2013-10-30, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekasnah
Jag kan bara konstatera att du tror att du har den kunskapen.
Men blir du salig på den tron så varsågod fortsätt att framhärda i den.

Ja det är inte lite fräckt att påstå att mina Jv-släktingar skulle ljuga mig rätt upp i ansiktet om vilka som Jv anser ska bort vid Harmageddon.

Jag har för säkerhets skull kontrollerat detta med min Jv-släkt och kan meddela att denna lära ligger fast...så du har nog en egen tillrättalagd uppfattning i frågan och den måste du framhålla.

Misstänker att du är auktoriserad Jv-propagandist här på FB...normalt sätt så får ju Jv inte vara på forum som FB.
Citera
2013-10-30, 20:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Det liv som Gud erbjuder är också något annat än den stressfyllda och krävande liv som vi lever idag, så det kommer inte kännas som måndag hela vecka, utan hellre lördag hela veckan då man kan göra vad man vill.

Visst: "Jam tomorrow".

Citat:
Jag tycker tvärtom att livet känns bortkastat om man bara lever i 80 år.

Synd om dig att du tydligen inte kan relatera på ett kreativt sätt till kosmisk existens. Men .... och det kanske kommer att förvåna dig ..... din 'livsoduglighet' är inte mallen för majoriteten av mänskligheten.
Citera
2013-10-30, 20:27
Medlem
Citat:
Bland det som räknas upp bland felaktiga slutsatser i argumentationsteknik är bland annat att om du inte svarar så har jag rätt.
Men så är alltså inte fallet.
Likadant när du skrev om någons argumentationsteknik om nu någon inte är superbra att t ex uttrycka sig i skrift så innebär det inte att personen automatiskt har fel eller att personen skulle ha mindre bra tankar och funderingar.

Tja det är fritt att påstå vad som helst men förvänta dig inte att stå oemotsagd! Fast vad jag förstått så vill ni alla bara lalla med er, och snällt svälja alla lögner utan frågor.

Kan man inte argumentera för sin sak, så har man ingen...
Citera
2013-10-30, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Ja det är inte lite fräckt att påstå att mina Jv-släktingar skulle ljuga mig rätt upp i ansiktet om vilka som Jv anser ska bort vid Harmageddon.

Jag har för säkerhets skull kontrollerat detta med min Jv-släkt och kan meddela att denna lära ligger fast...så du har nog en egen tillrättalagd uppfattning i frågan och den måste du framhålla.

Misstänker att du är auktoriserad Jv-propagandist här på FB...normalt sätt så får ju Jv inte vara på forum som FB.

Varför det? Ger JW:s sin rätt till självbestämmande när de blir medlemmar?
Citera
2013-10-30, 21:16
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Hur vet du det? Har du erfarenhet och vet att livet blir tråkigt? Det finns oändligt mycket att göra och upptäcka i livet. Många ägnar ett helt liv åt bara ett intresse, och ändå tröttnar dom inte, t.ex. skapa och spela musik, eller forska om en enda art.

Du kan också fundera på varför du inte tröttnar på att äta trots att man äter 90.000 gånger under ett helt liv.

Det liv som Gud erbjuder är också något annat än den stressfyllda och krävande liv som vi lever idag, så det kommer inte kännas som måndag hela vecka, utan hellre lördag hela veckan då man kan göra vad man vill.

Jag tror inte riktigt du har greppat hur lång tid några eoner är, lördagen kommer ändå tillslut kännas som en måndag.

Och visst blir man jävligt less om man kör x mackor av slag y, alltid med samma pålägg, och ett glas mjölk till kvällsmat.

Citat:
Jag tycker tvärtom att livet känns bortkastat om man bara lever i 80 år.

Vad gör du då för att förkorta din bortkastade vistelse här på jorden så du kommer till det du tror är höjdpunkten snabbare?
Citera
2013-10-30, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
Varför det? Ger JW:s sin rätt till självbestämmande när de blir medlemmar?

Ja går du med i en sekt som Jv så ger du upp mycket av dina gamla uppfattningar och tankesätt! Du kanske skulle läsa om sekter fungerar och kriterierna för dessa för att förstå hur det hänger ihop.

Inom Jv så sköter styrande kretsen tankeverksamheten och gillar man ej detta så väntar uteslutning med allt vad det innebär...
Citera
2013-10-30, 21:42
Medlem
Citat:
Jag skrev att man behövde ha en viss försiktighet när det gällde urkunder inte att de skulle förkastas helt.
När vi kommer till 539 f kr (inte 537) som årtalet för Babylons fall så kallar vi det ett nyckelår eftersom det stämmer med både profanhistorien och den bibliska skildringen.

Jag är på det klara med att Jv inte säger att Babylon föll år 537 utan att det i stället föll 539. Förutom att man här måste lita på värdsliga dokument som man ofta säger är otillförlitliga, så har man ett problem eftersom man säger att de 70 åren sträckte sig till tiden två år EFTER Babylons fall. Detta är fullständigt i strid med profetian i Jer. 25 och Jer. 29 som säger att de sjuttio åren först måste utgå innan Babylon skulle falla. Om Babylon föll 539 f Kr., om den babyloniske kungen straffades då, kan de 70 åren inte ha utlöpt år 537, alltså två år efteråt, som Jv säger.
Citera
2013-10-30, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahlster
Jag tror inte riktigt du har greppat hur lång tid några eoner är, lördagen kommer ändå tillslut kännas som en måndag.

Hur vet du det? Har du erfarenhet av det?

Citat:
Och visst blir man jävligt less om man kör x mackor av slag y, alltid med samma pålägg, och ett glas mjölk till kvällsmat.

Fast du blir inte trött på att äta, det var det som var frågan.

Citat:
Vad gör du då för att förkorta din bortkastade vistelse här på jorden så du kommer till det du tror är höjdpunkten snabbare?

Min vistelse kommer även under en evighet att vara på jorden, så jag behöver inte komma någonstans. Jag lever redan nu det livet, förutom sjukdomar och problem som inte kommer att existera i den nya ordningen på jorden.
Citera
2013-10-30, 22:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Min vistelse kommer även under en evighet att vara på jorden, så jag behöver inte komma någonstans. Jag lever redan nu det livet, förutom sjukdomar och problem som inte kommer att existera i den nya ordningen på jorden.

Du anser tydligen att du redan har fått "godkänd" av din lynniga 'gud'.

Insider-information eller megalomani?
Citera
2013-10-30, 22:37
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Det faller sig rent logiskt om man begrundar hur lång en evighet är.

Citat:

Tröttna efter 80 år? Nej

Tröttna efter 80 biljarder år? Högst sannolikt....

Citat:

Frågan kvarstår: Varför inrättade inte gud detta liv direkt?
Citera
2013-10-30, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning

De som enligt bibeln kommer att dö är de som bibeln omnämner som orättfärdiga.
Tror vi att JV kommer att överleva? Ja annars skulle vi byta till den religion som vi ansåg vara den sanna.
Så de rättfärdiga kommer att överleva och vilka är det?
Jesus dömer efter varje persons hjärtetillstånd så vi kan inte säga vilka det är.

Ja jag är utav auktorisationsnämnden utsedd propagandist här... bara att du skriver så här visar din okunnighet om JV.
Vi har en fri vilja och får göra vad vi vill t om vara på FB.
Citera
2013-10-30, 22:48
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:

Som sagt, du har nog inte lyckats föreställa dig tidsperspektivet så väl.

Citat:

Ehm, att äta går att variera rätt duktigt under en livstid. Därför blir analogin rätt värdelös och jag beklagar att du missade den poängen.

Citat:

Jaja, men hur förkortar du tiden med sjukdomar och problem? För det borde du ju verkligen försöka göra om du ser denna som bortkastad men det som kommer efter mycket bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in