2013-10-30, 13:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9ver
Jag tycker den här tejpen är mycket lik den på bilden från KJ´s badrum, skulle tro den finns i mängder på Boden Arena där KJ varit på någon praktik. http://www.innebandybutiken.se/kirurgtape-Innebandybutiken.html
Jag har pratat med butiken. Den är inte perforerad.
Citera
2013-10-30, 13:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Han kanske tänker som jag: Att tråden här inte är representativ för vad merparten av Sveriges befolkning tror i frågan. Det ligger i sakens natur att folk som är kritiska/tveksamma kommer att vara mer aktiva i en tråd som den här. Dessutom vet han förmodligen att Flashback är fullt av konspirationsteoretiker som aldrig överger sina "alternativa teorier", oavsett hur mycket motbevis dom får.

Du som kör ditt MB-spår kan väl förresten ta och börja med att förklara varför KJ inte försökt kontakta VB en enda gång efter att hon försvann, men ljugit om det både till sina kompisar och till polisen.

Nu har jag läst klart hela FUP och den stärker min tro på att KJ är skyldig till mord med efterföljande styckning. Jag är också ganska övertygad om att KJ har haft hjälp med transport av kropp/kroppsdelar och/eller ett stort föremål ifrån KJ lägenhet som har en koppling till brotten. I vart fall så tror jag att minst en person till förutom KJ har vetskap om vad som har hänt, t ex Al*x.

I övrigt har jag noterat att KJ medger att han har en damcykel stående utanför sin bostad, och då undrar jag, varför lånade inte VB den när hon skulle hem? Finns inte ett ord från KJ sida om att cykeln erbjöds som alternativ till en promenad.

Jag tror att KJ blev fruktansvärt svartsjuk på VB när han förstod att hon var förälskad i MB och att det var honom VB hade kontakt med under kvällen. VB hör av sig till MB och säger att hon är irriterad eller liknande, kanske ber hon MB om råd eller hjälp. MB kan av naturliga orsaker inte komma VB till undsättning och då försöker hon att ringa 112, och i det läget förhindrar KJ henne att göra det. Det är då grannarna hör två skrik, fönster och balkongdörr stängs.

Hon hålls kanske fången och utsätts för våld i rent raseri. När KJ besinnat sig ett stycke ångrar han de skador han åsamkat VB och försöker plåstra om henne, kirurgtejpen användes kanske då. I det här läget när han har VB i sitt våld, kanske fastbunden, så har han skapat sig tid för eftertanke. Kanske är det då han beslutar sig för att mörda VB, han kommer att åka fast för mordförsök, iaf grov misshandel. Han tror sig kunna komma undan genom att mörda VB, sopa igen alla spår och rikta misstankarna mot MB, VB hade trots allt haft intensiv kontakt med MB under kvällen. Ett led i det här är samtalet med Al*x angående att VB sade att hon hade ett ärende till Sävast.

VB kan ha tvingats att kommunicera med MB, men kanske har KJ skött sms trafiken mot MB för en kort tid den där kvällen. I vilket fall som helst så har KJ troligen läst allt som stod i VB mobil och det kan vara den utlösande faktor. I övrigt så har KJ förstått att MB kommer att kunna misstänkas för försvinnandet, det var trots allt han som hade en väldokumenterad(sms) affär med VB.

Ungefär så här tror jag är vad som har hänt.
Citera
2013-10-30, 14:01
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
FL säger att han är pappa även när han är på jobbet. Jag har viss förståelse för det.

Citat:
Ursprungligen postat av fup
F2: Ja, du ställde en fråga här i förhöret spontant, så att…ehh…ja……………..telefonsamtal
då som inkommer precis under förhöret och vi förklarade att vi…vi väntar på…vi väntar på
ett besked från SKL och det är teknikerchefen som kommer att ringa upp oss om det
inkommer under förhöret. Jag tyckte det var så pass viktigt, så då…därför ber jag om ursäkt
att vi svarar på telefonen och har den igång.

Det var vad jag kunde hitta i den frågan, om varför FL har mobilerna på.
Citera
2013-10-30, 14:02
Bannlyst
plussidan för K.J

-ingen mordplats eller mordvapen (låångt ifrån)

-inget motiv - aldrig varit klängig eller så i sms mot hon, tvärtom avverkat flera kvinnor (småflickor!) efteråt, ev nån man slunkit in oxå), var väl t.o.m hon som tog kontakt med han på FB efter flera år, annars hade dom väl aldrig träffats någonsin mer.

-inga vittnen överhuvudtaget - även för en frisk, fullt funktionell människa en jävla operation att i ett område fullt av nyfikna förtidspensionärer komma undan med att mörda, stycka och bortforsla en människa ) sen dessutom placera hon i ödehuset, med allt av upptäcksriks det innebär i dags

-inga och jag upprepar inga av hans närmsta bekanta tror att han kapabel till detta - skulle inte vilja kalla dessa "vänner" heller till K.J, tror mycket väl att vissa av hans s.k kompisar skulle kunna utan problem vilja sätta han i dålig
dager, han är ju som vi alla vet en perfekt syndabock.

-begränsad kapacitet pga av funktionsnedsätting (och visst aspies kan ju självklart vara briljanta inom små separata öar/specialämnen, men när det kommer till att få ihop hela pusslet brukar det ju falera å det duktigaste, sett det dagligdagst på nära håll själv i 25 års tid.

minussidan:

blodet (till 100 procent), tejpen (till viss del)
hans whereabouts under 4-9 maj har i föhör varierat rätt duktigt, svajjigt.
allt annat som kommit fram är självklart en intressant indiciekedja, på sina håll stark till mycket stark.

men så då till den stora showdownen.. till er nämndemän på skeppsbrogatan som mot allt förnuft skulle läsa dessa rader... anser ni det ställt "utom allt rimligt tvivel" att blodet i bakluckan har placerats av unge herrn??
Citera
2013-10-30, 14:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flazbaz
Det var vad jag kunde hitta i den frågan, om varför FL har mobilerna på.
Och det här hittade jag på sidan 1651:
Citat:
(mobiltelefon ringer)
F: Jaha, ja.
H: Är inte ljudknapp en ganska bra funktion?
F: Jo, jag vet. Tack för rådet. Vi gör så…
F2: Problemet är när man är pappa så är man pappa även på jobbet typ.
Citera
2013-10-30, 14:13
Medlem
Taliders avatar
Efter att ha läst 864 sidor av FUP så kan man ju åtminstone konstatera att KJ har långt ifrån alla hästarna hemma.

Skulle han mot förmodan inte bli dömd så kommer han troligtvis att hamna i vattnet runt Göteborg.
Citera
2013-10-30, 14:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talider
Efter att ha läst 864 sidor av FUP så kan man ju åtminstone konstatera att KJ har långt ifrån alla hästarna hemma.

Skulle han mot förmodan inte bli dömd så kommer han troligtvis att hamna i vattnet runt Göteborg.
Göteborg? Vilken FUP läste du?
Citera
2013-10-30, 14:19
Moderator
OYs avatar
KJ säger att han körde hem till AB den 5:e, minns ej tidpunkten, dock var det långt tidigare än vad AB mor vittnar om, tiden ska ha varit vid 17.

Även AB nämner en annan tid än sin mor, nämligen 11-13.

Har mamman ett dåligt minne tror ni eller försöker KJ och AB dra en medveten lögn?
Citera
2013-10-30, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Göteborg? Vilken FUP läste du?

han mena när nån av dom anhöriga stycka ner Holger i vattnet, dock mycket ovanligt med detta beteende i svedala, det sägs alltid att man skall köra "medeltid" på den som våldtar eller mördar ens
anhöriga, men det sker aldrig förutom i Holger-fallet, denna Holger måst vart särdeles busig..
Citera
2013-10-30, 14:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Varför går man inte ut med en efterlysning till den här personen som setts gå 500 m från KJ:s bostad runt 21.30. Träder någon annan thaitjej fram vet vi ju att det inte var VB. Men KJ hävdar ju att VB lämnade lägenheten 21.00 . Det tar väl inte en halvtimma att gå 500m?
Man har gått ut med en efterlysning tidigare, men då angav man felaktigt Lorenvägen. Nu går man ut med en korrekt efterlysning.

NSD: Advokatens trumfkort
Citat:
Enligt polisförhören var klockan cirka 21.30 när vittnet kom åkandes hemåt i bil, nära korsningen till Lorvenvägen, i ett område närmare 500 meter från 22-åringens bostad i Bodsvedjan.

Där ska hon ha sett en ung tjej, "en thailändska", som var ute och gick ensam efter Lejonsbacksvägen.
Tidpunkten kan vara felaktig, eller så har VB gått ned mot Sävesta och vänt. Hur som helst, hoppas kvinnan, om hon lever, känner igen sig, eller att någon annan som vet vem kvinnan är hör av sig. Kanske andra iakttagelser på platsen kommer fram.
Citat:
– Jag hävdar att Vatchareeya Bangsuan lämnade min klients lägenhet levande. Vad har då hänt efter det? 22-åringen åker till sin bror mellan klockan 22-23, det är bekräftat. Ska han ha kört i kapp kvinnan, slagit ihjäl henne och därefter åkt till brodern? Hur ska han kunna vara helt kall i det läget? säger [BF].
Det finns många frågetecken att räta ut innan rättegången börjar i morgon bitti.
Citera
2013-10-30, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Då blir det mycket att förklara, dels att KJ ljög om tiden, då han i så fall är oskyldig, dels taxichaffisen inblandning och dels MBs frus inblandning.

Och då har jag inte ens berört den tekniska bevisningen.

Dessutom så bortser man från en konstaterad körsträcka som stämmer överens med en färdväg och taxikvitto. Det behöver förstås, utöver ovanstående, också förklaras.

Sedan har vi detta med sannolikheter och rimligheter som behöver beaktas, framförallt då alla hypoteser nu bygger på gissningar.

Nu har det gått lång tid sedan VB hittades och ingen har kunnat placera henne ens i närheten av MB denna kväll med annat än gissningar. Dags att börja presentera något konkret eller lägga ned detta spår.

Jag ser det mer rimligt att om KJ skulle vara oskyldig till mordet så är inte MB den person som ligger högst i listan över alternativ, om man ser till KJs agerande, uttalanden och utifrån den tekniska bevisningen.

Jo, jag är medveten om allt detta, det du skriver. Tyvärr har jag inget matnyttigt eller substanstjockt svar att ge mer än en känsla av att det på nåt sätt inte stämmer...jag menar då från början, hela utredningen. Jag kan inte helt hundra sätta fingret på exakta saker mer än den här känslan jag har att ja, nåt inte stämmer. Sorry *ler snett*

Om tiderna, att KJ i så fall skulle ljugit om när hon gick från hans bostad och ihop med tidsangivelsen när en asiatisk tjej setts komma gåendes - kanske kan man räkna in lite akademiska kvartar här och få ihop det bättre med tiden hon sägs ha börjat gå och tiden när tjejen sågs gå längs gatan. Men, i morgon startar ju hela baletten så vi får nog mer svar de närmaste dagarna och inte bara vad som står i FUP utan även vad som sägs och sker i rätten.
Tråden behöver det istället för sida efter sida med vridningar av förhör, saker som sagts, fynd här och fynd där och andra tolkningar.
Hellre nåt konkret att ta fasta på och diskutera runt.

Personligen har jag svängt och kan svänga i min uppfattning om vad som har hänt och vem/ev. vilka som är skyldiga/delaktiga i det här mordet. Jag gräver mig inte fast i en övertygelse som jag sen vägrar överge. Just nu står jag där, att jag inte helt köper att han t ex är själv om detta eller ja, graden av skyldighet i det här.
Citera
2013-10-30, 15:00
Bannlyst
21.30 var det väl väldigt mörkt i Boden och VB var ju väldigt rädd för mörkret så det talar emot att det var hon som vittnet sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in