2013-10-30, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
"Ditt samtal är viktigt för oss. Du är placerad i kö"

Återkommer imorgon måste sova nu
Citera
2013-10-30, 23:27
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Människor tröttnar inte på livet under 80 år, vad är det som säger att man tröttnar på livet efter 1000 eller en miljon år, eller en evighet?

Var går gränsen för när man tröttnar på livet? Är det 100 år?

Människor dör inte om man håller dem under vattnet i 10 sekunder. Vad säger att de dör om håller dem under vatten i 2 dygn?

Var går gränsen för när man drunknar?

Nonsens från dig som vanligt.

Citat:
Men det är ju just det jag säger, att man kan variera maten, och då tröttnar man inte på att äta. Min analogi är att man aldrig tröttnar på att äta, man vill fortfarande äta efter 80 år och 90.000 måltider, detsamma gäller livet, man tröttnar inte på att leva (förutom om man har en allvarlig sjukdom eller svåra problem i livet), så min analogi har värde.

Nej.

Citat:
När du påstår att man tröttnar på livet efter 1 miljon år, så är det samma sak som att säga att man tröttnar på att äta efter 60 år. Men vi vet av erfarenhet att man inte tröttnar på att äta, vad är det som säger att man tröttnar på livet? Det är bara vad du säger, du har inga bevis för det påståendet.

Du är verkligen fånigare än nånsin.

Men nu ser jag inte livet som bortkastat eftersom jag tror att jag kommer att fortsätta att leva för evigt, jag skulle se det som bortkastat om jag bara levde i 80 år, så din fråga är felställd.
Citera
2013-10-31, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
Vad ska jag då sätta min tilltro till? Om bibeln inte med säkerhet är felfri?

Missuppfattade ditt förra inlägg.

Joh k 17. 1917 års översättning.

1Sedan Jesus hade talat detta, lyfte han upp sina ögon mot himmelen och sade: ”Fader, stunden är kommen; förhärliga din Son, på det att din Son må förhärliga dig, 2eftersom du har givit honom makt över allt kött, för att han skall giva evigt liv åt alla dem som du har givit åt honom. 3Och detta är evigt liv, att de känna dig, den enda sanne Guden, och den du har sänt, Jesus Kristus.

Det handlar om att skaffa sig exakt kunskap, veta Guds uppsåt med denna värld,
Bibeln varnar ju för att manipulering kommer att ske och så har skett, så ett tips är att läsa ur
många biblar, men först och främst (enligt mig) ta reda på Guds uppsåt.
Senast redigerad av Nomorone 2013-10-31 kl. 01:24.
Citera
2013-10-31, 01:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomorone
Det handlar om att skaffa sig exakt kunskap,

För vilket cirkelargumentation är synnerligt olämpligt.

Citat:
veta Guds uppsåt med denna värld,

Dock inte helt så olämpligt som arbiträr a priori-antagande.

Citat:
Bibeln varnar ju för att manipulering kommer att ske och har skett, ett tips att är läsa ur
många biblar och gärna äldre.

Banaliteter är inga bra 'argument'.
Citera
2013-10-31, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
För vilket cirkelargumentation är synnerligt olämpligt.

Dock inte helt så olämpligt som arbiträr a priori-antagande.

Banaliteter är inga bra 'argument'.

Ändrade lite i mitt tidigare inlägg.
Citera
2013-10-31, 01:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ändrade lite i mitt tidigare inlägg.

Inget som verkar relevant för mitt svar till dig.
Citera
2013-10-31, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekasnah
De som enligt bibeln kommer att dö är de som bibeln omnämner som orättfärdiga.
Tror vi att JV kommer att överleva? Ja annars skulle vi byta till den religion som vi ansåg vara den sanna.
Så de rättfärdiga kommer att överleva och vilka är det?
Jesus dömer efter varje persons hjärtetillstånd så vi kan inte säga vilka det är.

Ja jag är utav auktorisationsnämnden utsedd propagandist här... bara att du skriver så här visar din okunnighet om JV.
Vi har en fri vilja och får göra vad vi vill t om vara på FB.

Skulle vilja se dig som ett vanligt vittne meddela dina äldste att du hänger på FB i stort sett varje dag...sällan!

Du vet lika väl som jag att det inte anses "uppbyggligt" att hänga på internetsajter när man i stället kan göra nytta i "rikets tjänst"...

Du har möjligtvis lite mer "fri vilja" än ttsp och Nomerone men som sagt det beror på att du nog är en utsedd propagandist för Jv:s sak på nätet.
Citera
2013-10-31, 08:49
Medlem
[quote=Ekasnah|45915363]
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten

Citat:

Håller du med om att Jehova eller Jahve är Guds namn?

I GT är den det.

Så det är inte samma Gud i NT?

Vem är Guden i NT om det inte är densamme som i GT?

Uppenbart är det inte samma gud som beskrivs i NT...i GT är guden en hämndlysten krigsgud för en liten ökenstam, som med influenser från den hellenistiska världen omvandlas till en himmelsk fader...
Citera
2013-10-31, 08:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Du har möjligtvis lite mer "fri vilja" än ttsp och Nomerone men som sagt det beror på att du nog är en utsedd propagandist för Jv:s sak på nätet.

Om så är fallet verkar det som ett extremt kontraproduktivt beslut på flera sätt.

Men kanske JVs ledning helt har förlorat kontakten med verkligheten utanför sin bubbla.
Citera
2013-10-31, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekasnah
Man kan välja att inte motargumentera och det bevisar inte alls att man har fel.
Jag väljer ibland det för att det blir i min värld bara meningslösa diskussioner.

Ja obekväma frågor man inte har bra svar på tenderar att undvikas av Jv när man inte har några vettiga argument för sin sak...
Citera
2013-10-31, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Om så är fallet verkar det som ett extremt kontraproduktivt beslut på flera sätt.

Men kanske JVs ledning helt har förlorat kontakten med verkligheten utanför sin bubbla.

Jv:s ledning har aldrig haft kontakt med verkligheten! Med en så uppblåst attityd som man styr sekten så är nog verklighetsanknytningen högst rudimentär...
Citera
2013-10-31, 09:02
Medlem
Citat:
Missuppfattade ditt förra inlägg.

Joh k 17. 1917 års översättning.

1Sedan Jesus hade talat detta, lyfte han upp sina ögon mot himmelen och sade: ”Fader, stunden är kommen; förhärliga din Son, på det att din Son må förhärliga dig, 2eftersom du har givit honom makt över allt kött, för att han skall giva evigt liv åt alla dem som du har givit åt honom. 3Och detta är evigt liv, att de känna dig, den enda sanne Guden, och den du har sänt, Jesus Kristus.

Det handlar om att skaffa sig exakt kunskap, veta Guds uppsåt med denna värld,
Bibeln varnar ju för att manipulering kommer att ske och så har skett, så ett tips är att läsa ur
många biblar, men först och främst (enligt mig) ta reda på Guds uppsåt.

Exakt kunskap?? Jv, sekten med det fladdrande "nya ljuset" och lärorna som ändras fortare än ledningen hinner byta kostymer? Du skämtar väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in