2013-10-30, 01:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
KJ säger att hon lämnade hans bostad vid 9-tiden. 20.38 kom MB hem med taxin och hon kan mycket väl ha gått ut för att möta upp honom. Det har skickats sms mellan dessa två den kvällen, fler än vad som i början skrevs i dagstidningarna där han sade att han inte kollat sina sms förrän sent på kvällen men nu framkommer det ju att det varit fler sms och som dessutom inte går att få fram.
Dessa sms kanske var i stil med

"sätter mig i taxin nu och åker hemåt"
"ok, jag börjar gå strax"
"bra, då ses vi snart"

eller nåt i den stilen.
Nej, sista SMS:et skickades en timme innan de lämnade restaurangen.
Citera
2013-10-30, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Okej, då mindes jag helt galet. Men kontentan är ändå i min skalle nåt liknande det jag skrev; han kanske skrev nåt kort men tillade att han skulle åka hem, vilken tid osv och så möttes de upp.
Citera
2013-10-30, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Skulle hennes SMS alltså varit 20.00 då?
Citera
2013-10-30, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
KJ säger att hon lämnade hans bostad vid 9-tiden. 20.38 kom MB hem med taxin och hon kan mycket väl ha gått ut för att möta upp honom. Det har skickats sms mellan dessa två den kvällen, fler än vad som i början skrevs i dagstidningarna där han sade att han inte kollat sina sms förrän sent på kvällen men nu framkommer det ju att det varit fler sms och som dessutom inte går att få fram.
Dessa sms kanske var i stil med

"sätter mig i taxin nu och åker hemåt"
"ok, jag börjar gå strax"
"bra, då ses vi snart"

eller nåt i den stilen.

Vem körde taxin?
Har det inte pratats om att MB son körde taxi åt samma företag?
Finns det något förhör med taxichauffören?
Citera
2013-10-30, 02:21
Medlem
Svar och frågor;
Fup sid 265;
Någon med klackskor har gått bredvid de avstyckade benen.
Innan eller efter?
Vem använder klackskor i ett ödehus?
Vem av de som förekommer i utredningen har klackskor?

Angående styckningsplatsen;
Om man hittar den saknade höftkulan, så har man nog hittat styckningsplatsen. Tror inte mördaren sett detta, alternativt bara struntat i att den hoppat ur. OM styckningsplatsen är en allmän plats det vill säga.

Sid 259:
Smågnagare har tydligen funnit i ödehuset, men de har inte gnagt på benen. Vilket tyder på att de legat där en kortare tid. Om inte gnagarna var mätta förstås.
Citera
2013-10-30, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fte
Vem körde taxin?

Visst har jag noterat det också i min minnesbank. Liksom att MB också uttalat att här hotar du en hel familj. Kan inte relatera till Fub:en just nu.

VB har också till sin mamma uttryckt att GM är som "maffia". Vad det nu betyder?

Men i och med att allt pekade mot KJ har man inte undersökt andra "spår" alls. Åtminstone i föga grad.

Vilket jag anser att man borde gjort. Förutsättningslöst.

Det har man inte gjort, enligt mitt förmenande. Lite svårt att reparera i efterhanden dessutom.

Men jag är tacksam att det sk tejp-spåret är tillfälligtvis borta ur bilden.

Jag tror man skall koncentrera fokus på vad som hände efter den hastiga middagen.
Senast redigerad av Remark 2013-10-30 kl. 02:34.
Citera
2013-10-30, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fte
Vem körde taxin?

Ur FUP:

Citat:
Urban uppger att taxiförarnummer 601150 är hans och han kör taxi åt Jörgen Nilsson ibland.
Urban vet vem Mikael Berg är till namn och utseende och att han driver Sushibaren och är
karatetränare i Boden men inte mer än så.
Urban uppger att han inte minns den specifika körningen 130504. Urban uppger dock att han
tror att han kört Mikael Berg från staden till hemmet för 2-3 månader sedan så det skulle
kunna stämma, Urban minns inga detaljer kring resan. Urban uppger att det har blivit många
taxiresor sedan 130504 och det är väldigt svårt att minnas enskilda resor.
Citera
2013-10-30, 02:46
Medlem
Har man kontrollerat sms-trafik för MB och AN den 22/5, eller när det nu var de hittade VB?
Intressant kommunikation kanske finns att hämta där.
Eller har polisen "glömt" det?
Typ hyperintressant att se de närmaste/mest misstänktas reaktion.
Om inte så bör det göras nu.

Polisen har inte gjort sitt jobb. Ett barn kan se viktighetsgraden att reda ut sidospåret MB/AN. För oavsett så har den med mest motiv och mest att vinna på mordet, kanske ett finger med i spelet.
Och alla inklusive Mrsmagoo kan ju hålla med om att det inte är utrett.

För oavsett teknisk bevisning, så vet vi ju inte om fler var inblandade, eller om bevisen var planterade.
Så det finns ju ingen orsak för en objektiv person att INTE utreda MB/AN spåret EXAKT lika hårt som KJ-spåret.

Och det har inte gjorts, vilket är en skandal. Oavsett utgången.
Citera
2013-10-30, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Har man kontrollerat sms-trafik för MB och AN den 22/5, eller när det nu var de hittade VB?

Polisen har inte gjort sitt jobb. Ett barn kan se viktighetsgraden att reda ut sidospåret MB/AN. För oavsett så har den med mest motiv och mest att vinna på mordet, kanske ett finger med i spelet.

För oavsett teknisk bevisning, så vet vi ju inte om fler var inblandade, eller om bevisen var planterade.
Så det finns ju ingen orsak för en objektiv person att INTE utreda MB/AN spåret EXAKT lika hårt som KJ-spåret.

KJ säger i ett förhör, beskriver sina olika krämpor i kroppen; problem med vrister, handleder (edit: efter handbollen) osv, nåt med ryggen och att under airsoft så har han speciell utrustning som i princip blir en stelopererad rygg och lite fler saker han nämner - om detta stämmer och inte är överdrivet (han säger att han låter bli att prata högt om det här på jobb/arbetsplatser av rädsla för att det ska skrivas ner i CV eller liknande) - om det här stämmer, kan han då helt själv ha gjort detta med/mot VB eller tycker man att det också kräver en fysiskt mer stark person utan krämpor likt de som KJ säger sig ha?

Och en annan undran: hur var det och blev det med den bilen som brann, nånstans uppåt Luleå-hållet till? Kom det fram vems den var och om den är relevant i fallet?
Citera
2013-10-30, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013

Läste just på NSD att hela Sveriges rikspress kommer att närvara under rättegången. Bra.

Jag tror mordet var planerat. Inte av KJ.
Citera
2013-10-30, 03:03
Medlem
Här har vi något som kan fria MB från misstankar, i alla fall en del;
Micke tillfrågas om han hade ngn kontakt med ngn över internet. Han hade ingen kontakt
utan surfade runt och svarade på mail. Han tittade på Facebook och gjorde bokföring för
restaurangen.

Har polisen checkat datorn? När och till vem skickades det mail?
När uppdaterades filerna för bokföring i hans dator den 4/5?
åhh, skit, det glömdes det också... en fars är vad det är.

Han ljuger om sista smset också...skyller på VBs mamma, att de bråkat.

Styckmästaren MB... han vet hur man håller upp benen på en älg och skär av benen i ljumskarna.

Ahaa, han äger en vit Caddy också, kanske den som stod utanför KJs hem ett tag och blev fotograferad. Vad gjorde han där på parkeringen tro?

Nu får det faan räcka med indicier mot denna stackars man.

Allt enligt sidan 995 i FUP
Citera
2013-10-30, 03:15
Medlem
KJ säger att inget finns nerskrivet på papper enligt hans egna önskemål, som han säger här, men det han säger måste väl ändå kunna bekräftas av olika personer från skolor, kompisar, airsoft ang. det som gör ryggen stelopererad näst intill osv? Det han säger här måste väl kunna styrkas, tänker jag.
Visst, man kan om man vill överdriva krämpor och förstora upp problembilden, men jag undrar om det han säger går att styrka på nåt sätt - med tanke på terrängen där VB hittades mm.

Ur FUP, sid 1769:

Citat:
Jo. Ehh…ja, ingenting som jag säger nu finns på ett papper för att jag bett sjuksystrar och
skolsystrar om att inte liksom sätta dit på ett papper för att då skulle jag kunna få vissa jobb.
och sånt där i framtiden i…inom militären och sånt där och…ja, jag kan ju börja med typ
nerifrån och upp. Mina häl…min fot…………..i hälarna då, det här gelélagret är krossat på
grund av att jag hoppade från 4 meter med bakvikt ner på ett marmorgolv för att försöka styla
för mina kompisar. Det är i typ 8:an när man typ tränade parcö…par cour för sin…för sig
själv också. Det gick fel så jag var…tror jag hoppade på kryckor några veckor på grund av
det.

Sid 1770:

Citat:
Och mina minisker är helt slut efter jag spelade handboll, så…och så mitt nedre ryggslut
är också åt helvete efter typ cross och…ehh…cross och bilkörning. När jag körde cross då
körde jag typ cross i början på.en vanlig crossmotorcykel utan…75:as CZ 50 kubik
monkeybike från 1975, så den hade väl inte bästa stötdämparna och materialet. Jo, och så
mina fotleder är också slut. Plus att mina handleder också är slut från dels handboll och
crosskörning och dels cykling också ganska mycket.

Citat:
och jag har broskuppbyggnad i princip alla mina leder i kroppen. Ja, det…jag tror att det är kompressionsskador eftersom att i vi…vissa tillfällen så går det
knappt att röra ryggen. Det är därför när jag spelar airsoft som jag har kroppsskydd som jag
spänner åt som i princip stelopererar hela ryggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in