2013-10-29, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ett23fyra
Okej. Hur lätt som helst med insider-jobb då

Hur resonerar du nu? De vet inte vilka ställen de ska till förrän precis innan. Inte vilken tid eller dag de skulle just till Valsta centrum. Men det är klart, rånarna kanske campade på parkering och tänkte att förr eller senare dyker det upp en värdetransport ... Eller menar du att det är dom som sitter på ledningscentralen och fördelar jobben som har tipsat?
Citera
2013-10-29, 19:25
Awaiting Email Confirmation
[quote=MmeDupin|45895628]Hur resonerar du nu? De vet inte vilka ställen de ska till förrän precis innan. Inte vilken tid eller dag de skulle just till Valsta centrum. Men det är klart, rånarna kanske campade på parkering och tänkte att förr eller senare dyker det upp en värdetransport ... Eller menar du att det är dom som sitter på ledningscentralen och fördelar jobben som har tipsat?[/QUOT

hur vet rånarna. Det måste lata polisen utreda
Senast redigerad av ett23fyra 2013-10-29 kl. 19:29.
Citera
2013-10-29, 19:38
Medlem
[quote=ett23fyra|45895860]
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Hur resonerar du nu? De vet inte vilka ställen de ska till förrän precis innan. Inte vilken tid eller dag de skulle just till Valsta centrum. Men det är klart, rånarna kanske campade på parkering och tänkte att förr eller senare dyker det upp en värdetransport ... Eller menar du att det är dom som sitter på ledningscentralen och fördelar jobben som har tipsat?[/QUOT

hur vet rånarna. Det måste lata polisen utreda

Dessvärre tror jag inte att polisen lägger någon större energi på den här typen av rån. Förhoppningsvis så blev pengarna obrukbara om väskan gjorde sitt jobb...

Tillägg: Det finns en teori; rånarna följde efter honom redan från Kista när han började. Alla börjar samtidigt som jag förstått. Sedan har dom bara väntat på den bästa platsen, mest öde, minst vittnen. Vid den tiden på morgonen har han säkert hunnit med minst ett par tidigare hämtningar. Och om rånarna har "skuggat" honom från det att han startade sitt pass kanske det finns övervakningskameror som kan identifiera den silverfärgade bilen. Hoppas.
Senast redigerad av MmeDupin 2013-10-29 kl. 20:08.
Citera
2013-10-29, 20:41
Medlem
Citat:
Hur resonerar du nu? De vet inte vilka ställen de ska till förrän precis innan. Inte vilken tid eller dag de skulle just till Valsta centrum. Men det är klart, rånarna kanske campade på parkering och tänkte att förr eller senare dyker det upp en värdetransport ... Eller menar du att det är dom som sitter på ledningscentralen och fördelar jobben som har tipsat?

Han bara trollar.
Klart att väktare kan vara med i ett organiserat rån, men då dyker det upp om/när rånarna blir arresterade. Eller aldrig...

Han kommer förmodligen bli förhörd av "good cop and bad cop" bara för att dom ska se vad han har att säga. Sen kommer dom nog också kolla telefontrafik och dylikt från väktaren just to make sure...

Snälla svensson's kan också bryta mot lagen. Och det vet polisen om såklart. Har hänt och kommer hända igen.
Citera
2013-10-29, 21:53
Medlem
Flashback55s avatar
Samtidigt som jag tycker det är förjävligt blir jag fascinerad! Hoppas de kommer undan..
Citera
2013-10-29, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaama
Han bara trollar.
Klart att väktare kan vara med i ett organiserat rån, men då dyker det upp om/när rånarna blir arresterade. Eller aldrig...

Han kommer förmodligen bli förhörd av "good cop and bad cop" bara för att dom ska se vad han har att säga. Sen kommer dom nog också kolla telefontrafik och dylikt från väktaren just to make sure...

Snälla svensson's kan också bryta mot lagen. Och det vet polisen om såklart. Har hänt och kommer hända igen.

Nu råkar jag känna den här mannen. Och det är uteslutet! Han är fru-villa-Volvo-vovve i kvadrat. Det du skriver finns inte på kartan, baby.
Klart han blir förhörd och att dom kollar all mobiltrafik.
Citera
2013-10-29, 21:56
Medlem
1luvs avatar
MmeDupin

Vet du vad bytet blev? på ett ungefär?

sen är det alltid otrevligt när en nära blir hotad. men det är ju direkt inte det mest oriskfyllda jobbet o ta.
Citera
2013-10-29, 22:31
Medlem
BlameItOnAcons avatar
Citat:
Vad menar du med lyckats med allt? Hur vet du att rånarna lyckades öppna väskan utan att innehållet förstördes? Jag tror dom misslyckades.

Det vet jag inte, men om jag skulle råna en värdetransport så hade jag först och främst tagit reda på hur man öppnar en sån där väska utan att pengarna förstörs.

Någon som har hört talas om hur kriminella öppnar dessa väskor eller vet? Lär ju finnas några olika sätt att gå tillväga
Citera
2013-10-29, 22:36
Medlem
1luvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlameItOnAcon
Det vet jag inte, men om jag skulle råna en värdetransport så hade jag först och främst tagit reda på hur man öppnar en sån där väska utan att pengarna förstörs.

Någon som har hört talas om hur kriminella öppnar dessa väskor eller vet? Lär ju finnas några olika sätt att gå tillväga

finns många sätt, olika verktyg osv (vad för verktyg vet jag inte) men oftast så har dom en erfaren antingen med sig under rånet eller efteråt som vet hur man gör
Citera
2013-10-30, 01:14
Medlem
Sök bland syriansvinen!
Citera
2013-10-30, 01:54
Medlem
MmeDupin: ett tips sluta avslöja va din släkt berättat om sitt jobb vid middags bordet ganska säker på att han har högt ställda krav på tystnadsplikt. Man sparkar för mindre och han kommer ha ögonen från företaget på sig efter att nyss blivit rånad.

ni som drömmer om att kunna öppna en väska. för att en Mohamed/Bosse tjuv ska lyckas så måste det va fel på väskan alt att företaget skiter i ställda krav . i stort sätt bara insider jobb/ info om det ska gå.

och ja dom flesta rån har med insider jobb att göra. (hittar inte källan )
Citera
2013-10-30, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1luv
MmeDupin

Vet du vad bytet blev? på ett ungefär?

sen är det alltid otrevligt när en nära blir hotad. men det är ju direkt inte det mest oriskfyllda jobbet o ta.
Bytet blev inget! Ja, jag hatar när mina nära och kära råkar illa ut. Det finns många andra arbeten som är värre. Tänk bara på alla arbetsolyckor de senaste året😱.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in