2013-10-28, 00:48
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Detta känns väldigt viktigt när det gäller gåtan om vad som hänt VB
"När vi börjar så smått runda av förhöret uppger Nils att han gjort en iakttagelse runt den 7-8
maj som han inte kunnat sluta grubbla på. Det var då han satt och åt middag vid sitt köksbord,
med utsikt ut mot loftgången och mot trappan (som leder ner till markplan). När Nils tittar ut
ser han Kristoffers ansikte, han går med ryggen först ner för trappan, bärandes på något stort.
Kristoffer var då klädd i rund, stickad beige/grå mössa, eventuellt en brunaktig t-shirt. Nils
såg inte hans underkropp.
Till hjälp hade han ytterligare en person. Nils såg bara ryggen på denne, men uppskattar
honom i Kristoffers ålder. Personen var lite kraftigare än Kristoffer, normal kroppsbyggnad
uppger Nils. Personen var lite kortare än Kristoffer, men han gick något framåtböjd. Personen
hade mörkt kortklippt hår, mot det bruna hållet, ej snaggad, och ingen spretig frisyr. Ljus hy,
och klädd i ljus tröja, eventuellt grå. Nils minns inte vad det var för typ av tröja. Nils såg inga
tatueringar, smycken eller andra kännetecken på denna person.
Det de bar på var uppskattningsvis 150 cm lång, och ca 70 cm bred, axelbredd förklarar Nils.
Vit eller grå i färgen. Nils kan inte förklara dess form. Han funderar om det låg något form av
skynke över." sid 169 FUP

https://www.flashback.org/p45838407#p45838407
https://www.flashback.org/p45838905#p45838905
https://www.flashback.org/p45843993#p45843993

Jag har rapporterat dessa iakttagelser till förundersökningsledningen. Vi får se om något händer...
Citera
2013-10-28, 00:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom sökte efter en kvinnokropp i första hand - format lite större än två avhuggna ben. VB vägde -enligt uppgift- från en sparringpartner i karate ca 33 kg. Inte mycket mao.

Jag undrar hur stort tjäldjupet var i Boden vid den tiden? Det mest optimala hade väl ändå varit att begrava/dölja hela kroppen på samma plats, tänker jag.
Sid 97:
Citat:
[A-KI] berättade att det var på grund av nyfikenhet hon tittade in i huset, inte med tanke
på den försvunna flickan.
Hon letade inte efter VB.
Citera
2013-10-28, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tja, att rota i sånt man inte får spår på är väl kanske inte prioritet direkt, och han ljuger ju friskt flera gånger. Sen minns han knappt något, så sex eller inte har ingen betydelse i sak.
Jag tror mer på att han provade att få sex, men fick nobben för hon hade fullt upp med den hon va kär i.
Ratad, försmådd, svartsjuk, så det kan vara en anledning till hans vansinniga knivattack. Han har nog fått ta en strid också kan jag tänka mig. Därför kapade han händerna så inget skrap skulle finnas att tillgå för analys. Han har nog förträngt det hela rejält och han har inte varit fullt klar över vad han gjort möjligen med alkohol i kroppen och sin psykiska störning som då blir en livsfarlig kombo.

Han vill inte heller minnas något han vägrar se på bilder, och han slår ifrån sig allt då förhören är gjorda. Man kan bara hoppas att han erkänner en dag för fullständigt händelseförlopp-.

Någon slicklapp i sammanhanget tror jag inte på eftersom hans sexuella vanor är mer än normala med tarmsköljning och andra ingrediens. Han verkar inte direkt kräsmagad om jag säger så. Lapparna är väl till för den som tycker det är äckligt? Men då finns det väl gladpack att tillgå?

Jag ville bara belysa hur oralsexet faktiskt skulle kunna ha utförts utan att man skulle få träff på saliv i underlivet. Rent teoretiskt. Hans sexuella preferenser skulle mycket väl kunna vara att en ölflaska i tarmen är fullt normalt, medans ett oralt samlag är otänkbart utan slicklapp. Sexet spelar in, enligt mig, om man ska kunna nå något som ens liknar en förklaring till vad som faktiskt skett.
Varför denna story om oralsexet? Var det bara något han fick för sig och så fick det hänga med som en sanning?
Sen att han ljuger friskt och ändrar sina uppgifter är han knappast ensam om. Finns de som enligt mig har betydligt starkare motiv som ljuger minst lika friskt. Någon har till och med mångårig erfarenhet av att bedra människor i sin absoluta närhet.
Citera
2013-10-28, 00:52
Medlem
RaffaPancamos avatar
Om vi antar att en säng burits ut så måste väl det mest rimliga vara att det i dag är bränd?
Den kan ju inte gärna hamnat på en sopstation?
Citera
2013-10-28, 00:55
Medlem
Cyborg_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Om vi antar att en säng burits ut så måste väl det mest rimliga vara att det i dag är bränd?

Ut i naturen och leta spiralfjädrar och annat obrännbart...
Citera
2013-10-28, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är möjligt, men jag tror inte det är vanligt för tanken är att bli av med skiten så fort som möjligt.
Ingen vill liksom återkomma till ett ställe och gå till samma område där kroppen ligger igen det får jag inte ihop.
Nej, dom brukar dumpa allt på en och samma tur, och återvänder man till den närhet där resten ligger så borde man väl kanske anses som utvecklingsstörd vilket han knappast kan vara.

Apropå vittnen så tror jag att dom inte sett så mycket som dom ger sken av.
Det verkar i alla fall som det runnit lite vätska, blod om än väldigt lite, så det borde varit uttorkat också vilket det inte varit då benen hamnade i huset-
Perversa mördare (seriemördarmaterial) kan återvända till liket, för att njuta av vad vederbörande åstadkommit, eller för att skaffa sig insyn i hur eventuella efterforskningar efter den försvunna går.
Citera
2013-10-28, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom sökte efter en kvinnokropp i första hand - format lite större än två avhuggna ben. VB vägde -enligt uppgift- från en sparringpartner i karate ca 33 kg. Inte mycket mao.

Jag undrar hur stort tjäldjupet var i Boden vid den tiden? Det mest optimala hade väl ändå varit att begrava/dölja hela kroppen på samma plats, tänker jag.
33 kg var vikten exklusive benen och händerna, enligt obduktionsprotokollet. Benen vägde ca 17 kg. Händerna saknas. En del uttorkning får man förmoda. VB vägde ca 56 kg medan hon levde.
Citera
2013-10-28, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
Ut i naturen och leta spiralfjädrar och annat obrännbart...
Har KJ bemött det vittnesmålet, att granngubben hade sett KJ bära på något nedför loftgången tillsammans med en annan person? Någon som vet?
Citera
2013-10-28, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo

Den kör man väl till en återvinningscentral?
Den existerar nog inte. Troligen uppbränd sedan länge.
Citera
2013-10-28, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
https://www.flashback.org/p45838407#p45838407
https://www.flashback.org/p45838905#p45838905
https://www.flashback.org/p45843993#p45843993

Jag har rapporterat dessa iakttagelser till förundersökningsledningen. Vi får se om något händer...

Sen vet vi ju att KJ spenderade dagarna efter försvinnandet med sin polara Alexander, i alla fall stora delar av dagarna och kvällarna....hm. Hur kan Alexander tänkas stämma in på signalementet som vittnet gett?
Citera
2013-10-28, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
33 kg var vikten exklusive benen och händerna, enligt obduktionsprotokollet. Benen vägde ca 17 kg. Händerna saknas. En del uttorkning får man förmoda. VB vägde ca 56 kg medan hon levde.

OK. Jag blandade väl ihop vikten. Träningspartern sa att ett moment i träningen var att man skulle bära sin partner på ryggen. Vilket för henne var enkelt då VB var så lätt. Desto svårare för VB. I det sammanhanget fick jag för mig 33 kg nämndes.

Fel av mig.
Citera
2013-10-28, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur säkra då? SKL på sid 274:

Det låter inte särskilt säkert. Benen flyttades till huset strax innan de blev funna. Hur vet du att de inte har tvättats naturligt innan?

Styckats i en bäck kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in