Citat:
Ursprungligen postat av
highfive
Om du varit i skogen och skulle tejpa fast en påse över offrets huvud, hade du vid ett sådant tillfälle först rivit tejpen på mitten? Och i så fall varför?
Nu var ju inte frågan ställt till mig, men jag tar mig friheten.
Svar nej!
Men om jag befinner mig i den situationen och den tejprulle jag har till hands tidigare använts för att behandla idrottsskada, speciellt då mindre sår/hudavskrap som vittnen uppger som vanliga i den här sortens karate, kan tejpen redan vara delad och delvis använd. Då skulle det vara ett jäkla mankemang att få till hela tejpbredden igen, alltså skulle jag fortsätta använda tejpen såsom den redan börjat användas. Vilket innebär att tejpen fortsätter dras loss med någorlunda halva tejpbredden. I det läget är det skitsamma, bara tejpen gör avsett jobb, vilket den gör även med halva bredden, möjligtvis att jag använder extra mycket tejp för att känna mig säker.
Det är alls inte ovanligt att det i förbandsväskor i olika kontaktsporter finns flera tejprullar som är i bruk. En rulle med hel bredd och en annan som redan används delad för att snabbt kunna behandla där mindre tejpbredd är önskvärt (ex finger/tår, som framstår som synnerligen utsatta i den aktuella sporten).
Undra just vem som skulle kunna ha tillgång till en sån förbandsväska? Nej, just det, karateklubben bedriver sin verksamhet utan såna bagateller som sj.vårds mtrl....eller hur var det nu?