2013-10-30, 11:54
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=ZV2lB2g8i6U

Hela matchen!
2013-10-30, 11:57
Medlem
svulles avatar
I egenskap av två extra derbymatcher så voro det roligt om Bajen gick upp. Men utöver det tillför klubben ingenting, förutom möjligen lite större rivalitet i Stockholm. Men AIK-Dif-rivaliteten är den enda sanna rivaliteten egentligen. Bajen är helt enkelt lillebror, alldeles oavsett vad man själva tycker.
2013-10-30, 12:02
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casualer
En fråga till er icke-Bajare. Vill ni ha upp oss i Allsvenskan? Det måste ni väl vilja eller? Ni håller väl ändå med om att vi ska vara där uppe? Får uppfattningen att ni inte vill det när ni surrar om Falkenberg, BP, Öster och så vidare. Vafan, Allsvenskan är ju ganska tråkig utan oss, eller?
De lag som presterar bäst sportsligt ska spela i den högsta ligan. Nej, jag måste inte vilja ha Hammarby i Allsvenskan. Ni har väl ingen större rätt än något annat lag att spela i Allsvenskan? Allsvenskan kommer alltid att vara rolig och intressant för mig så länge Djurgården spelar där.

Vidare är det väl kanske roligare att ha Hammarby i serien än Syrianska men känner inte att behovet av Hammarby är större än av något annat "publiklag" typ Örebro.
2013-10-30, 12:08
Bannlyst
Vi är en klassisk klubb, dessutom ligger vi 3:a i publikligan. Det där med rivaliteten mellan AIK och Djurgården tror jag ni bara säger för att reta oss. Vet många Djurgårdare som hatar oss över allt annat.
Kommer vi upp i Allsvenskan och gör väsen av oss lär rivaliteten också stiga.
2013-10-30, 12:09
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Det är klart att AIK, och speciellt DIF, av princip svarar nej på frågan. AIK tror sig vara en europeisk toppklubb, med all den mackt som det innebär. DIF å andra sidan har fått en nyvunnen hybris i och med arenaflytten. Det var inte kul att gå på derbyn för AIK och i synnerhet för DIF under den andra halvan av 00-talet. Så totalt utskåpade på läktaren som DIF blev de sista åren tror jag aldrig att någon annan har blivit. Klackkamperna mot AIK var allt jämnare, men vi drog som oftast det längre strået, trots att det sportsliga var emot oss i form av korrupta domare. Om Hammarby kliver upp igen så sprängs det luftslott som nu har byggts upp i Stockholms läktarkamp. Kärleksgnabbet mellan tvillingarna AIK och DIF kommer att få ett abrupt slut när Bajen återigen seglar upp som nummer ett på Stockholmsscenen och i Allsvenskan. Våra konkurrenter kan andas ut när Hammarby inte längre går att räkna med i "Bäst fans i Allsvenskan".

Det är som bland alla andra fenomen där konkurrens förekommer. När lejonhanen är skadad och nere för räkning så gläds hyenorna, då deras överman är tillfälligt ute ur leken.

Citat:
Vi är en klassisk klubb, dessutom ligger vi 3:a i publikligan. Det där med rivaliteten mellan AIK och Djurgården tror jag ni bara säger för att reta oss. Vet många Djurgårdare som hatar oss över allt annat.

Jag har inte träffat en enda Gnagare som tycker att derbyn mot DIF är roligare än derbyn mot Bajen, och jag är fullt ärlig vill jag lova. Ett vanligt argument är att Hammarby bjuder på bättre motstånd på läktaren. Personligen tycker jag att DIF och AIK får ha sin lilla kärlekstvillingsincest-relation, mig gör det ingenting. Vi är Bajen, och vi är bättre än båda två! Skål!
Senast redigerad av Mr.Mayhem 2013-10-30 kl. 12:16.
2013-10-30, 12:17
Medlem
CheddarOsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Jag vill egentligen inte ha upp bajen men jag hade gladeligen tagit upp er om ni hade kunnat byta plats med mff.

Hade ju inte varit speciellt gynnsamt för er klubb, med tanke på att ni bara har mycket folk på derbymatcherna.
2013-10-30, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel1987
Och vi va 1400 i Borås 2011 utan att kunna vinna guldet. Hur många va ni ? Pajas

1400? Wow. Jag vet inte. Runt 5k gissar jag på.

Edit: menar du nu i måndags eller 2011?
Senast redigerad av irasa 2013-10-30 kl. 12:35.
2013-10-30, 12:38
Medlem
Nu när säsongen strax är över, vad har varit supportersäsongen 2013's höjdpunkt?
För mig är den givna ettan dif-capon som körde hat-karaoke under avbrottet mellan dif - Mjällby.

http://www.youtube.com/watch?v=x95xKImTFLQ - För er om vill återuppleva årets roligaste dag.

Gårdarnas häxjakt mot DFG efter "hoten" mot MP var också roliga att följa.
2013-10-30, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel1987
Och vi va 1400 i Borås 2011 utan att kunna vinna guldet. Hur många va ni ? Pajas

MFF har sålt slut sin sektion i Borås flera gånger. Vad fan jiddrar du om?
2013-10-30, 12:58
Medlem
csts avatar
Wow, tror Olympian har smittat några av trådens bajare.
2013-10-30, 13:18
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Det är klart att AIK, och speciellt DIF, av princip svarar nej på frågan. AIK tror sig vara en europeisk toppklubb, med all den mackt som det innebär. DIF å andra sidan har fått en nyvunnen hybris i och med arenaflytten. Det var inte kul att gå på derbyn för AIK och i synnerhet för DIF under den andra halvan av 00-talet. Så totalt utskåpade på läktaren som DIF blev de sista åren tror jag aldrig att någon annan har blivit. Klackkamperna mot AIK var allt jämnare, men vi drog som oftast det längre strået, trots att det sportsliga var emot oss i form av korrupta domare. Om Hammarby kliver upp igen så sprängs det luftslott som nu har byggts upp i Stockholms läktarkamp. Kärleksgnabbet mellan tvillingarna AIK och DIF kommer att få ett abrupt slut när Bajen återigen seglar upp som nummer ett på Stockholmsscenen och i Allsvenskan. Våra konkurrenter kan andas ut när Hammarby inte längre går att räkna med i "Bäst fans i Allsvenskan".
Haha, herregud alltså. Är alla i Bajen mytomaner? Ni behövs inte i Allsvenskan för att glädja resterande klubbar längre, det räcker med det ni vräker ur er här.
2013-10-30, 13:22
Medlem
Bleierzs avatar
Citat:

FYI: Ni ligger 4:a i publikligan.

Sen är din slogan "Stockholmarnas lag" en hyfsad faceplant.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem

Det är som bland alla andra fenomen där konkurrens förekommer. När lejonhanen är skadad och nere för räkning så gläds hyenorna, då deras överman är tillfälligt ute ur leken.

Jag har inte träffat en enda Gnagare som tycker att derbyn mot DIF är roligare än derbyn mot Bajen, och jag är fullt ärlig vill jag lova. Ett vanligt argument är att Hammarby bjuder på bättre motstånd på läktaren. Personligen tycker jag att DIF och AIK får ha sin lilla kärlekstvillingsincest-relation, mig gör det ingenting. Vi är Bajen, och vi är bättre än båda två! Skål!

Du låter som snubben som i Flibbens film som letade motsvarigheter i norra Europa efter 7 bussar till Öster.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in