Citat:
Ursprungligen postat av
Fnurra-pa-traden
Ändå gjorde SKL en utredning och kom fram till +1. Ganska magert. Och polisen sket i fingeravtryck.
På vilket sätt är "Det är rimligt att anta att VB har förvarats/fraktats i bagageutrymmet" detsamma som "det är i det närmaste uteslutet" ?
Polisen är ute på den tunna isen, inget nytt under solen.
Det är +1 , och fingeravtrycken kan misstänkte eller advokaten begära analys på, och det är inte gjort, så det va väl ganska onödigt.
Misstänkte kan inte börja vela och ändra sig om vems tejprulle det är som låg på badrumshyllan för då blir det en Schurrer och det vet alla hur det gick med hennes ändringar allt eftersom utredningen fortlöpte.
Det är mycket sannolikt att han fraktat liket/delarna i bagaget och det är också den biten som jag anser vara den tyngsta i fallet.
Hennes blod som han inte har sett har alltså återfunnits på flera ställen i bilen vilket är graverande.
Sen den mesta anlitade kadaverhunden Uno som enbart söker döda människor har markerat i bagaget.
Du anser att man är ute på hal is, men det gör inte åklagaren som avgör när hon går på åtal och hon anser att det ska räcka.
Jag tror du har missat en hel del och återrelaterar till andra fall där man inte haft en kropp och i de lägena har man större chans att peta in en och annan trolig förklaring. Det ser jag inte i det här fallet då det gäller blodet i bagaget.
Det duger inte med att hon slängt in en väska för att åstadkomma dessa spåren i bagaget och på handskar och på en påse. Inte heller duger det med att hon haft sår för att få till alla de här punkterna. Man behöver inte filma ett mord och ett visst tvivel kommer alltid finnas i alla mordfall, men inte i proportioner så man inte fäller någon.
Man kan inte få allt i en mordutredning, men man kan få det som krävs för att åtala och misstänka personen för mord, och man kan få en fällande dom.