2013-10-30, 00:43
Medlem
Ett sånt här sms tycker jag är 100% fejkat i efterhand.

Detta är en HELT annan typ av meddelande från MB till VB än normalt från Mars/april och maj-meddelanden som bestod i enbart raka neutrala svar på frågor. Han ville inte uppmuntra VB till mer än att ha SEX på klubben, när ingen såg på.
Han tog bort henne från klubbsidan, han uteslöt henne från träningen när det började brännas, han dissade henne TOTALT, och gjorde 100% slut veckor innan hon dog.
AN fick reda på affären, några dagar innan mordet.

Det brändes ordentligt för Mb, och han ville inget hellre än att det upphörde.

VB däremot blev LÅST i MB, hon började stalka honom meden mängd olika sms.
Hon vägrade att acceptera att det tagit slut.

SEN hux flux efter mordet den 6/5 ändrar han inställning som om han vill ha kontakt, vilket han naturligtvis ABSOLUT inte vill ha. Han borde ha varit SUPERGLAD att hon INTE messat honom på två dagar.

INGEN människa på jorden som upplevt det han upplevt skulle uppmuntra VB att börja igen, fortsätta med sina sms, det finns inte på jorden. MB VISSTE om att VB var borta för alltid, och kunde i lugn och ro skicka ett vänligt sms för en gång skull. Hade VB varit vid livet hade hon ägnat ytterligare ett år och 1000 sms med hopp om ett förhållande då han för en gång skull visar en vänlig sida.

Detta trots att VB tidigare gjort uppehåll

2013-05-06 17:24
Facebook-användare
Ha ha ha jaha nu dissar du mig. ha ha ha ha det bra och plugga hårt.
FUP SID 905.

1. Han kunde inte kontrollera sig sexuellt gentemot VB
2. Det gick för långt och det började brännas rejält, just dagarna innan mordet.
3. Han ville absolut inte ha något mer med VB att göra.
4. VB kunde inte släppa honom, trots att han gjort slut.
5. VB höll på att förstöra hela hans liv.

Sen skickar han detta meddelande. Det är inte trovärdigt.

Så frågan är vad MB visste som ingen annan visste?

En enkel frågeställning oavsett tekniska bevis.

Är det bara jag som ser en onaturlig attidydsförändring?
Citera
2013-10-30, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Om du föredrar att diskutera kriminalsökhundar, så gör det med fakta och inte på brukshundarl.

Och var tror du att kriminalsökshundar utbildas?
Citera
2013-10-30, 00:46
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Nu är det så här att om du ska komma med korkade påståenden kommer det att bemötas med en viss ton. Det är så här förstår du om du nu hade hängt med. Att den här Uno hunden enbart markerar på förruttnelsedoft. Nej, dit ingår inte blod. Det står också i förhör vad man säger till honom om detta.
Så läs på återkom och sluta påstå något du inte kan eller vet något om.

Det är alltså inte blodet hunden reagerar på vilket klargörs i FUP.

KJ: Det var ju, det var ju inte så kons., alltså jag visste ju redan att de hade, för att det är ju
blod i min bil och blod ruttnar och hundar reagerar på blod.
Fh1: Men om hunden reagerar på andra ställen än just där blodet var, vad säger du om det?
KJ: Nä, jag vet, jag har ingen aning.
Fh1: Men om du tänker?
KJ: Om jag tänker, så har jag faktiskt ingen aning om jag tänker på att jag inte vet hur hunden
arbetar eller hur den är tränad. Bo, Bo Forsberg, skulle faktiskt ta reda på det i och med att
han är ju jätte mycket med hundar. Han har några inom det, den världen

1965

Ta det lungt, i denna nyhets rapporten, där Uno's ägare blir intervjuad´, står det att Uno är tränad för att söka efter både förruttnelselukt och blod:

http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7935333

Här hittade polishunden Uno blodspår efter den mördade Vatchareeya Bangsuan.

Efter att ha sökt igenom två andra bilar markerade polishunden i den mordmisstänkte 22-åringens Hyundai.
Det var den 23 juli – två månader efter gripandet – som 22-åringens beslagtagna bil genomsöktes av polishunden Uno, tränad för att söka efter och markera förruttnelselukt och blod från människor.

Och i övrigt, fattar inte varför en del här inne på FB har behov av att använda en så otrevlig ton
Citera
2013-10-30, 00:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ta det lungt, i denna nyhets rapporten, där Uno's ägare blir intervjuad´, står det att Uno är tränad för att söka efter både förruttnelselukt och blod:

Efter att ha sökt igenom två andra bilar markerade polishunden i den mordmisstänkte 22-åringens Hyundai.
Det var den 23 juli – två månader efter gripandet – som 22-åringens beslagtagna bil genomsöktes av polishunden Uno, tränad för att söka efter och markera förruttnelselukt och blod från människor.

Och i övrigt, fattar inte varför en del här inne på FB har behov av att använda en så otrevlig ton

Nu får du nog se i FUP och inte i mediaartiklar som citerar lite hur som helst.

Nummer 1 och ur FUP.-

Undertecknad och antal kriminalsöks ekipage kallades till Boden för att genomföra ett sök
med kriminalsökshundar på Mjösjöberget i Boden.
Söket genomfördes mellan den 20 – 22 augusti 2013.
Jag genomförde söket med polishunden Uno som enbart är utbildad att söka efter och
markera mänsklig förruttnelse lukt.
Hunden är godkänd och kvalitetssäkrad i Juni 2013.

35

Nummer 2 i FUP-.

KJ: Det var ju, det var ju inte så kons., alltså jag visste ju redan att de hade, för att det är ju
Fh1: Men om hunden reagerar på andra ställen än just där blodet var, vad säger du om det?
KJ: Om jag tänker, så har jag faktiskt ingen aning om jag tänker på att jag inte vet hur hunden
arbetar eller hur den är tränad. Bo, Bo Forsberg, skulle faktiskt ta reda på det i och med att

Sidan 1965

Så slutdiskuterat nu, och kan du inte läsa en förundersökning eller veta lite om just Uno. så tror jag nog att det är på nivå att inte kommentera obegripliga korkade svar från dig.,

Du vet att då Uno markerar i bilen är blodet redan konstaterat av SKL:

Nummer 3 ur FUP:

Ett så kallat noll sök gjordes med kollegans Berlins hund Kompis, vilket innebär att ytan som
tejprullarna skall läggas ut på inte är kontaminerad med Unos målsubstans. Berlins hund är
utbildad för att söka efter och markera mänsklig förruttnelselukt, blod från människa och
sperma från människa.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-30 kl. 00:52.
Citera
2013-10-30, 00:48
Medlem
Sista kontakten med telefonen (vb)? SMS eller samtal?
32 2013-05-04 20:38:20.719 31_1852 Artilleribat_a8 V 101852 270 21,6979688 65,7959516

Lustigt sammanträffande med att Taxin åker förbi/anländer till MB...

Visste VB om att han var på väg hemåt? Hur i så fall?
Är inte alla sms/samtal redovisade?

Är det ngn som vet om taxin åker i närheten av där KJ bor?
Hur långt ifrån MB och KJ är det?
Citera
2013-10-30, 00:55
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Nu får du nog se i FUP och inte i mediaartiklar som citerar lite hur som helst.

Nummer 1 och ur FUP.-

Undertecknad och antal kriminalsöks ekipage kallades till Boden för att genomföra ett sök
med kriminalsökshundar på Mjösjöberget i Boden.
Söket genomfördes mellan den 20 – 22 augusti 2013.
Jag genomförde söket med polishunden Uno som enbart är utbildad att söka efter och
markera mänsklig förruttnelse lukt.
Hunden är godkänd och kvalitetssäkrad i Juni 2013.

35

Nummer 2 i FUP-.

Sidan 1965

Så slutdiskuterat nu, och kan du inte läsa en förundersökning eller veta lite om just Uno. så tror jag nog att det är på nivå att inte kommentera obegripliga korkade svar från dig.,

Du vet att då Uno markerar i bilen är blodet redan konstaterat av SKL:

Nummer 3 ur FUP:

Ett så kallat noll sök gjordes med kollegans Berlins hund Kompis, vilket innebär att ytan som
tejprullarna skall läggas ut på inte är kontaminerad med Unos målsubstans. Berlins hund är
utbildad för att söka efter och markera mänsklig förruttnelselukt, blod från människa och
sperma från människa.

Det som du inte har förstått är: att blod från en død människa indgår i begreppet "förruttnelselukt"
Citera
2013-10-30, 00:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det som du inte har förstått är: att blod från en død människa indgår i begreppet "förruttnelselukt"

Du får prata med förhörsledaren om det då vet du.
Det är uppenbart vad man ger misstänkte för budskap om hans påstående om ruttet blod.
För att likhund ska markera så måste personen varit avliden i minst 20 minuter, och då är det inte blodet hunden markerar på. Du bör läsa på fler fall och sätta dig in i en likhunds arbete-
Så du får nog läsa om igen eller pyssla med annat som att köpa dig en korv, som den amatör du är-
Citera
2013-10-30, 00:59
Medlem
niczs avatar
Citat:

Må så vara. I så fall ska han råkat ha ihjäl henne, tänker du? Jag menar, är han så dum att han inte fattar att ifall han tar död på hon så kommer all skit upp i alla fall? Låter rätt så osannolikt att han sen planterar ut bevis hos KJ, som han säkerligen inte har någon aning om dennes rutiner osv. Sen att KJ ljuger/"försäger" sig, och helt sonika svävar iväg i förhören. Nja, det vekar högst otroligt i mina öron.

Nu är jag trött och citerade helt galet... Tänktecitera Bajen
Senast redigerad av nicz 2013-10-30 kl. 01:02.
Citera
2013-10-30, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
32 2013-05-04 20:38:20.719 31_1852 Artilleribat_a8 V 101852 270 21,6979688 65,7959516

Jag "tror" att hela vitsen med att plugga hos KJ var att hon skulle gå ut vid tiden när taxin lämnade restaurangen och att MB skulle plocka upp henne.

Därför var VB noga att lämna KJ (vägra skjuts) och MB så noga med att lämna restaurangen vid rätt tidpunkt. Dom hade en träff.

Ren spekulation, förstås. Men det enda som "make sense".
Citera
2013-10-30, 01:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Taxin går, av allt att döma, närmaste vägen från restaurangen till bostaden, Lulevägen, ca 3 km från KJ:s bostad. Avståndet enligt Google Maps är 9,2 km, enligt taxikvittot 9,19 km.
Signalen som du nämner går samtidigt som VB:s telefon byter nät och en minut innan MB anländer till bostaden. Jag ser det som en tillfällighet.
Citera
2013-10-30, 01:05
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

Detta har jag ochså funderat på, och JA MB's taxi har förmodligen åkt rakt förbi/igenom krysset Flottijvägen/Lorvenvägen/Åbergsvägen

Om du använder google map:
Från: restauranten MB var på: Kungsgatan 20, Boden, Sweden
Till hans hem: Timjanvägen 23, Boden, Sweden

då kan du se att den vanliagste vägen är förbi Flottijvägen/Lorvenvägen/Åbergsvägen,
vilket är ca 500 meter från KJ's bostad.
Citera
2013-10-30, 01:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du får prata med förhörsledaren om det då vet du.
Det är uppenbart vad man ger misstänkte för budskap om hans påstående om ruttet blod.
För att likhund ska markera så måste personen varit avliden i minst 20 minuter, och då är det inte blodet hunden markerar på. Du bör läsa på fler fall och sätta dig in i en likhunds arbete-
Så du får nog läsa om igen eller pyssla med annat som att köpa dig en korv, som den amatör du är-
När pratade den misstänkte om ruttet blod?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in