Citat:
När det gäller resultatet från IBAS sökordssökning, sid 951 Fup, så har man sökt på vissa ord som förekommer i SMS och dessa har hämtats från hans mobil och avser inte den period som redovisades i samtalskommunikation med VB utan troligtvis mobilens totala tid.
Jag har valt att (genom stratifierat urval) välja de fem vanligaste i orden från SMS som noterats i telefonen.
Först redovisas ordet sedan antal gånger det funnits i dessa SMS:
SEX 9394
DÖ/-DÖDA 573
PASSE 160
PUSS 125
KNIV 100
När det gäller dö/-döda så ska man observera att ord som börjat med något annat än "DÖDA" har också noterats som träff. Ex självDÖDA och totalDÖDA.
Anmärkningsvärt eller ej det är till dig som läsare att avgöra.
Jag har valt att (genom stratifierat urval) välja de fem vanligaste i orden från SMS som noterats i telefonen.
Först redovisas ordet sedan antal gånger det funnits i dessa SMS:
SEX 9394
DÖ/-DÖDA 573
PASSE 160
PUSS 125
KNIV 100
När det gäller dö/-döda så ska man observera att ord som börjat med något annat än "DÖDA" har också noterats som träff. Ex självDÖDA och totalDÖDA.
Anmärkningsvärt eller ej det är till dig som läsare att avgöra.
Det jag tycker är anmärkningsvärt är fixeringen vid sex, även om man även här lär ha träffar på sånt som "Vi måste köpa SEXtio nya gafflar"
Att vart trettionde SMS i snitt under ett år innehållit strängen 'DÖ' ("Vi måste måla om DÖrren', 'Min mans pappa har DÖtt, blir hemma idag' "Blir det du som DÖmer på lördag?") vet jag inte om det är särskilt anmärkningsvärt?
För övriga läsare: Denna analys säger mycket lite eftersom vi inte vet hur frekvensen såg ut för andra vanliga ord/stavelser eller den totala mängden text/SMS som den är hämtad ur. Jag har gjort en gissning på att det kan vara runt 15000 SMS baserat på att KJ haft telefonen i ett år och att han under sista kvartalet mottagit/skickat drygt 5000 SMS.
.