Citat:
Ursprungligen postat av
Lalajlaj

Jag kan inte låta bli att skratta när jag har följt dina inlägg genom tråden.
Från början var det KJ och sedan ansåg du att hypoteser för alternativa GM behövde provas och nu har du tagit ett stort steg över gränsen för detta och har övergått till att försöka övertyga andra skribenter, trots allt som talar för KJ, att han är oskyldig.
Du har slutat att använda ord som kan, möjligen och kan inte uteslutas till troligen, sannolikt och till rena påstående om olika förlopp, som ovan där du, trots att inte KJ kan, ger en förklaring.
Se så enkelt det är att hamna i fällan, som någon här i tråden arrangerade, och övergå från att vara objektiv till subjektiv, trots att ingen ny information har kommit fram eller nya konstaterade förklaringar har getts.
Till och med KJs advokat är mer försiktigt än du, han säger att det
kan finnas förklaringar till blodet i skuffen, du anser att det är
troligen VB som själv har blött ned skuffen, framför att KJ skvätt hennes blod där.
Likdoften bortser du ifrån helt och hänvisar till sökningar som skett i riggade mordfall.
Lite
ifcha mistabra är dock rätt stimulerande för diskussionsklimatet, fast kanske ffa. underhållande (om man nu törs säga så om en sådan fruktansvärd händelse, jag vill verkligen inte få det att framstå som att jag trivialiserar de högst beklagansvärda människoödena det faktiskt handlar om).
Denna tråd har hur som helst längre präglats av just den sortens förhållningssätt. Alltså, trots att det allra mesta, särskilt det tekniska otvivelaktigen pekar på KJ och att det är uppfattningen som naturligtvis genomsyrar den pågående rättsprocessen och sättet media handskats med frågan så finns det en skara som hårdnackat driver en alternativ linje och lägger fram vissa rimliga och andra mer fantasifulla saker till stöd för detta. Känns typiskt Flashback på något sätt, förresten.
Att utstuderade motvallskärringar i det långa loppet kan knalla iväg på rätt knasiga turer är förstås helt sant och nog ser vi lite av detta här och där, men vem vet, något som
verkligen bör uppmärksammas kanske dyker upp i den röran ändå.
Med det sagt är det förstås helt i sin ordning att kritisera dessa saker och påpeka de ofta talrika bristerna i resonemangen, det opponerar jag mig inte emot. Men att de finns är nog nyttigt, så att säga. Även om det blir knasigt ibland.
Ja, jag inser nu att jag egentligen inte hade särskilt mycket att tillföra. Det var bara ett par snabba tankar så här på morgonkvisten.