2013-10-28, 14:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ja, men man kanske inte drar sig till minnes exakt hur kvällen förlöpte efter den där träffen på restaurangen. Väl hemma blev det väl som vilken lördagskväll som helst.

Att firandet blev så kort kan ju ha orsaker som inte vi vet om. Orsaker som inte har det minsta med VB att göra. Brudparet kanske skulle iväg på annat håll. De båda paren kanske hade en relation som inte medgav "glatt och långvarigt firande".
Eller något annat.

Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Förhållandet mellan MB och styvson kanske är ansträngt och det är dottern och hennes man som velat ha tillställningen så. Han verkar ju inte vara den mest sympatiske att ha som styvpappa
Vi kan gissa hela dagen varför firandet slutade så tidigt. Jag kan inte se att AN:s dotter fick en enda fråga om kvällen, och hennes man förhördes över huvud taget inte, enligt FUP.
Citera
2013-10-28, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Men det gör väl inget om han bryter ihop och erkänner om erkännandet är äkta? Hur stor hänsyn ska man egentligen ta till en misstänkt GM? Visst ska en misstänkt GM behandlas korrekt men att försöka få fram ett erkännande genom denna omvända ordning kan väl knappast betraktas som en oschysst metod?
Fördel för åklagaren, nackdel för KJ OM HAN ÄR SKYLDIG
Citera
2013-10-28, 14:17
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Polisen blev inte misstänksam mot den dåliga samstämmigheten.

Därför att den faller inom ramen för dålig tidsuppfattning. En timme hit eller dit är ingenting, om det inte finns mer att ta på. Hur många minns exakt hur länge de var ute en kväll, på timmen? AN kan dessutom ha varit salongsberusad, eller mer.
Citera
2013-10-28, 14:19
Medlem
Citat:
Polisen blev inte misstänksam mot den dåliga samstämmigheten.

Håller med för det framgår inte i FUP'en men möjligen i slasken. Jag tror att där finns även en del spanings PM då jag vet av trovärdig info att det var polisaktivitet ikring timjanvägen dagarna efter att anmälan blev offentlig. Sen tror jag det ganska fort vickade över på KJ och man lade de spanresurser man hade till förfogande på honom då det ändrades till människorov.
Citera
2013-10-28, 14:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Håller med för det framgår inte i FUP'en men möjligen i slasken. Jag tror att där finns även en del spanings PM då jag vet av trovärdig info att det var polisaktivitet ikring timjanvägen dagarna efter att anmälan blev offentlig. Sen tror jag det ganska fort vickade över på KJ och man lade de spanresurser man hade till förfogande på honom då det ändrades till människorov.
Den dåliga samstämmigheten framkom efter att brottsmisstanken blev mord iom fyndet.
Citera
2013-10-28, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Varför skulle jag läsa om ? Jag påstår inte att du påstår detta, jag ställde en fråga. Ordförståelsen sådär .. ?
Beror väl på hur man ser på det. Jag svarade inte på frågan Ang KJ och det vore väl känt om han gjort det tidigare eller? Därför påstår du att jag påstår det.
Så läs du om ändå så kanske du förstår vad jag menar
Citera
2013-10-28, 14:25
Medlem
Jag har nu, efter många om och men, läst igenom det mesta av FUP:en och jag måste bara få ur mig en del saker. Jag är i övrigt inte det minsta insatt i ärendet eller tråden. Ha överseende.

- Hur matchade man tejpen på V.B mot den på toa? Enligt SKL så matchade den inte.
Hur kan man då anse att den "till viss mån" (eller vad det stod) kunde vara från samma rulle?
Tänkte man på att skarven är diagonal?
Det är ganska dåligt redovisat hur man gjort.

- När man läser FUP så fick iallafall jag känslan att KJ är oskyldig...
Åtminstone tills förhören med KJ själv.
Kanske han skulle hållit käft helt, oavsett om han är skyldig eller inte?
Jämför med Marina-fallet...

- Hur mycket vikt läggs vid förhören i en rättegång?
Är det till 100% tekniska bevis som gäller? Hur vägs indicier vs fakta?

- Ibland får jag känslan av att FL avbryter KJ en del i förhören. Men det kanske bara känns så i de utskrivna förhören?
Varför har FL sina mobiler på?
Hur kommer det sig att folk helt plötsligt kan bryta in och fråga om de ska ha fika?
Det lär stört en hel del.
Citera
2013-10-28, 14:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Därför att den faller inom ramen för dålig tidsuppfattning. En timme hit eller dit är ingenting, om det inte finns mer att ta på. Hur många minns exakt hur länge de var ute en kväll, på timmen? AN kan dessutom ha varit salongsberusad, eller mer.
Det handlar om mer än en timme hit eller dit.
Citat:
Jag har jämfört vad de båda säger att de gjorde efter hemkomsten efter restaurangen.

MB: Kom hem 20:39. AN tog en grogg i köket, medan MB tog en folköl i vardagsrummet, tittade på TV och gjorde bokföring (efter två starköl ). Därefter tog han en öl till med AN i köket. De låg och pratade innan de somnade. De gick och lade sig vid 23-tiden.

AN: Först uppgav hon att de åkte hem 21:30-22:00. AN satte sig vid datorn, medan MB tittade på TV. AN lade sig först. I senare förhör uppgav hon att MB satte sig vid datorn. Hon drack ingenting, möjligen vin. Tittade på TV efter att hon lagt sig. MB satt fortfarande vid datorn. I tredje förhör kom hon hem 21:00-21:30.

Den enda samstämmigheten i deras historier är att de tog taxi hem och senare gick och lade sig. Det verkar som om de att de hade kommit överens om att berätta att de tog taxi hem, inget mer.
Citera
2013-10-28, 14:29
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Ibland får jag känslan att vissa personer här driver nått personligt vendetta mot MB.
Har era fruar haft ihop det med MB?

Det finns inget som tyder på att MB är inblandad i detta.

Tvärtom så pekar allt mot KJ som också kommer bli fälld för detta dåd bortom allt rimligt tvivel.

En viss avundsjuka mot MB:s förmåga att dra till sej kvinnor månne?
Citera
2013-10-28, 14:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Jag har nu, efter många om och men, läst igenom det mesta av FUP:en och jag måste bara få ur mig en del saker. Jag är i övrigt inte det minsta insatt i ärendet eller tråden. Ha överseende.

- Hur matchade man tejpen på V.B mot den på toa? Enligt SKL så matchade den inte.
Hur kan man då anse att den "till viss mån" (eller vad det stod) kunde vara från samma rulle?
Tänkte man på att skarven är diagonal?
Det är ganska dåligt redovisat hur man gjort.

- När man läser FUP så fick iallafall jag känslan att KJ är oskyldig...
Åtminstone tills förhören med KJ själv.
Kanske han skulle hållit käft helt, oavsett om han är skyldig eller inte?
Jämför med Marina-fallet...

- Hur mycket vikt läggs vid förhören i en rättegång?
Är det till 100% tekniska bevis som gäller? Hur vägs indicier vs fakta?

- Ibland får jag känslan av att FL avbryter KJ en del i förhören. Men det kanske bara känns så i de utskrivna förhören?
Varför har FL sina mobiler på?
Hur kommer det sig att folk helt plötsligt kan bryta in och fråga om de ska ha fika?
Det lär stört en hel del.
SKL matchade tejpen på så sätt att det var samma typ, inget mer. Ingen annan har kunnat göra någon mer matchning.

Det är fri bevisprövning i domstolar. De får förkasta eller godta tekniska bevis såväl som vittnesförhör hur de vill.

FL säger att han är pappa även när han är på jobbet. Jag har viss förståelse för det.
Citera
2013-10-28, 14:30
Medlem
Citat:
Vi kan gissa hela dagen varför firandet slutade så tidigt. Jag kan inte se att AN:s dotter fick en enda fråga om kvällen, och hennes man förhördes över huvud taget inte, enligt FUP.
Ja fup är under all kritik, jag håller med..
Om ingen gissar, spekulerar, vinklar från andra håll även från rent ologiskt håll, hur lever tråden vidare? Genom att endast sitta och ifrågasätta allt? Det är inte bara jag som gissar Q, och om du inte känner för att läsa mina inlägg, låt då bli
Senast redigerad av moa-tove 2013-10-28 kl. 14:37.
Citera
2013-10-28, 14:37
Medlem
Stalka verkar vara en stark gren för VB, denna Den*is som sedemera heter Dan*el stalkade hon tidigare och där landade sista sms'et ca en månad före försvinnandet, det kände KJ till, han kände sannolikt även till att hon stalkade MB, iaf säger han så när han i förhör byter namn på den stalkade från Den*is (fel namn) till MB.

Kan detta (hennes stalkande av män) ha någon trigger funktion denna kväll för KJ, han blir besviken/arg/ledsen för han hoppas på en ny återförening och "vara ihop" men det visar sig att hon vill inte det. Hon vill bara plugga och sms'a den man hon stalkar nu på heltid.

Jag vet och behöver inte kommenteras, denna MB skulle ha stoppat detta för länge sedan men så gjorde han inte utan nyttjade situationen för egna syften. Det får han reda ut med sin familj mm. Han är iaf ingen mördare, finns absolut ingenting i bevisväg mot honom, endast sms'en kan antydas men har endast bärighet att han var stalkad och nyttjade situationen på ett bedrövligt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in