2013-10-30, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glensven1
Hahahaha du är fan efterbliven satkärring! Ingen bryr sig om din jävla dotters pojkvän. Du skriver som ett invalid också.

Va i Märsta vid den tiden men märkte inte av något, måste skett relativt diskrikt.

Lite roligt med den kommentaren eftersom du själv stavar som en kratta...
Citera
2013-10-30, 18:24
Medlem
BlameItOnAcons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krezz
har fått reda av en säker källa att pengarna är brukbara. Dom fick ungefär 700k totalt.

Vackert!
Citera
2013-10-30, 18:41
Medlem
Citat:
har fått reda av en säker källa att pengarna är brukbara. Dom fick ungefär 700k totalt.

Snyggt, dom har ännu inte torskat?
Citera
2013-10-30, 19:49
Medlem
Citat:

Härligt.

Synd att de inte vart MmeDupin som blev rånad. :/
Citera
2013-10-30, 21:08
Medlem
[MmeDupin

Vore hemskt tacksam om du höll sekretessbelagda uppgifter
för dig själv för värdetransportörernas säkerhet, och ja din dotters pojkvän är extremt trevlig.
Citera
2013-10-30, 21:23
Medlem
Gillar att "svärmodern" har slutat skriva nu, kanske inte va nå troll ändå?
Jävligt skämmigt för snubben som blev rånad om det nu är så.. Total tystnadsplikt gäller.

Fortfarande ingen gripen? Sjukt om dom fick med sig pengar..
Väldigt duktigt gjort om de fick upp väskan på den lilla tiden de har, skulle tippa på att från det dom
tagit väskan har MAX 2 minuter på sig att få upp den innan den smäller och 70% av sedlarna
färgas direkt, och resten efterföljande minut eller två.

Förövrigt: Som värdetransportör vet man mycket väl ungefär vilken rutt man ska köra varje dag.
Många kör till samma stopp varje måndag, lite olika tisdag osv osv. Beror helt på vad du kör för bil.
Så att insidejobb fortfarande kan, och säkert förekommer, JAVISST!

Transportörerna vet även om vilka ställen dom hämtar mycket på m.m. då det är ganska likt varje gång.
Det är rutiner, som vilket annat jobb som helst. Mycket krav ställs, ta nya vägar, inte stoppen i samma
ordning hela tiden m.m. Men efterföljs det? Njaa, det tror jag inte.. Inte många som gjorde det under det året jag
jobbade som värdetransportör iaf.
Citera
2013-10-31, 11:00
Medlem
psychojuices avatar
700 lax är gött! Ingen ny information, någon?
Citera
2013-10-31, 11:40
Medlem
berranisses avatar
Citat:

Jag tror inte ett dugg på att de har fått med sig 700 kkr brukbara sedlar. Det är bara skryt och lurar andra idioter, som tror på sagan, att göra likadant i tron att det är så lätt att göra ett klipp. Det slutar bara med: inga pengar och att du åker in till slut. Infärgningssystemen är effektiva numera.
Citera
2013-10-31, 13:54
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Jag tror inte ett dugg på att de har fått med sig 700 kkr brukbara sedlar. Det är bara skryt och lurar andra idioter, som tror på sagan, att göra likadant i tron att det är så lätt att göra ett klipp. Det slutar bara med: inga pengar och att du åker in till slut. Infärgningssystemen är effektiva numera.

Ja det är mkt tveksamt väskan lär ju ha smällt sen tvivlar jag även på att pressbyrån alt. ica i Valsta centrum skulle ha de summorna.
Citera
2013-10-31, 21:25
Medlem
Citat:

Nej. Pengarna är inte brukbara.

Källa: Mitt jobb. Mer kan jag tyvärr inte avslöja och ni förstår nog varför.

Gör mig bara en tjänst: sluta gå runt och snacka skit å tro att det går att öppna väskorna. Spelar inte mig någon roll då jag tjänar mer pengar ifall värdetransporter blir rånade. Men för "er" som rånar är det bara helt onödigt.
Senast redigerad av PeterNiklas 2013-10-31 kl. 21:34.
Citera
2013-11-01, 14:41
Awaiting Email Confirmation
Kan polishundar lukta sig till färgpatroner? Fastnar det på kläder? Annars är det en bra ide . Nu menar jag i närområden, som t ex moppe-rånare som troligtvis bor i närheten.
Citera
2013-11-01, 14:44
Medlem
Sitter det inga spårsändare i dom här väskorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in