2013-10-30, 22:43
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Nu när säsongen strax är över, vad har varit supportersäsongen 2013's höjdpunkt?
För mig är den givna ettan dif-capon som körde hat-karaoke under avbrottet mellan dif - Mjällby.

http://www.youtube.com/watch?v=x95xKImTFLQ - För er om vill återuppleva årets roligaste dag.

Gårdarnas häxjakt mot DFG efter "hoten" mot MP var också roliga att följa.
Matchen mot Syrianska är nog det äckligaste i stämningsväg jag har varit med om. Först stor förvirring och irritation internt över MP-incidenten, sen mitt i allt skulle Ricky & Linus hedras vilket bara spädde på den interna frustrationen då det inte blev den minnesstund med sång alla hade hoppats på. Och sen dömer Hansson bort ett mål. Jag vill nog hävda att ljudtopparna efter det är de högsta vi har presterat på Stadion, men det var knappast rysningar av välbehag man kände.
2013-10-30, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatOne91
vi har ju högsta ljudtopparna i norden.

Kanske när ni analpenetrerar småflickor, men annars hörs det ingenting från er.
2013-10-30, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel1987
Och ändå springer ni? Fittor

malmö har aldrig sprungit för helsingborg. dock har malmö sprungit för helsingborg/fck. det är ni som är fittor, ni vågar inte boxas utan fck.
2013-10-30, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nv-natverket
Kanske när ni analpenetrerar småflickor, men annars hörs det ingenting från er.

första gången jag hör detta. du måste vara ett troll.
2013-10-30, 22:48
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ni påpekar gärna att ni inte tycker att hans beteende är acceptabelt på internet. Hur kommer det sig att denna kritik inte förmedlas i verkligheten också? Nu är ju det inte som så att "många av er" avskyr hans handlingar, utan snarare så försöker ni förringa det hela och hävdar hebefili istället pedofili som om det spelar någon roll vad fan epitetet är. Det enda man behöver veta är att det är ett jävligt sinnessjukt beteende, begriper du detta, ditt djävla venusberg?

Seså, stick iväg till Miiko och tafsa på småflickor istället ditt äckliga fittsekret.
Herregud är det din syster han har varit på eller? Blev förvånad av att du ändå är 20 år. Skriv ett förslag till justitiedepartementet om du nu tycker att domen är så pass fel eller om alla brottslingar bör åläggas med yrkesförbud.

Sen borde väl du som AIKare förstå hur lätt det är att påverka styrelsen i reella frågor, hur nöjd är du med flytten till Friends? Hur nöjd är du med att ha folk som är dömda för misshandel och ha haft folk dömda för rattfylla i din förening?
Senast redigerad av Casaba 2013-10-30 kl. 22:52.
2013-10-30, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Skriv en motion till justitiedepartementet om du nu tycker att domen är så pass fel eller om alla brottslingar bör åläggas med yrkesförbud.

Är du korkad eller? Hävdar du att det är okej att Miiko är kvar i Malmö trots att han på fritiden gillar att pilla på småbarn eftersom att han "tjänat sitt straff"? Precis som Dulee Johnson fick ta sitt pick och pack och dra från AIK bör det vara en självklarhet att Miiko drar iväg från Malmö. Men ni gillar ju att förknippas med sånt, så det är ju förståeligt att ni vill ha kvar honom. Vem vet? Han kanske wingmannar er på småbarnsdiscon?

Citat:
Sen borde väl du som AIKare förstå hur lätt det är att påverka styrelsen i reella frågor, hur nöjd är du med flytten till Friends? Hur nöjd är du med att ha folk som är dömda för misshandel och ha haft folk dömda för rattfylla i din förening?
I egenskap av AIK:are vet man väl, om någon, hur möjligt det är att påverka styrelser, tycker inte du det?

Dessutom hade vi ett val mellan att flytta till Tele2 eller Nationalarenan. Väljer man mellan pest och kolera väljer man givetvis kolera.

Dulee Johnson fick lämna AIK. Det är jag mycket nöjd med. Hur går det med Miiko?
2013-10-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel1987
Och ändå springer ni? Fittor

Knappast för dig din lilla fjortis.
2013-10-30, 23:05
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Dulee Johnson fick lämna AIK. Det är jag mycket nöjd med. Hur går det med Miiko?
Fast ni köpte ju honom efter att han var dömd? Får inte ihop det riktigt... Det går bra med Miiko, han hyllas som Allsvenskans bästa back både i Sportbladet och av Dahlquist, samt har fått samtal från Hamrén. Jag ser inte MFF som någon rättsinstans och tycker det är ohållbart att sätta moraliska värderingar så länge det inte gäller kontraktsbrott. Oavsett om det är en handling jag tycker är vidrig eller allmängiltig. Förstår även att andra kan ha andra åsikter.

Är du ute efter en debatt så kan du läsa inläggen i Miiko-tråden och skriva där så kanske någon svarar dig, annars tror jag de flesta här förstått din synpunkt nu..
2013-10-30, 23:07
Medlem
Slickas avatar
Citat:
Herregud är det din syster han har varit på eller? Blev förvånad av att du ändå är 20 år. Skriv ett förslag till justitiedepartementet om du nu tycker att domen är så pass fel eller om alla brottslingar bör åläggas med yrkesförbud.

Fast till och med du måste väl förstå att det är skillnad på att knulla ett barn och att misshandla någon?
Vi hade inte så mycket till val när det gällde flytten till skitarenan, dock jobbas det på lösningar, dels temporära och efter dessa 10 år vi måste spela på skitarenan.

Att Mutumba åkt dit för misshandel rör mig inte särskilt mycket, han spelade inte ens i AIK under tiden detta hände och han har utvecklats enormt mycket som person de senaste åren.
Misshandel är förövrigt ett stort begrepp, en örfil kan rubriceras som misshandel.

AIK och Dulee gick skilda vägar efter rättegången under påtryckningar från fans och sponsorer
2013-10-30, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herman.Kling
Knappast för dig din lilla fjortis.
Ska jag le eller gråta? Är säkert 20 år äldre än dig. Men uppskattar humorn
2013-10-30, 23:11
Bannlyst
Citat:
Fast ni köpte ju honom efter att han var dömd? Får inte ihop det riktigt... Det går bra med Miiko, han hyllas som Allsvenskans bästa back både i Sportbladet och av Dahlquist, samt har fått samtal från Hamrén.

Att någonstans jämföra sexualförbrytelser mot minderåriga och misshandel säger en del om gemene malmösupporter, även om det givetvis var fel att köpa Dulle efter den domen.

Precis som jag tidigare hävdat alltså; ni är oerhört stolta över honom och värnar om Miiko som om det inte finns en morgondag. Med avsmak man läser sådana inlägg.

Citat:
Jag ser inte MFF som någon rättsinstans och tycker det är ohållbart att sätta moraliska värderingar så länge det inte gäller kontraktsbrott.
Så du ser gärna att Miiko fortsätter förknippas med Malmö? Ja, vad är tjafset om då? Då är det ju precis som jag hävdar - att ni med stolthet poserar med Miiko, och därigenom även med stolthet bär namnet som pedofilklubb nummer ett. Bra, då har vi det utrett.
2013-10-30, 23:14
Medlem
Även de mest hänföra supportergrupperingarna bör ta avstånd ifrån pedofili - att man på riktigt hyllar en pedofil i sitt lag och försöker lägga fokus på andra lags spelare som tidigare varit verksamma är pinsamt.

MFF må vara ett sportsligt duktigt lag, men fyfan så vidrigt utöver.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in