Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Han kanske tänker som jag: Att tråden här inte är representativ för vad merparten av Sveriges befolkning tror i frågan. Det ligger i sakens natur att folk som är kritiska/tveksamma kommer att vara mer aktiva i en tråd som den här. Dessutom vet han förmodligen att Flashback är fullt av konspirationsteoretiker som aldrig överger sina "alternativa teorier", oavsett hur mycket motbevis dom får.
Du som kör ditt MB-spår kan väl förresten ta och börja med att förklara varför KJ inte försökt kontakta VB en enda gång efter att hon försvann, men ljugit om det både till sina kompisar och till polisen.
Nu har jag läst klart hela FUP och den stärker min tro på att KJ är skyldig till mord med efterföljande styckning. Jag är också ganska övertygad om att KJ har haft hjälp med transport av kropp/kroppsdelar och/eller ett stort föremål ifrån KJ lägenhet som har en koppling till brotten. I vart fall så tror jag att minst en person till förutom KJ har vetskap om vad som har hänt, t ex Al*x.
I övrigt har jag noterat att KJ medger att han har en damcykel stående utanför sin bostad, och då undrar jag, varför lånade inte VB den när hon skulle hem? Finns inte ett ord från KJ sida om att cykeln erbjöds som alternativ till en promenad.
Jag tror att KJ blev fruktansvärt svartsjuk på VB när han förstod att hon var förälskad i MB och att det var honom VB hade kontakt med under kvällen. VB hör av sig till MB och säger att hon är irriterad eller liknande, kanske ber hon MB om råd eller hjälp. MB kan av naturliga orsaker inte komma VB till undsättning och då försöker hon att ringa 112, och i det läget förhindrar KJ henne att göra det. Det är då grannarna hör två skrik, fönster och balkongdörr stängs.
Hon hålls kanske fången och utsätts för våld i rent raseri. När KJ besinnat sig ett stycke ångrar han de skador han åsamkat VB och försöker plåstra om henne, kirurgtejpen användes kanske då. I det här läget när han har VB i sitt våld, kanske fastbunden, så har han skapat sig tid för eftertanke. Kanske är det då han beslutar sig för att mörda VB, han kommer att åka fast för mordförsök, iaf grov misshandel. Han tror sig kunna komma undan genom att mörda VB, sopa igen alla spår och rikta misstankarna mot MB, VB hade trots allt haft intensiv kontakt med MB under kvällen. Ett led i det här är samtalet med Al*x angående att VB sade att hon hade ett ärende till Sävast.
VB kan ha tvingats att kommunicera med MB, men kanske har KJ skött sms trafiken mot MB för en kort tid den där kvällen. I vilket fall som helst så har KJ troligen läst allt som stod i VB mobil och det kan vara den utlösande faktor. I övrigt så har KJ förstått att MB kommer att kunna misstänkas för försvinnandet, det var trots allt han som hade en väldokumenterad(sms) affär med VB.
Ungefär så här tror jag är vad som har hänt.