper suggests that four specific, separate processes combine as a "signature" of conscious activity. By studying the neural activity of people who are presented with two different types of stimuli – one which could be perceived consciously, and one which could not – Dr. Gaillard of INSERM and colleagues, show that these four processes occur only in the former, conscious perception task.
Några som er, men som antagligen läst fler böcker än er, föreslår att fyra olika processer i hjärnan är en signatur för något de föreställer sig är "medvetandets aktivitet". Jaha?

I en vetenskaplig avhandling läste jag en gång om en doktor som gjort en undersökning under exakt ett år och gjort linjär regression på mätdata och läst in en ökning i något som uppenbarligen var en cyklisk kurva på årlig basis. Även bildade kan vara utan förnuft. Speciellt när de kan vinna något på det. Även forskare kan vara trångsynta: läs bara vad en del skriver när de kämpar om att få en viss tjänst, hur de framhäver sig själva och nedvärderar sina motståndare. Jag skulle inte sätta min tillit till dem.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2013-10-31 kl. 07:53.
Citera
2013-10-31, 07:51
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Med sanning menar jag att inte ljuga. Ärlighet är att inte undanhålla något.

Jag skulle önska att någon av er som tror att medvetandet är en process i hjärnan att berätta om en dröm du haft. Min önskan har ett didaktiskt syfte.
Citera
2013-10-31, 07:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Drömmer du om nätterna? Jag är lite nyfiken bara.
A new paper suggests that four specific, separate processes combine as a "signature" of conscious activity. By studying the neural activity of people who are presented with two different types of stimuli – one which could be perceived consciously, and one which could not – Dr. Gaillard of INSERM and colleagues, show that these four processes occur only in the former, conscious perception task.
Några som er, men som antagligen läst fler böcker än er, föreslår att fyra olika processer i hjärnan är en signatur för något de föreställer sig är "medvetandets aktivitet". Jaha?

I en vetenskaplig avhandling läste jag en gång om en doktor som gjort en undersökning under år och gjort linjär regression på mätdata och läst in en ökning i något som uppenbarligen var en cyklisk kurva på årlig basis. Även bildade kan vara utan förnuft. Även forskare kan vara trångsynta: läs bara vad en del skriver när de kämpar om att få en viss tjänst, hur de framhäver sig själva och nedvärderar sina motståndare. Jag skulle inte sätta min tillit till dem.

Och vad vill du egentligen säga med din förvirrade 'vetenskaps-kritik'?

Att vetenskapen inte är perfekt, så det skapas utrymme för 'arguments from ignorance'?

För nån direkt evidens för "själ" finns inte i ditt inlägg (men däremot det som tråden har som titel: Att du TROR på "själen", vilket dock inte bör pseudo-objektifieras).
Citera
2013-10-31, 07:56
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och vad vill du egentligen säga med din förvirrade 'vetenskaps-kritik'?

Att vetenskapen inte är perfekt, så det skapas utrymme för 'arguments from ignorance'?

För nån direkt evidens för "själ" finns inte i ditt inlägg (men däremot det som tråden har som titel: Att du TROR på "själen", vilket dock inte bör pseudo-objektifieras).
Jag hävdar att man måste vara vetenskapstroende för att kunna inbilla sig att "medvetandevetenskapen" gjort framsteg värda namnet.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2013-10-31 kl. 08:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in