2013-10-28, 21:39
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Nä, tejpen kan väl ha varit delad sen innan? Fortsätter man att dra så får man bara med halva remsan.

Min erfarenhet är att remsan bara blir smalare och smalare. Sen går den av och man får pilla som den innan man kan fortsätta tejpa. Eller menar du att GM skulle ha delat på tejpen i förväg?
Citera
2013-10-28, 21:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Sådan tejp används i karate bland annat eftersom man måste klistra över sina märken vid match. Även för att dölja örhängen. Min son som höll länge på med Karate hade en sådan tejp och den går att riva av på fler sätt än ett. Men om det är samma tejp märke vet jag inte.
VB hade inte hål i öronen, enligt KJ på sid 1529.
Citera
2013-10-28, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men det är förklarat i tråden. VB hade tejpen med sig, förband sig och glömde tejpen vid något tillfälle. Tror du KJ hade handskar på sig när han köpte tejpen och alltid har haft det när han har hanterat den? Och är så oförsiktig att han tar med sig tejpen hem, efter att ha använt den på den blodiga VB?
Ho kan ha skadat sig på någon hand, lånat av KJ eller haft med sig, lindat sin hand men blev fel tog därför av bandaget som då blev i bitar. Bitarna hamnade i en soppåse, den plaskades som hittades i bilen, när han strypt henne till medvetslöshet trädde han påsen över hennes huvud för att dölja eller för att fullborda dödandet. Bitarna fastnade i hennes hår under hanteringen ut till bilen. Förstår inte hur bitarna annars skulle fastna i hennes hår om tejpen används för att hålla plastpåsen på plats, skulle väll då ha varit kvar på påsen eller hennes hals. Plockade han bort bitarna från påsen och satte dem i hennes hår vid senare tillfälle, jag 'tror' inte det.
Citera
2013-10-28, 21:40
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Varför skulle han ha VB : s tejp i sitt badrumsskåp? Speciellt då det var blod på det?
KJ verkar inte ha så mkt ordning så jag kan tänka mig att han stuvade bort tejpen i badrumsskåpet och sedan glömde bort den.
Var det verkligen bara VB:s DNA? En teori är att han haft handskar på sig.
Tycker det är otroligt farfetched att ngn skulle ha planterat bevisen hos KJ.

Sedan tror jag inte att försvarsadvokatens tal om att KJ har Asperger och därför inte kan ljuga håller. För det stämmer inte. En person med AS kan ljuga, de berättar bara inte sanningen eller håller tyst. Han kan dessutom ha låst sig i sitt eget resonemang

Håller åklagaren bara reda på fakta kan hon enkelt visa att det med all sannolikhet är samma tejp. Att det inte passar ihop kan bero på att tejpen på rullen varit längre och att även passbitarna saknas. Tejpen på VB har samma breddvariation som den på rullen. Frågan är också om tejpen ändras när man drar i den (blir mer kompakt, sladdrigare i kanterna osv.

Det blir svårt för försvaret att hävda att han inte ljuger. Det har han gjort tidigare. Han säger själv i förhöret att han inte alltid talar sanning (s 1915) Att han dessutom agerade så snabbt när hunden dog och gjorde av med den på egen hand talar för handlingskraft. Det var ju inte så att han lät den döda hunden ligga och bad pappa om hjälp direkt.
Citera
2013-10-28, 21:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Min erfarenhet är att remsan bara blir smalare och smalare. Sen går den av och man får pilla som den innan man kan fortsätta tejpa. Eller menar du att GM skulle ha delat på tejpen i förväg?
Enligt SKL kan tejpen lätt delas och rivas isär längs perforeringen.
Citera
2013-10-28, 21:41
Medlem
highfives avatar
Citat:
I så fall förefaller inte brottet att vara planerat.

Ja eller att något inte gick enligt planen. Ögon som stirrade efter strypningsförsöket. Huva.
Citera
2013-10-28, 21:42
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Även om hon inte betett sig exemplariskt så vad spelar det för roll? Är det hennes fel menar du att hon blivit utnyttjad av MB och mördad och styckad av KJ? :whoco5:

Hon var ju kär i MB . Men han hade bara henne som sin lilla knulldocka så fort han var lite kåt. Sedan berättade han inte om sin fru för VB. Tro fan att hon blev besviken och ledsen.

Nej, men det är intressant vilka personligheter hon dragit till sig och hur de har utnyttjat henne psykiskt och fysiskt.
Citera
2013-10-28, 21:44
Medlem
Citat:
Om du varit i skogen och skulle tejpa fast en påse över offrets huvud, hade du vid ett sådant tillfälle först rivit tejpen på mitten? Och i så fall varför?

Nu var ju inte frågan ställt till mig, men jag tar mig friheten.
Svar nej!

Men om jag befinner mig i den situationen och den tejprulle jag har till hands tidigare använts för att behandla idrottsskada, speciellt då mindre sår/hudavskrap som vittnen uppger som vanliga i den här sortens karate, kan tejpen redan vara delad och delvis använd. Då skulle det vara ett jäkla mankemang att få till hela tejpbredden igen, alltså skulle jag fortsätta använda tejpen såsom den redan börjat användas. Vilket innebär att tejpen fortsätter dras loss med någorlunda halva tejpbredden. I det läget är det skitsamma, bara tejpen gör avsett jobb, vilket den gör även med halva bredden, möjligtvis att jag använder extra mycket tejp för att känna mig säker.

Det är alls inte ovanligt att det i förbandsväskor i olika kontaktsporter finns flera tejprullar som är i bruk. En rulle med hel bredd och en annan som redan används delad för att snabbt kunna behandla där mindre tejpbredd är önskvärt (ex finger/tår, som framstår som synnerligen utsatta i den aktuella sporten).

Undra just vem som skulle kunna ha tillgång till en sån förbandsväska? Nej, just det, karateklubben bedriver sin verksamhet utan såna bagateller som sj.vårds mtrl....eller hur var det nu?
Citera
2013-10-28, 21:45
Medlem
Från FUP sid 419; Små blödningar innanför sköldbrosket och vid den högra sköldkörtelloben övre pol.

Kan detta tyda på ett slag? Är GM vänsterhänt?
Eller är det ngt annat, ngn som vet?
Citera
2013-10-28, 21:48
Medlem
highfives avatar
Citat:
Enligt SKL kan tejpen lätt delas och rivas isär längs perforeringen.

Både du och SKL är nog experter på tejp vid här laget. Jag viker ner mig i tejpdiskussionen, men gammal tejp av det här slaget fungerar inte lika bra som färsk tejp.
Citera
2013-10-28, 21:49
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:

Ja, jag menar att tejpen har varit för bred för ändamålet ( tex att tejpa batteriet till sin softair gun) så han dela den på mitten. Sen var han stressad när han behövde tejp för att täcka huvudet på VB, så han tog vad han hade.

Dock så har jag ingen erfarenhet av just denna tejp, det är möjligt att den blir mindre och mindre om man försöker dra en remsa.
Citera
2013-10-28, 21:50
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Börjar med det jag vet säkert dom tog en "förskål" hos brudparet innan dom for till restaurangen.

Vet inte riktigt när den "riktiga" bröllopet gick av stapeln med det var säkerligen efter att AN via grabben fått reda på att MB var otrogen, kanske efter hon blivit uppringd igen? AN kanske helt enkelt inte ville ha med honom på sin dotters bröllop.

AB hade varit deltagit på det och ansåg detta inte rörde honom.

Tar från minnet orkar inte Fup just nu.

AN säger att de tog en fördrink. MB säger att de gick direkt till restaurangen.

Det var 2012 som AN fick SMSen om otroheten. Om hon inte ville ha med honom varför då gå på restaurang igen? Det "riktiga" bröllopet var på tisdagen den 30 april.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in