2013-10-27, 11:35
Medlem
Var vill inte vara oartig, och det är absolut inget personligt, men jag vill säga en sak:

Det finns alltid kvacksalvare som vill lura godtrogna, okunniga människor med olika åkommor och som inte är uppfödda med ett kritiskt, vetenskapligt sätt att se på världen. Det är alltså ett straffbart beteende i Sverige och faller under patientsäkerhetslagen (2010:659).
Senast redigerad av Putsch 2013-10-27 kl. 11:40.
Citera
2013-10-27, 13:10
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liwre
Får man fråga vart du gjort din laserbehandling och vad din tinnitus berodde på från början? Har haft mycket svår bullerorsakad tinnitus i ca en månad och famlar efter allt som kan vara till hjälp..

Laserbehandlingen är gjord i Hovmantorp på Audio Laserkliniken där, tror det var 6 år sedan jag gjorde min första behandling där, Ja min egen tinnitus är gammal som gatan men kommer ihåg att jag nickade ihop med en annan i fotboll och där och då började ett mångårigt lidande men sen har jag ju varit tinnitusfri i perioder efter avslutad laserbehandling och fått tillbaka skiten genom höga ljud, är främst lufttrycksljud som jag inte tål tydligen. Ja testa du laser ju förr du kommer till behandling desto lättare att det hjälper.
Citera
2013-10-27, 13:13
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Var vill inte vara oartig, och det är absolut inget personligt, men jag vill säga en sak:

Det finns alltid kvacksalvare som vill lura godtrogna, okunniga människor med olika åkommor och som inte är uppfödda med ett kritiskt, vetenskapligt sätt att se på världen. Det är alltså ett straffbart beteende i Sverige och faller under patientsäkerhetslagen (2010:659).

Ja är du så artig ska jag vara det tillbaka mot dig, jag säger inte att det är guld och gröna skogar men för MIG har det funkat jättebra och andra med vet jag men JAG kan ju naturligtvis inte utlova bot och bättring.
Citera
2013-10-27, 14:25
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:

Ja det är ju bra att det finns lagar och förordningar som reglerar så att inte nån stackars jävel blir skadad eller lurad på nån behandling och sina surt förvärvade pengar MEN det får ju vara nån jävla måtta på galenskaperna när något uppenbarligen fungerar tycker man ju att alla läkare ska komma springande och storögt förvånande fråga, -det verkar ju vara en framkomlig väg det ska vi forska på! Nej tvärtom fungerar det dom sluter sig som musslor och slänger skit istället, Varför undrar man ju som lekman och oberoende? Jaa finns nog djupa orsaker som, prestige, ovilja att ta in något nytt, rädsla för den egna positionen som dom uppnått, jaa vet inte men ett jävla förbannat idioti är det är jag helt säker på
Citera
2013-10-27, 14:52
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
MEN det får ju vara nån jävla måtta på galenskaperna när något uppenbarligen fungerar tycker man ju att alla läkare ska komma springande och storögt förvånande fråga
Jag väntar på att få se konstruktiva medicinskt förankarade bevis på den saken.
Citera
2013-10-27, 18:37
Medlem
Jag avfärdar dock inte laserbehandling av tinnitus som kvacksalveri. Det pågår en hel del forskning på området, och den verkar lovande, men vi får avvakta och se.
Citera
2013-10-27, 20:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Jag avfärdar dock inte laserbehandling av tinnitus som kvacksalveri. Det pågår en hel del forskning på området, och den verkar lovande, men vi får avvakta och se.
Vad jag kan se har de kört utan någon kontrollgrupp
Citera
2013-10-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Vad jag kan se har de kört utan någon kontrollgrupp
Jo, jag vet. Personligen tror jag inte ett dugg på laser. Jag har själv tinnitus 7/24, så jag hoppas på ett botemedel. Droger kanske.
Citera
2013-10-28, 10:54
Medlem
Tinnitus håller på att ta knäcken på mig..

har haft tinnitus i snart 2 veckor, Fick det i samband med en öroninfektion..har kontaktat vårdcentralen upprepade gånger utan att få en tid, varit på akuten utan att få något svar om vad det är som händer, om det kan gå över eller inte.. och jag pallar verkligen inte mer, morgonen har jag tillbringat med att gråta, så fruktansvärt är ljudet, inte sovit på 2 dygn heller... och jag känner att jag är väldigt nära gränsen för vad jag tål... hur klarar ni som har tinnitus av detta helvete och vad ska jag ta mig till ??
Citera
2013-10-28, 10:59
Medlem
Rewindings avatar
Jag hanterar ljudet genom att bedöva det med annat. Jag har till exempel inte sovit en enda natt dom senaste 6 åren utan att lyssna på musik, titta på film eller dylikt. Under dagen finns det oftast andra ljud som kan dränka tjutet, mitt bästa tips till dig är att vad du än gör försöka inte koncentrera dig på ljudet. Glöm bort att det finns där så lättar det oerhört.
Citera
2013-10-28, 11:02
Medlem
Sailing-Silverfoxs avatar
Har haft Tinnitus i 35 år.

Ju tröttare jag blir desto värre är det.

På nått konstigt sätt lär man sig leva med det.

När jag läste din fråga upplevde jag mitt tjut värre än innan nr jag var koncentrerad på nåt annat.
Citera
2013-10-28, 11:05
Medlem
Man har väl det livet ut? Obotligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här