2013-10-25, 14:14
Medlem
Godzilla3s avatar
Jag skulle älska Bradley-Mayweather. Hoppas hoppas att den fighten sker, han är den enda i welterweight/junior middleweight som jag ser ha en chans mot Mayweather. Tuff mentalt, grym på insidan, stabil boxare, bra fotarbete. Den mentala biten tror jag ofta överses mot Mayweather. Judah hade framgång mot Mayweather men sen föll allt ihop, Ortiz hade till och med lite framgång men sen av anledningar som bara han själv vet om så gjorde han den där dumma headbutt-foulen. Canelo kände jag redan i första ronden hade förlorat, bara se hans ansiktsuttryck när Mayweather var den som gick framåt i första ronden. Bradley vet vi kommer aldrig ge upp, han kommer ge allt i tolv ronder.

Bradley påminner mig lite om Jimmy Young. Young slog Ron Lyle, George Foreman och hade en kontroversiell förlust på beslut mot Muhammad Ali som jag tror de flesta håller med om att han faktiskt vann. Hade han fått det beslutet så hade han ju slagit de bästa under den eran. Även hans förlust mot Ken Norton har delade åsikter om vem som egentligen vann den fighten. Bradley befinner sig i en liknande position, han har slagit namn som Devon Alexander (när han var obesegrad) och Lamont Peterson (när han var obesegrad) och sen en hel del vinster mot stabila boxare som Abregu, Holt, Campbell. Nu har han börjat plocka allt tyngre namn i och med Pacman, Provodnikov (signifikansen av segern mot Provodnikov vet inte förrän vi ser hur långt Provodnikov kan gå) och senast JMM. Pacmanvinsten är kontroversiell, jag hade också Pacman som segrare men ansåg själv att fighten var jämn. Hade det 7-5 Pacman där Pacman tog många av de tidigare ronderna men sen kom Bradley igång starkt mot slutet.

Om och det är ett stort om han skulle vinna mot Mayweather så har han ett gediget argument för att han är den bästa weltaren under vår tid.

Men som tom-jones skrev så är Bradley med Top Rank, har för mig att jag läste en intervju där Bob Arum sa att han ville samarbeta för att göra fighten men man vet aldrig med honom.
Citera
2013-10-25, 17:56
Bannlyst
Den som ska vinna över mayweather får antingen vara snabbare än honom eller slå hårt. Alvares slår hårt men var för långsam. Det svåra i att bedöma olika boxare mot varandra är att det är svårt att se vilken som är snabbast.
Trout-canelo t.e.x så såg canelo snabb ut men mot floyd så gick det ju inte alls.

Hur är egentligen floyds haka? Det jag upplevt är att den är ganska otestad av rena träffar. Mot mosley hade han ju enbart tur att han inte gick ner i backen.
Citera
2013-10-25, 18:50
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Ingen chans att Floyd vågar möta Bradley, inte för att Floyd är en fegis utan för att han är smart, han ser nog ingen anledning o riskera att förlora mot Bradley som inte är någon större PPV draw.

Floyd kommer undvika Bradley så gott det går, dock är det the fight to make just nu, båda är undefeated och har dom bästa recordsen i viktklassen.

Ge folket Timmy mot Floyd!
Citera
2013-10-26, 01:24
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Någon som sett Deontay Wilder boxas?
Det förutspås från endel håll att han kommer axla manteln som ohotad mästare efter att WK tids nog lagt av. Deontay har hårdvaran för att vara det också. Stor och atletisk är det viktigaste att vara i tungvikten. Helenius och Fury ser klumpiga ut i jämförelse. Som det ser ut nu i media är alla riktigt sopiga och därför finns det inte heller någon mästare värd namnet. Så hoppas därför Wilder blir mästare, USA och världen är i stort behov av en amerikansk sådan. Och om han blir det så kommer motståndet hårdna över en natt och divisionen åter blomstra i en ny "golden age" av grymma boxare, och kankse, kanske kommer sporten tillbaks på allvar igen!
Senast redigerad av Överste-Rövhål 2013-10-26 kl. 01:27.
Citera
2013-10-26, 10:54
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Det förutspås från endel håll att han kommer axla manteln som ohotad mästare efter att WK tids nog lagt av. Deontay har hårdvaran för att vara det också. Stor och atletisk är det viktigaste att vara i tungvikten. Helenius och Fury ser klumpiga ut i jämförelse. Som det ser ut nu i media är alla riktigt sopiga och därför finns det inte heller någon mästare värd namnet. Så hoppas därför Wilder blir mästare, USA och världen är i stort behov av en amerikansk sådan. Och om han blir det så kommer motståndet hårdna över en natt och divisionen åter blomstra i en ny "golden age" av grymma boxare, och kankse, kanske kommer sporten tillbaks på allvar igen!
Han är atletisk som du säger och har ett monster till högerslägga, en sån där punch som Thomas Hearns hade där motståndaren blir som paralyserad när den träffar. Problemet är att vi inte riktigt vet var vi har Wilder då han har inte mött några bra namn och har till min kännedom aldrig gått över 4 ronder. Har också sett en tendens både i hans fighter och i sparringvideor att han svingar en hel del med hakan helt ute i det fria. Kan bli farligt mot en vass motståndare. Inatt möter han Nicolai Firtha, blir kul att se honom tillbaka. Personligen tror jag mer på Bryant Jennings när det gäller amerikanska tungviktare men han besitter inte den där punchen som Wilder har.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-10-26 kl. 11:00.
Citera
2013-10-27, 02:16
Medlem
Ninjors avatar
Måste det vara en amerikan i toppen i tungvikts/boxningen för att det ska vara intressant? Det är en seriöst ställd fråga. Jag personligen finner den helt obegriplig.
Varför kommer motståndet hårda över en natt? Syftar du på att intresset för tungvikt kommer öka markant, direkt, om en amerikan tar över efter WK och VK?

Vad har egentligen USA haft för framgångsrika tungviktare dom senaste 20 åren? Holyfield? Tyson? Rahman? Antingen har jag dålig koll eller så är det ganska glest med superstjärnor ... varav en av dom tre inte går att räkna in i den kategorin.

Nu är jag lite på lyset och överreagerar säkert men jag kan bli lite irriterad på att det måste vara amerikanskt och show för att det ska räknas som underhållande boxning.
Citera
2013-10-27, 15:25
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Wilder slår hårt och är atletisk, jovisst. Men han kommer bli knockad så fort han kliver upp mot någon med en puls. Snubben har gått 30 fighter och är rankad #3 av WBC men hans team har sett till att han har fått möta extremt svagt motstånd. Varför då? Förmodligen för att de sett något som visar dem att Wilder är långtifrån redo för hårdare test. Lyckligtvis för Wilder så boxar han i historiens sämsta era inom tungviktsboxningen och kan kanske t.om smyga till sig nåt bälte mot nån likaledes limiterad fighter, för visst, han kan knocka vemsomhelst om han har tur. Det är fullt möjligt men borde inte gå. När en promotor skyddar en presumtiv guldkalv så noga som de gjort med Wilder, då säger det mig att nåt är fel. (Ungefär samma scenario med Kell Brook) Varför ha honom mot C-nivå boxare som Firtha 30 matcher in i karriären när de skulle kunna tjäna grovt med pluring på att ha honom som PPV-stjärna fightandes mot toppgubbarna i klassen? De vet att han inte är redo. Trots att han har en av historiens 5 bästa amatörboxare som tränare. Wilder är ett hype jobb. Visst, ge honom nog med tid så kanske han kan bli hyfsad men jag är tveksam. Blev ännu mer tveksam för någon månad sedan när jag såg hans sparring mot David Haye, helt spagetti i benen flera ggr och flaxade helt okoordinerat med armarna. Det kunde vara kul med en amerikan i toppen men Wilders vistelse där lär bli kortlivad om han tar sig dit.

Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
Måste det vara en amerikan i toppen i tungvikts/boxningen för att det ska vara intressant? Det är en seriöst ställd fråga. Jag personligen finner den helt obegriplig.
Varför kommer motståndet hårda över en natt? Syftar du på att intresset för tungvikt kommer öka markant, direkt, om en amerikan tar över efter WK och VK?

Vad har egentligen USA haft för framgångsrika tungviktare dom senaste 20 åren? Holyfield? Tyson? Rahman? Antingen har jag dålig koll eller så är det ganska glest med superstjärnor ... varav en av dom tre inte går att räkna in i den kategorin.

Nu är jag lite på lyset och överreagerar säkert men jag kan bli lite irriterad på att det måste vara amerikanskt och show för att det ska räknas som underhållande boxning.

Det är väl mer av tradition som det skulle kännas kul, igenkänningsfaktorn. Det blir som vanligt igen. Av tradition så går ju 95% av alla storfighter i USA och de stora pengarna finns där. Sen så är det ju ett faktum att när det gäller show och nöjes-/sportproduktioner så slår ingen jänkarna på fingrarna. Har själv jobbat inom entertainment produktion så jag vet att de ligger långt före alla andra i proffsighet när det gäller att ställa till med en show.

Sen är det roligare att se en USA boxare i ringen, personligen så tycker jag tyska och ryska fighters är astråkiga att se. Inte bara i ringen utan även i personlighet. Säga vad man vill om USA som land, ett jävla skitsystem har de, men jag känner många från USA och det är sköna människor, om än något kaxiga ibland. De öststatare jag känner har inte samma gnista.
Var det någon i hela världen som orkade se Klitschko-Povetkin? Bara ett exempel men det var helt ointressant för mig iallafall. Hade det däremot varit en tungviktsfight i Vegas av samma kaliber så hade jag kollat direkt. Personligt smak å tycke kanske men USA är boxningens hemland och det känns mer intressant när fighterna går där tycker jag iallafall. Rent historiskt så har det ju alltid varit så.

Motståndet kommer givetvis inte hårdna över en natt. Det tar ju flera år att återhämta sig efter denna sövande Klitschko-era. Intresset ska vinnas tillbaka och nya fighters ska utvecklas. Men en stabil tungvikts champ från USA vore bra för sporten, det måste alla hålla med om, oavsett vilka fighters man gillar eller var man kommer ifrån.

Rent personligen så skiter jag i om en ny champ är från USA eller inte. För min del så hade jag gärna sett en stenhård afrikan som tungvikts champ, kanske nån från Nigeria med tungt KO-slag och en fysik som Duncan Dokiwari. Eller en fd barnsoldat från Liberia som vuxit upp och börjat gå loss i ringen istället. He he, kunde vara kul att se.

Stabil seger som väntat för Hopkins. Kul att se att han vid 48 års ålder fortfarande utvecklas, han hade lagt till sig med ett lite mer utpräglat Philly shell. Passar honom bra, han har alltid varit väldigt bra på att hålla ner hakan mot bröstet och har fortfarande bra reflexer. På detta sätt kan han boxa ännu mer energisnålt.

Quillin vs Rosado var bra, synd om Rosado. Tyckte han kunde fått ronden ut, det blödde inte så våldsamt även om cutet var ganska nasty. Quillin måste skärpa till sitt defense.
Citera
2013-10-27, 15:52
Medlem
Godzilla3s avatar
Bra fight Quillin-Rosado. Jag hade Quillin i ledning efter 9 ronder men hade ju varit kul att se de sista ronderna. Rosado kom igång bra efter 3:e ronden och började cutta ringen mer o mer. I 4:e ronden vobblade han till Quillin ganska bra. Quillin fick sig ett bra test mot en motståndare med bra haka som kunde ta hans power och fortsätta gå framåt. Tycker ändå Quillin behöll lugnet väl, boxade fint på bakfoten. Jobbigt för Rosado i och med det här oturliga cuttet, sen den kontroversiella förlusten mot J'Leon Love tidigare i år.

Kell Brook såg bra ut, han har bra power och snabbhet. Varierar slagen bra, en ganska komplett boxare. Men det finns en stor osäkerhet kring hans haka nu, Senchenko taggade honom ordentligt under en av sina desperata attacker och Brook såg inte ut att ta det särskilt bra. Ett varningtecken när han trappar upp i motstånd ytterligare, som tom-jones skrev tidigare så tar dem det väldigt lugnt med honom men han hade också en hel del otur i att fighten mot Devon Alexander inte blev av. Det verkar som att det blir vinnaren mellan Alexander-Porter som blir hans nästa motståndare.

Deontay Wilder blev också lite testad mot Firtha. Firtha kom ut aggresivt och försökte landa hårt direkt men Wilder höll distansen bra och plockade honom med högern. Bra jabb har han också Wilder, han använder den flitigt för att distrahera och komma med högern bakom. Han behöver distans för att landa den där högern med med reachen och jabben han har så är det inte så lätt att komma in på insidan. Men jag tror någon som Chisora skulle vara en mardröm för honom.

Fyfan vad jag älskar Hopkins, vilken boxare. 48 år gammal! Hans nya nickname The Alien passar honom väl, jag är inte helt säker om han är mänsklig. Han landar fortfarande den där "lead right" som en laser. Riktigt träffsäker är han, landade 49% av sina power punches. Jag älskar allt med Hopkins stil, hans små tjuvknep, slag i clinchen osv. Han har så många knep och vet precis hur han bryter ner en motståndare mentalt. I den här fighten brawlade han till och med med Murat ibland, han tog många rena slag själv men hakan höll upp bra. Smoger var ju ganska biased mot Hopkins måste man säga, kändes som att han bara varnade Murat. Visserligen är Hopkins kungen av att foula utan att domaren ser men Smoger såg en hel del av vad Hopkins gjorde men valde att ändå inte säga något - kanske utav respekt?
Senast redigerad av Godzilla3 2013-10-27 kl. 15:57.
Citera
2013-10-27, 22:49
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor

Håller med dig i stora drag, mycket av det som provocerar dig gör det samma för mig. Men jag tror intresset skulle varit bättre för sporten ifall en amerikan tog bältet...
Att "motståndet skulle hårdna över en natt" var mer ett provocerande påstående av mig för att väcka reaktion och diskussion, men ändå ett ironiskt exempel i hur det i framförallt amerikansk media skulle ha låtit efter nån vecka. Alla vet att divisionen inte är "död" egenltligen och om en amerikan satt på tronen och fler var på väg upp skulle man garanterat från amerikansk medias håll "upphousa" dessa boxare och så även kvaliten på deras boxning - Även om den fortfarande skulle legat på exakt samma nivå som idag - vilket många utomstående - särskilt i östeuropa förövrigt anser vara den bästa tungviktsdivisionen någonsin. Det är mer en prestigesak, och amerikanen har för mycket stolthet för att kunna acceptera sanningen. Men helt ärligt, hur kul är det egentligen att kolla på boxare som Chagaev, Maskaev, Potvekin, Dimitrenko och Pulev?Amerikanerna har ju ändå - traditionellt sett åtminstone alltid förespråkat en mycket mer lössläppt och kombinations-betonad stil. Och visst kanske det är så att den tiden är förbi då tungviktarna blivit så mycket större. En boxare från öst som jag däremot tycker fått alldeles för litet erkännande är ändå Vitali Klitsho - till skillnad från Wladimir så var han mycket mer aktiv och aggressiv i sin stil, men bara för att han var öststatare så visste inte ens jag att han slutat; till bara för några dagar sedan när jag gick in på boxrec (gör det emellanåt) för att kolla rankingen... Testade googla Aftonbladet och "Klitschko" men det är ju knappt så man får träffar alltså... skandal. Och jag skulle ändå påstå mig vara relativt boxningsintresserad och har följt framförallt Vitali ända sedan hans comeback. Det är ju helt jävla sjukt att en så pass stor sport som boxning i världen har en så liten jävla uppvaktning i Sverige... Bla därför måste en amerikan vara mästare!

Det glädjer mig att den här tråden ens finns, och stort tack till alla som håller den vid liv!
Citera
2013-10-28, 12:24
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Håller med dig i stora drag, mycket av det som provocerar dig gör det samma för mig. Men jag tror intresset skulle varit bättre för sporten ifall en amerikan tog bältet...
Att "motståndet skulle hårdna över en natt" var mer ett provocerande påstående av mig för att väcka reaktion och diskussion, men ändå ett ironiskt exempel i hur det i framförallt amerikansk media skulle ha låtit efter nån vecka. Alla vet att divisionen inte är "död" egenltligen och om en amerikan satt på tronen och fler var på väg upp skulle man garanterat från amerikansk medias håll "upphousa" dessa boxare och så även kvaliten på deras boxning - Även om den fortfarande skulle legat på exakt samma nivå som idag - vilket många utomstående - särskilt i östeuropa förövrigt anser vara den bästa tungviktsdivisionen någonsin. Det är mer en prestigesak, och amerikanen har för mycket stolthet för att kunna acceptera sanningen. Men helt ärligt, hur kul är det egentligen att kolla på boxare som Chagaev, Maskaev, Potvekin, Dimitrenko och Pulev?Amerikanerna har ju ändå - traditionellt sett åtminstone alltid förespråkat en mycket mer lössläppt och kombinations-betonad stil. Och visst kanske det är så att den tiden är förbi då tungviktarna blivit så mycket större. En boxare från öst som jag däremot tycker fått alldeles för litet erkännande är ändå Vitali Klitsho - till skillnad från Wladimir så var han mycket mer aktiv och aggressiv i sin stil, men bara för att han var öststatare så visste inte ens jag att han slutat; till bara för några dagar sedan när jag gick in på boxrec (gör det emellanåt) för att kolla rankingen... Testade googla Aftonbladet och "Klitschko" men det är ju knappt så man får träffar alltså... skandal. Och jag skulle ändå påstå mig vara relativt boxningsintresserad och har följt framförallt Vitali ända sedan hans comeback. Det är ju helt jävla sjukt att en så pass stor sport som boxning i världen har en så liten jävla uppvaktning i Sverige... Bla därför måste en amerikan vara mästare!

Det glädjer mig att den här tråden ens finns, och stort tack till alla som håller den vid liv!

Det har jag aldrig hört någon säga, att det skulle vara tidernas främsta tungviktsera? Vilket skämt isåfall. Tyvärr för boxningen så är det precis tvärtom, den svagaste eran genom tiderna. Början av 80-talet (glappet mellan Holmes och Tyson) var inte heller nån höjdare men det fanns mer talang då. 50-talet var väl sisådär emellanåt också, precis som 30-talet med Schmeling, Carnera och Sharkey men sen kom ju tidernas främste HW Joe Louis. Så dagens era är sämst. Att två så limiterade fighters som bröderna K kan dominera så totalt säger det mesta om hur det står till med viktklassen.

Och tyvärr så är det inte bara i Sverige som det är dålig mediabevakning. Det skrivs knappt ens i dagstidningarna längre i USA heller. På 80- och fram på 90-talet så hade de flesta stora dagstidningarna där en egen boxningsskribent, sånt finns inte längre. Och rapporteringen är minst sagt svag. Plockade upp en NY Times och en NY Post dagen efter Hopkins vs Cloud i Brooklyn. Man fick leta för att hitta nåt skrivet. Tragiskt. Och i Metro NY på måndagen vart det heller inget större, en notis bara.

#En trevlig dokumentär från tiden när boxning var stort på riktigt, två fighters som hade mosat nollan i Mayweathers förlustkolumn om de boxat i samma era.
http://www.youtube.com/watch?v=Z-BlK3B4Ykc

Förresten, det var ju lite kul att se Hopkins bjuda på show när han ställde sig i Murats ringhörna och surrade med dem utanför ringen medan Murat försökte nita honom. Påminde mig om en sjysst fight jag spelade in på VHS på tidigt 90-tal, Larry Holmes vs Rocky Peppelli. Holmes ställde sig i hörnan och snackade med kameran medan han höll Rocky borta med sin fantastiska jabb.
Citera
2013-10-30, 05:32
Medlem
Lubrixs avatar
Vart i helvete kan man se matchen mellan Bradley och Marquez? Har letat överallt men hittar inte.
Citera
2013-10-30, 08:41
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Vart i helvete kan man se matchen mellan Bradley och Marquez? Har letat överallt men hittar inte.

Ligger uppe på sosoboxing
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in