2013-10-29, 08:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Radio 1 var ännu en glass som smakade jordgubb och det behövs inte ännu en sådan. Vad som behövs är en ny kanal som på något sätt spelar med i den tid vi idag lever i. Det är bara att fatta läget som är det att det inte behövs ännu en P3 kanal där ett gäng muppar sitter och snackar om allt vi redan hört 100 gånger. Radio 1 är det samma som SR kanalerna och hur bra de går får du gissa dig till, fanns något annat tror jag knappast att SR skulle överleva men när de i praktiken har monopol kan de köra på som de alltid gjort. Att P3 är populärase kanalen bland ungdommar säger nog det mesta om hur läget är.

Skall man idag starta en kanal måste den vara ny och ge något som andra inte erbjuder, att en trött Robert Ascher sitter och tar emot samtal där folk driver med han är kul att lyssna på någon gång då och då men inget man kan bygga en kanal kring. Problemet är att de som har pengar och kontakter att starta en kanal inte har något intresse av att vara nyskapande eller ge folket vad de vill ha för de lever gott på hur det är idag. Att Radio 1 läggs ner rör inte mig eller någon annan i ryggen, möjligen polare till de muppar som arbetat på Radio 1 tappar möligheten att skryta om att de känner radioprofil X men vem bryr sig om en radioprofil som inte har lyssnare. Pod casts har mer lyssnare än de mest populära programmen på Radio 1 så nerläggningen är fullt naturlig. Om 1 år kommer folk ha glömt Radio 1 för ingen bryr sig om kanalen idag.

Oftast är det en fördel om man lyssnat på programmet innan man uttalar sig och skriver ett 20 rader långt resonemang. I vilka andra program får lyssnarna ringa in och diskutera dagens ämnen?
Citera
2013-10-29, 10:35
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Adolf
Oftast är det en fördel om man lyssnat på programmet innan man uttalar sig och skriver ett 20 rader långt resonemang. I vilka andra program får lyssnarna ringa in och diskutera dagens ämnen?
Jaha?

Jag kan skriva vad jag vill och det lilla jag lyssnat på Radio 1 har övertygat mig om vad det är för kanal, samma som SR har varit min dom och det verkar onekligen som om jag haft rätt. Att en massa dårar ges möjligheten att ringa in ger inte jag mycket för, Ring P1 är kul att lyssna på ibland när någon ringer in och far runt några minuter i radio men spelar på det stora hela ingen roll och är något man tröttnar på. Radio 1 går sitt öde tillmötes för att det var en dålig radiokanal som inte kom med något nytt. Det är väldigt svårt att lansera samma sak som alla andra har och hoppas på att lyckas. Man måste vara ny och fräsh och då hjälper inte en trött Robert Ascher.
Citera
2013-10-29, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bussturken
Hade det inte varit en värdig avslutning om Robban avslutade sin vecka med att ha några stammisar som han intervjuade och folk kunde ringa in till.

Först får de ringa in till Lennart under två timmar och dagen efter det får de ringa till Jari

Att bjuda in dessa dårar skulle vara det mest ovärdiga avslut jag kan tänka mig.
Citera
2013-10-29, 11:49
Bannlyst
Citat:
Jaha?

Jag kan skriva vad jag vill och det lilla jag lyssnat på Radio 1 har övertygat mig om vad det är för kanal, samma som SR har varit min dom och det verkar onekligen som om jag haft rätt. Att en massa dårar ges möjligheten att ringa in ger inte jag mycket för, Ring P1 är kul att lyssna på ibland när någon ringer in och far runt några minuter i radio men spelar på det stora hela ingen roll och är något man tröttnar på. Radio 1 går sitt öde tillmötes för att det var en dålig radiokanal som inte kom med något nytt. Det är väldigt svårt att lansera samma sak som alla andra har och hoppas på att lyckas. Man måste vara ny och fräsh och då hjälper inte en trött Robert Ascher.

Citera
2013-10-29, 14:10
Medlem
Skulle vara kul att se hur stammisarna ser ut varför det skulle vara kul med dom i "finalen". Inge-Gerd ser jag framför mig som en mager, rödhårig med grått i utväxten. Lennart som en gråhårig och alldaglig snubbe utan karisma. Jarri som en alkoliserad mager person med vinben. Katt-Lisa som en rund person med kortklippt och råttfärgat hår.

Skulle förmodligen bli en chock att se patrasket på webben om önskemålet slår ing. Förmodligen skulle ingenting stämma. Snart är dom glömda for ever och man undrar vad fan dom ska ta sig till om dagarna sen. Ringa Ring P1? Karlavagnen? Tror dom blir patienter när bedragerskan Rusz ska öppna sin gamla mottagning igen.

Med tanke på hur många patienter Rusz haft genom tiderna (enligt hennes raljerande i radion) så fattar man att hon botat var och en på mindre än 3 minuter. Hon är den värsta på statonen vilken jag hoppas ha avslöjat sin mytomani och förblir arbetslös.
Citera
2013-10-29, 15:44
Medlem
Smackyheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Med tanke på hur många patienter Rusz haft genom tiderna (enligt hennes raljerande i radion) så fattar man att hon botat var och en på mindre än 3 minuter. Hon är den värsta på statonen vilken jag hoppas ha avslöjat sin mytomani och förblir arbetslös.

Alla dina inlägg här senaste tiden har varit för att sänka Eva. Vad du måste hata människan. Du är lika besatt av henne som Rafi är av Cissi. Inte svårt att lista ut vem av inriggarna du är hos Eva.

Citat:
Jaha?

Den enda jag tröttnar på hårt är dig, ditt fula avatar och dina trötta självgoda inlägg. Jag lyssnar hellre på dårar som kan väcka en tanke än att läsa inlägg av dig som inte tillför något än att dina åsikter ska ses som självklar sanning.
Senast redigerad av Smackyhead 2013-10-29 kl. 15:57.
Citera
2013-10-29, 18:05
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Skulle vara kul att se hur stammisarna ser ut varför det skulle vara kul med dom i "finalen". Inge-Gerd ser jag framför mig som en mager, rödhårig med grått i utväxten. Lennart som en gråhårig och alldaglig snubbe utan karisma. Jarri som en alkoliserad mager person med vinben. Katt-Lisa som en rund person med kortklippt och råttfärgat hår.

Skulle förmodligen bli en chock att se patrasket på webben om önskemålet slår ing. Förmodligen skulle ingenting stämma. Snart är dom glömda for ever och man undrar vad fan dom ska ta sig till om dagarna sen. Ringa Ring P1? Karlavagnen? Tror dom blir patienter när bedragerskan Rusz ska öppna sin gamla mottagning igen.

Skulle tippa på att du är en av dom obotliga patienterna.
För mig är det helt ofattbart hur man kan bli en sådan hater som dig och ett par till i den här tråden?!
Hoppas du börjar må bra någon gång. Tror inte den rätta vägen är att vara en besatt hater som du är.
Citera
2013-10-30, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Skulle tippa på att du är en av dom obotliga patienterna.
För mig är det helt ofattbart hur man kan bli en sådan hater som dig och ett par till i den här tråden?!
Hoppas du börjar må bra någon gång. Tror inte den rätta vägen är att vara en besatt hater som du är.
Jag är inte förvånad att det finns inringare här som mår dåligt av att läsa kritik mot ett par av programledarna. Hjälp nu relationsexperten att försörja sig efter nyår. Beställ tid! Pajasar nr 1 och 2 ovanför mitt inlägg.
Citera
2013-10-30, 06:17
Medlem
Smackyheads avatar
Citat:
Jag är inte förvånad att det finns inringare här som mår dåligt av att läsa kritik mot ett par av programledarna. Hjälp nu relationsexperten att försörja sig efter nyår. Beställ tid! Pajasar nr 1 och 2 ovanför mitt inlägg.

OK, Kristian eller Christoffer, vad du nu vill kalla dig själv när du ringer in till Eva, och inte bidrar med annat än tjafs och ödslar tid. Lyssnar hellre på samtal med folk jag kan lära mig något av. Vem som helst kan förstå att ingen kan bli botad på ett par minuter. Det antagligen inte det hon försöker med heller. Att hennes tips och snack kan vara tjatigt är en sak, men ditt hat och din besatthet är fan skrämmande. Hennes böcker, bra eller dåliga, är det hon gör för att försörja sig. Du behöver inte läsa böckerna. All reklam är bra reklam, så dina sågningar bidrar bara till att hon blir mer känd. För att ta reda på om hon verkligen är en dålig psykolog behöver vi en testperson. Du kan ju gå in till en session med henne och sen bedöma om det hjälpt dig. Du lär nog behöva en psykolog oavsett vem det är.
Citera
2013-10-30, 08:07
Medlem
Det jag tycker är så bra med radio1 är att det är just en åsiktsradio.

Programledarna är raka och rappa. Vilket gör att inringarna inte får bli alltför långrandiga.

Jag gillar att alla, oavsett hur stolliga dom än är, får göra sin röst hörd.
Inga åsikter är förbjudna och programledarna är inte så ängsliga som de PK-hjärntvättade radiopratarna i de andra kanalerna som håller på att kissa på sig om en inringare tycker något som inte faller inom PK-ramen.

Det är ju inringarna som gör programmet. Det blir inte så förutsägbart. Händer det något extra på nyhetsfronten (allt mellan himmel och jord) så tas det oftast upp i programmen och det är jätteintressant vad folk ute i stugorna tycker och tänker.

Jag brukar byta kanal en liten stund om Lennart eller någon annan tråkig stammis ringer in. Men dom tillåts oftast inte att bli alltför långrandiga, så det gör mig inget.
Ofta uppvägs det av alla intressanta inringningar under resten av programtiden.

Eftersom radio1 hela tiden växt och fått fler och fler lyssnare så är det ett tecken på att de uppenbarligen uppfyller ett behov som andra kanaler inte klarar av.

Jättetråkigt att radio1 läggs ned.!
Citera
2013-10-30, 09:08
Medlem
Rafi-IBRs avatar
Det finns alltför många tragiska och trasiga Halbmencshen inringare såsom förtidspensionärer och sjuksimulanter som lyfter bidrag och annat patrasskräp som älskar Radio1. Inringare med skånsk dialekt är de värsta, de ringer både till Radio1 och Ring P1! UNDANTAG: Kent Andersson! !

Ett gott råd från ett medieproffss, dvs råd från mig, är att alla som inte behärskar Stockholmska eller klarar av anpassa sitt talspråk till riktets normer (stockholmska= rikssvenska) borde inte höras eller synas i etern eller i bild på TV. Tyvärr ägnar sig Pubic Service åt kvotering där både kreti o pleti får raljera i både TV-rutan i ffa SVT och SR. Vidrigt med utsocknes icke-Stockholmsdialekt. Uschiamej. Finlandssvensk dialekt är ok. Däremot är skånska., norrländska och östgötska bara en evinnerlig pina och outhärdligt för hörselorganet hos oss stockholmare. Själ zappar bort för stt slippa dessa krakar som man inte förstår vad fan de gaggar om?? Borde inte vara så efterson jag betalar TV-licens och vill kunna ställa krav och förskonas dessa geggiga dialekter.

Supertragiskt upphöjt till hundra är att inringare som i samtal med falsk-psykologen (läs: kvacksalvaren Eva Rusz) när ämnet handlade om saker som gör en lycklig. Då sa flera inringare som säkerligen är low-life WT-kärringar [i]
"att lyssna på Radio1 gör mig lyckliga"

Nu kommer dessa bli olyckliga då!?!? Ett råd är då att dessa simulant-skjukpensionärer antingen får återgå till "Efter Tio" med Malou von Sivers, dvs det skitprogran som sänds när hyfsade, skötsamma, ansvarata människor arbetar för lön och inte sitter deprimerade och lyfter bidrag ur välfärdsstaten samtidigt som de tycker så synd om sig själva. Dessa förtjänar att leva i olycka utan mål, utan mening och med ett tragiskt lever i en stor olycklig bubbla.
Citera
2013-10-30, 10:17
Medlem
Oliveiras avatar
Och idag ska tydligen Eva Rusz ställa diagnos på Ingmar Bergman baserat på Sjöbergs skvallerbok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in