2013-10-28, 22:26
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nja, om saken berördes vet jag inte. Den berördes inte i FUP.

Inte klokt. Polisen har alltså struntat i/missat att kontrollera AB:s förehavanden den här kvällen. Det är ta mig f-n tjänstefel
Citera
2013-10-28, 22:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Inte klokt. Polisen har alltså struntat i/missat att kontrollera AB:s förehavanden den här kvällen. Det är ta mig f-n tjänstefel
Kolla slasken innan du gör anmälan.
Citera
2013-10-28, 22:28
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida

Det vet vi inte. Det kan finnas bland alla förhören i den tretusensidiga slasken. Som många andra lösa trådar kan göra.
Citera
2013-10-28, 22:30
Medlem
highfives avatar
Ingen som har någon id'e varför försvaret kallar in vittnet LV. Han som var vid ödehuset 18/5. Behöver tips från någon för jag ser inte den solklara anledningen.
Citera
2013-10-28, 22:31
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det tror jag också...han säger ingenting därför att det är upp till andra att bevisa om han gjort ett brott eller ej.
Det var flera som ville se den "slampans" död! Åtminstone som jag tolkat vissa inslag på fejjan och däritlll som vi alla vet hur MB upplevt henne. KJ gjorde ett tyst samförstånd när han tog henne av daga och hånade henne maximalt med den avrivna tejpen i håret som en symbol för hennes karateskador.
Senast redigerad av MossTrums 2013-10-28 kl. 22:34.
Citera
2013-10-28, 22:35
Medlem
MrFolds avatar
På sätt och vis förstår jag att många av er fortfarande håller på och råddar runt i MB och AN:s resp. utsagor om kvällen den 4:e.

Det är ju enklare att försöka förklara bort en enda omständighet - i detta fallet alibit - än att på allvar försöka ge sig på hela listan av grejer som är mer eller mindre besvärande för KJ. Själv är jag för enkelt funtad: Vad tjänar det till just nu att tjafsa om detta när blodet i bakluckan, likhundsmarkeringen, blodet på tejprullen, DNA:et på kroppen, ljugandet om samtalen, besöken vid gula huset, ryggsäckar och knivar som saknas, larmsamtal från VB:s telefon och obefintliga pejlingar från den sen en bit innan hon sägs ha lämnat hans lägenhet står som en stor mur av saker som måste förklaras med mer eller mindre skruvade alternativhypoteser. Det enda intressanta scenariot vore ett misstänkt medgärningsmannaskap. Det får man gärna tro om man vill, precis som jag är fri att tycka att såna teorier är foliehattande och inget annat.
Citera
2013-10-28, 22:36
Medlem
Guardian Angels avatar
Enligt telelistan på sid 918 så har ju inte heller MB varit i kontakt med VB efter den 5/5, stämmer det?
Citera
2013-10-28, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Det var flera som ville se den "slampans" död! Åtminstone som jag tolkat vissa inslag på fejjan och däritlll som vi alla vet hur MB upplevt henne. KJ gjorde ett tyst samförstånd när han tog henne av daga och hånade henne maximalt med den avrivna tejpen i håret som en symbol för hennes karateskador.

Hånade henne? Tycker det är troligare att plastpåsens tejpning fastnat i håret och på halsen. Kan ju inte ha varit så trevligt med en styckad kropp och det slafsiga hanterande av kroppen tycker jag mer tyder på en vilja att göra sig av med den så fort som möjligt. Huvudet vad jag förstår låg bakom ngn sten och inte i den grävda " graven". Ngn som vet om hon hade plastpåsen på huvudet då hon hittades? Det är också otydlig information om kroppen och huvudet var avskilda med varandra då man pratar om en torso.
Ngn som vet?
Citera
2013-10-28, 22:39
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Kolla slasken innan du gör anmälan.

Det har du rätt i. Tänkte inte på det
Citera
2013-10-28, 22:42
Medlem
Citat:
Hallå! Var de båda hemma öht? De är inte alls samstämmiga om något annat än att de kom hem, satt vid datorn, tittade på TV och gick och lade sig, något de troligen gör varje lördagkväll. I detaljerna skiljer allt:

Exakt så. Enligt de själva så förhöll det sig minsann på detta viset. Jag försökte, om än väldigt otydligt, ge en bild av varför deras vittnesmål skiljer markant. De vill inte lämna alltför samstämmigt vittnesmål för då framstår det i sig som märkligt. Att de vet exakt när de gick och la sig och vad de gjorde, och de vill väldigt gärna att allt fokus riktas åt ett annat håll. Hypotetisk konversation kan ha sett ut så här:
"-Hur gör vi med förhören nu då?"
"-Skitsamma, så lite detaljer som möjligt!"
"-Men alla SMS som hon skickade då, kommer det inte ställas frågor?"
"-Låt de fråga vad f*n de vill! Vi kom hem, vi gjorde inte ett skit, sen somna vi PUNKT"
"-När somnade vi då?"
"-Det var då ett jävla tjat! Om du bara kniper käft så ordnar det sig ska du se"
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Det vet vi inte. Det kan finnas bland alla förhören i den tretusensidiga slasken. Som många andra lösa trådar kan göra.

Var kan man hitta/läsa "den tretusensidiga slasken" ?
Har du ett link?
Jag har redan downloaded FUP, men ser ingen tretusensidig "slask"

På förhand tack
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
AN säger att de tog en fördrink. MB säger att de gick direkt till restaurangen.

Det var 2012 som AN fick SMSen om otroheten. Om hon inte ville ha med honom varför då gå på restaurang igen? Det "riktiga" bröllopet var på tisdagen den 30 april.

Uppenbarligen verkar AN/MB leva i två skilda världar. Inte många utsagor som är samstämmiga.

Hela det där snabbt avklarade festen känns märklig, avklarad på en timme under vilken tid det både intages måltid och ett antal öl. Inte riktigt vad jag menar med ett festlig måltid men var har rätt till sin måttstock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in