2013-10-27, 21:31
Medlem
chrissie67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Mamman kom säkert till Sverige för att ge Vatchareeya en bättre framtid. Med detta fruktansvärda brott som förändrat hennes liv så totalt blir det nog svårt för mamman att vilja stanna kvar i Sverige öht.

Man blir nästan illamående för mammans skull nu när det blir rättegång. Det tuffa känslomässiga kan man inte ens föreställa sig. KJ lär ju inte titta henne i ögonen. Ska bli intressant dock att se hur KJ klarar av allt folk och alla frågor.
Citera
2013-10-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Vill återigen bara understryka att det är de näst vanligaste orden i de sökparametrar som lämnats av polisen. Det är alltså inte de näst mest förekommande orden i hans kommunikation.
Sökningen förtäljer inte heller om det är specifikt ordet "dö" som blir träff, även om man kanske får anta det. Det kan ju vara "rr" och "ner kebab" också.

Det skulle dock förvåna mig mycket om inte försvaret lyfter fram MB som exempel på alternativ GM och på så sätt försöker få loss KJ genom att så tvivel. Om man nu kan göra så i en svensk rättegång....
MB har säkert skrivit "Döner Kebab" tusentals gånger per månad. Skämt åsido, kan sökorden även vara stavelser inom ett ord, inte bara anfang? T ex "bemning" osv? Skumt är det no matter what.
Citera
2013-10-27, 21:32
Medlem
Zisselas avatar
Hon säger att de kom hem 21:30-22:00 i förhören (mer än en gång) men taxikvittot är tidsstämplat att resan var 20:29-20:39 vilket också visar att han måste suttit i taxin när han sms:ade vB sista gången.
Citera
2013-10-27, 21:35
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Japp, som jag minns förhören med AN så hade hon och MB samt AN:s dotter och dennes pojkvän eller man varit på restaurang och kommit hem på kvällen den 4/5 omkring 2100-2130, lite osäkert. En sådan sak borde vara enkel att kolla upp i och med att flera var i sällskap, på en restaurang och sedan åkte taxi hem, så vitt jag minns förhörsprotokollet. Men vad som hänt senare är osäkrare, men AN hävdade att hon skulle hört om MB gett sig av hemifrån under natten. En utsaga som man kan tro på eller inte tro på. Störande dessutom att förhören med AN ser härjade ut, rörigt skrivna. Jag gissar att AN själv är hoppig och lite vag i personsyftningarna ("han", "vi" osv istället för att säga direkt vem som avses), men rörigheten förstärks av den bristfälliga interpunktionen. Kanske man vill uppnå något slags litterär effekt med tankeströmmar ā la James Joyce.

Eftersom det råder stor osäkerhet när VB mördades, så behövs ju egentligen alibi för flera dygn för att skingra eventuella misstankar.

Jag tror nog att man vet bättre än flera dygn beträffande när hon dog, notera att hon blev faktiskt efterlyst dagen efter, söket efter henne drog däremot inte igång förrän på mån, om jag uppfattade det rätt.
Det är nog sammantaget sannolikt när hennes mobil "dog", som är huvud tesen. Polisen har säkert tagit reda på vad som är vanligt för VB som användare av mobiltelefoner. Exempelvis hur hennes vanor att slå av densamma brukar vara.
Citera
2013-10-27, 21:35
Medlem
highfives avatar
Citat:
Vill återigen bara understryka att det är de näst vanligaste orden i de sökparametrar som lämnats av polisen. Det är alltså inte de näst mest förekommande orden i hans kommunikation.
Sökningen förtäljer inte heller om det är specifikt ordet "dö" som blir träff, även om man kanske får anta det. Det kan ju vara "rr" och "ner kebab" också.

Det skulle dock förvåna mig mycket om inte försvaret lyfter fram MB som exempel på alternativ GM och på så sätt försöker få loss KJ genom att så tvivel. Om man nu kan göra så i en svensk rättegång....

Så egentligen är det inte anmärkningsvärt att orden förekommer så ofta, utan att polisen klantat sig och resultatets värde är i stort sett 0.
Citera
2013-10-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Hon säger att de kom hem 21:30-22:00 i förhören (mer än en gång) men taxikvittot är tidsstämplat att resan var 20:29-20:39 vilket också visar att han måste suttit i taxin när han sms:ade vB sista gången.
Intressant om det är som du säger, har du en sidohänvisning? Om det är sant, finns det någon risk att exempelvis klockan i taxin visar fel, eller liknande teknisk orsak?
Citera
2013-10-27, 21:38
Medlem
chrissie67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela

MB sms:ade VB sista gången 19.31
Citera
2013-10-27, 21:41
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrissie67
MB sms:ade VB sista gången 19.31
Han sms:ade VB medan han åt middag på restaurang med sin fru.
Citera
2013-10-27, 21:41
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Så egentligen är det inte anmärkningsvärt att orden förekommer så ofta, utan att polisen klantat sig och resultatets värde är i stort sett 0.

Nja. Den första delen in det påståendet bygger på att mitt antagande är korrekt. Alltså att sökningen inkluderar ord som innehåller *dö*. Det går inte att utläsa vad jag ser så det kan vara felaktigt.
Den andra delen av ditt påstående är helt fel - det är företaget IBAS som i så fall ha klantat sig.

Slutsatsen är dock korrekt tycker jag - resultatets värde är i stort sett 0.

Citera
2013-10-27, 21:45
Medlem
highfives avatar
Ska läsa dessa listor på mobiltrafiken och mastuppkopplingar när tid medges. Eller rättare sagt om tid medges. Tror man kan dra lite andra slutsatser än polisen. På återhörande.
Citera
2013-10-27, 21:45
Medlem
chrissie67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Han sms:ade VB medan han åt middag på restaurang med sin fru.

Ja det gjorde han. Blev osäker nu men har för mig att sista var 19.31. Håller på att leta i fup.

Nej 20.38 sms:ade MB till VB sista gången. Ovanligt av VB att inte sms:a tillbaka varken 19.31 eller 20.38. Så någonting hände från hennes sista sms 18.40.
Senast redigerad av chrissie67 2013-10-27 kl. 21:56.
Citera
2013-10-27, 21:46
Medlem
Citat:
Nja. Den första delen in det påståendet bygger på att mitt antagande är korrekt. Alltså att sökningen inkluderar ord som innehåller *dö*. Det går inte att utläsa vad jag ser så det kan vara felaktigt.
Den andra delen av ditt påstående är helt fel - det är företaget IBAS som i så fall ha klantat sig.

Slutsatsen är dock korrekt tycker jag - resultatets värde är i stort sett 0.

Varför är det inget värt? Bara nominellt är det ju rätt upp och ner en anmärkningsvärd mängd träffar på sökorden (eller är det stavelser?) "dö" och "döda". En jämförelse med random andra användare av SMS skulle kunna vara intressant statistik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in