2013-10-30, 21:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
När mitt trdje öga är fullt aktivaret så lyser min gloria

Dock på ett osynligt sätt ..... kan man förmoda.
Citera
2013-10-30, 21:57
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Nej det är bara du som inte är insatt i den senaste hjärnforskningen! Man har visst gjort observationer som tyder på att man är på rätt väg i fråga om hur medvetande uppkommer inom forskningen!

Det är inget argument att vara oinsatt i en fråga...läs på i stället!

Jasså ska dom äntligen bevisa en designer som designat alla designer i naturen?

Men bevisar inte designernas grad vilken intelligensgrad som användts för att skapa designen?

Medvetande är inget som upkommer det är nånting som ges för alla är en del av det så kallade gud som skapat allt och alla i det här hologrammet som vi kallar för livet men som egentligen är en dröm som är så verklig så ni tror att ni är era fysiska kroppar.

Läs lite mindre mainstreamvetenskap så ska du se att du inte blir lurad att tro att misstag och långa perioder har lärt sig att designa djuren och växterna i naturen bara dom får lång tidsperiod för att göra nånting från ingenting.
Citera
2013-10-30, 22:05
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Jag kanske har missförstått dig Tinuviel. Men enligt det jag kommer ihåg så har du berättat för mig att "jaget" uppstår i samspelet mellan olika centrum i hjärnan. Att "jaget" uppstår utifrån olika kemiska processer i hjärnans centrum (flera än en).
Inget pekar på att det är något mer.

Citat:
Jag har inte påstått att jag förstår hur hjärnan fungerar och hur "jaget" bildas. Därför frågar jag dig för att ta lärdom, eftersom jag anser att du kan en del om hjärnan och dess processer. Jag har bara lite svårt att förstå hur "jaget" kan vara en produkt av kemiska processer i hjärnan när vi kan kontrollera våra tankar och minnen?
Nej, vi kan inte kontrollera våra tankar och minnen i någon högre grad.
Citat:
Hur är det möjligt att jag kan välja att börja tänka eller minnas (när jag vill), om kemiska processer skulle vara orsaken till mitt "jag"? Kemiska processer kan aldrig bestämma att nu ska jag göra si eller så, det är bara mitt "jag" som gör det. Om kemiska reaktioner inte är de som startar en tanke, vad är det då?
Du beskriver ett udda tankemönster, Kunskap1. Menar du att varje tanke du tänker är en tanke du aktivt valt att tänka? En tanke du tagit beslut om? Att du väljer att åminna dig något är inte samma sak som de minnen som lagras passivt dagarna i enda, ex hur kassörskan såg ut på ICA idag, minnet av var du satt i bussen etc.

De tankar vi aktivt tänker och de minnen vi aktivt vinnlägger oss att lagra utgör en YTTERST liten del av hjärnans processer under dygnet.
Citera
2013-10-30, 22:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Nej det är bara du som inte är insatt i den senaste hjärnforskningen! Man har visst gjort observationer som tyder på att man är på rätt väg i fråga om hur medvetande uppkommer inom forskningen!

Citat:
Jasså ska dom äntligen bevisa en designer som designat alla designer i naturen?

Du förväxlar nu nog "hjärnforskare" med "teologer". Men sånt är lätt gjort, orden "hjärnforskare" och "teolog" låtar ju väldig ens.

Citat:
Men bevisar inte designernas grad vilken intelligensgrad som användts för att skapa designen?

Jo, sannoliken. EFTER man först har påvisat att "design" är en parameter.

Citat:
Medvetande är inget som upkommer det är nånting som ges för alla är en del av det så kallade gud som skapat allt och alla i det här hologrammet som vi kallar för livet men som egentligen är en dröm som är så verklig så ni tror att ni är era fysiska kroppar.

För det "bara är så"?

Citat:
Läs lite mindre mainstreamvetenskap så ska du se att du inte blir lurad att tro att misstag och långa perioder har lärt sig att designa djuren och växterna i naturen bara dom får lång tidsperiod för att göra nånting från ingenting.

När du sista gång hade ett "Intelligent Design"-korståg hann du aldrig fram till att bevisa ID. Kan du göra det nu?
Citera
2013-10-30, 22:25
Medlem
KungPungPats avatar
Nej tyvär det går aldrig att bevisa en design för en träl för enbart en designergud till människa kan se designer i naturen och förstå att en design enbart kan skapas av intelligens lik dig själv..

En träl går det tyvär att lura i att gradvis ökande komplexitet och långa tidsperioder kan designa och veta vart alla delar ska itta i designen som består av väldigt många minimala delar som fungerar tillsamans i en design..

en träl kan man även lura att en själ inte existerar och att trälen inte är en träl och att meningen med livet är att jaga fiatpengar och kriga mot andra trälar om trälplatser under slavdrivarens makt och trälen är fri att göra som slavmästaren säger dvs "äkta" frihet.

Så tyvär träl, du får komma tillbaka om 26 000 år och testa igen om du fattar vad livet går ut på och att högre makter designat allting även din vilsna själ som inte lär sig av misstag nånsin..

du misslyckades att se designerna i naturen och din een kropp så du ignorerade intelligensen som skapade dig och du hade inget skydd och blev kvarlämnad med största delen av mänskligheten som inte fattar att man själv ska förändra sig själv och yssna på sin själ, och att det har alltid varit vad man ska göra för ingen kan förändra världen själv utan man måste förändra sig själv för att världen ska förändras för mänskligheten kommer delas på 2 rekvenser, själarna på en frekvens /himmelriket på nya Jorden och sen trälarna som trodde att dom visste att högre makter bara var fantasier och karma från en förstörd planet aldrig kunde drabba dom så länge slavdrivarna till politiker vakar med sitt trygga öga över dom och förvsvarar dom mot fienden på andra sidan landsgränsen.

Som sagt, repetera korta liv i 26 000 år till sen får du kanske en till chans om du inte blir av med din själ för du är så jävla ignorant och ignorerar vad ditt hjärta säger för du ska passa in i ett system som kommer falla.
Citera
2013-10-30, 22:31
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
LOL

Fb när den är som bäst (sämst??).

Man ska aldrig underskatta lite klassisk bajshumor, med rätt timing kan den leva högt upp i åldrarna
Citera
2013-10-30, 22:44
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Vetenskapen menar ingenting. Men många vetenskapsmän har nog den personliga uppfattningen. Men någon grundforskning eller metodologi för hur medvetandet "uppstår" eller ens vad det är finns bara inte. Medvetandet är mer avlägset från de vetenskapliga metoderna än "tiden" innan "Big Bang".

En snabb googling och ett av resultaten:
http://www.sciencedaily.com/releases/2009/03/090316201459.htm

Some neuroscientists have even argued that consciousness may arise from a single "seat" in the brain, though the prevailing idea attributes a more global network property.

Hur kan du påstå att det inte finns? Klart man undersöker det.
Funktionella slutsatser blir såklart svårare.
Citera
2013-10-30, 22:45
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Hade ni ingen själ så skulle ni inte kunna drömma när ni sover, fantisera eller känna kärlek..

Känner ni att ord som dröm, fantasi och kärlek är främmande för er så kan det hända att ni inte har någon själ kvar utan att eran kropp styrs av en demon som gillar att tortera er genom att få er att bete er illa mot er själva.

Hur skulle man veta det om man inte har någon själ?
Jag är övertygad om att ett helt vanligt medvetande har dina förstnämnda egenskaper.
Citera
2013-10-30, 23:07
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Hur skulle man veta det om man inte har någon själ?
Jag är övertygad om att ett helt vanligt medvetande har dina förstnämnda egenskaper.

Ja precis om du inte har nån själ så kan du bara tänka mat och bajsa men när du har en själ kan du designa, använda din hjärna, drömma och fantisera och även lämna din fysiska kropp och flyga runt i högre dimensioner med nån annan av energikropparna som kommer med att ha en multidimensionell själ som vi har.

Dom som mixtrade med våra gener stängde av oss från dom högre dimensionerna så vi blir medvetslösa när vi somnar när vi egentligen ska vara vakna i sömnen för det är vårat riktiga liv i astraldimensionerna och inte här nere för det här livet är et hologram precis som vetenskap bevisar med bra mikroskop kan du se att allt är energier som du tror är materia och riktigt men det är fortfarande ett hologram av energi som vibrera i en frekvens och högre frekvenser exietrar men vi kan inte se dom med våra 2 ögon utan bara det tredje när det är aktiverat.

Och det som händer nu är att dom har piller som du kan ta om du vill bli av med din själ, 13tSun förklara i en av hans nya filmer hur dom fångar en själ i en burk och att när folk drickar sprit så dricker dom ibland spirits dvs själar som varit instängda och ibland så är dom jävligt förbannade när dom varit inlåsta i en burk på obestämmd tid och han mena att det är därför folk ibland flippar ur rejält när dom druckit alkohol och sen kommer dom inte ihåg nånting.. att deras kropp togs över av en modig och arg ande som varit instängd i en jävla burk en längre tid och som sen sålts i en burk till en oventandes alkoholdrickare som flippar ur.

da13thSun på youtube förklarar allt om vad en själ är och hur man bryr sig om sin och älskar sig själv för det är viktigt för eran själ..

mvh
Citera
2013-10-30, 23:11
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ja precis om du inte har nån själ så kan du bara tänka mat och bajsa men när du har en själ kan du designa, använda din hjärna, drömma och fantisera och även lämna din fysiska kropp och flyga runt i högre dimensioner med nån annan av energikropparna som kommer med att ha en multidimensionell själ som vi har.

Dom som mixtrade med våra gener stängde av oss från dom högre dimensionerna så vi blir medvetslösa när vi somnar när vi egentligen ska vara vakna i sömnen för det är vårat riktiga liv i astraldimensionerna och inte här nere för det här livet är et hologram precis som vetenskap bevisar med bra mikroskop kan du se att allt är energier som du tror är materia och riktigt men det är fortfarande ett hologram av energi som vibrera i en frekvens och högre frekvenser exietrar men vi kan inte se dom med våra 2 ögon utan bara det tredje när det är aktiverat.

Och det som händer nu är att dom har piller som du kan ta om du vill bli av med din själ, 13tSun förklara i en av hans nya filmer hur dom fångar en själ i en burk och att när folk drickar sprit så dricker dom ibland spirits dvs själar som varit instängda och ibland så är dom jävligt förbannade när dom varit inlåsta i en burk på obestämmd tid och han mena att det är därför folk ibland flippar ur rejält när dom druckit alkohol och sen kommer dom inte ihåg nånting.. att deras kropp togs över av en modig och arg ande som varit instängd i en jävla burk en längre tid och som sen sålts i en burk till en oventandes alkoholdrickare som flippar ur.

da13thSun på youtube förklarar allt om vad en själ är och hur man bryr sig om sin och älskar sig själv för det är viktigt för eran själ..

mvh

Ursäkta, jag kan inte se vad du skrev. Jag har min foliehatt på och den filterade bort allt du skrev. Jag tror det innebär att du är infekterad av en sinnesdemon från fjortonde planet som försöker förleda alla på det här forumet, men min hatt skyddar mig.
Citera
2013-10-30, 23:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nej tyvär det går aldrig att bevisa en design för en träl för enbart en designergud till människa kan se designer i naturen och förstå att en design enbart kan skapas av intelligens lik dig själv..

En träl går det tyvär att lura i att gradvis ökande komplexitet och långa tidsperioder kan designa och veta vart alla delar ska itta i designen som består av väldigt många minimala delar som fungerar tillsamans i en design..

en träl kan man även lura att en själ inte existerar och att trälen inte är en träl och att meningen med livet är att jaga fiatpengar och kriga mot andra trälar om trälplatser under slavdrivarens makt och trälen är fri att göra som slavmästaren säger dvs "äkta" frihet.

Så tyvär träl, du får komma tillbaka om 26 000 år och testa igen om du fattar vad livet går ut på och att högre makter designat allting även din vilsna själ som inte lär sig av misstag nånsin..

Megalomani är inget argument. Det är ett psykfel.

Citat:
du misslyckades att se designerna i naturen och din een kropp så du ignorerade intelligensen som skapade dig och du hade inget skydd och blev kvarlämnad med största delen av mänskligheten som inte fattar att man själv ska förändra sig själv och yssna på sin själ, och att det har alltid varit vad man ska göra för ingen kan förändra världen själv utan man måste förändra sig själv för att världen ska förändras för mänskligheten kommer delas på 2 rekvenser, själarna på en frekvens /himmelriket på nya Jorden och sen trälarna som trodde att dom visste att högre makter bara var fantasier och karma från en förstörd planet aldrig kunde drabba dom så länge slavdrivarna till politiker vakar med sitt trygga öga över dom och förvsvarar dom mot fienden på andra sidan landsgränsen.

Vad som "missas" här är bevisföring.

Citat:
Som sagt, repetera korta liv i 26 000 år till sen får du kanske en till chans om du inte blir av med din själ för du är så jävla ignorant och ignorerar vad ditt hjärta säger för du ska passa in i ett system som kommer falla.

Squak, squak. Har du ännu inte fattat att upprepninger inte ledar nånvart.
Citera
2013-10-30, 23:18
Medlem
upperkatts avatar
Nej, eftersom det inte finns något bevis för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in