2013-11-09, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men mördaren vet inte vad KJ kommer att säga. Han tar den kasse som VB har och planterar i KJ:s bil, förslagsvis. Med KJ:s fingeravtryck och allt.
Mördaren kanske inte planterar bevisen direkt! Detta om den gula ICA kassen kom upp redan första dagen i

Bodengrabb
Medlem
Reg: Jun 2012
Jag deltog i skallgång igår och med i skallgången gick tjejens ex pojkvän vilket var den kille som hon varit hos fram till 21 tiden igår Denna kille kändes väldigt mysko hade tydligen ej fått vara med i hemvärnet pga att han inte klarat psyktesterna
Killen hade tydligen gett 1 gul plastkasse från ica åt ex flickvännen att lägga sina skolböcker i när han skulle hemmåt

Hade blivit lite fel i mina tidsangivelser men nu är det rättat
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Jag deltog i skallgång igår och med i skallgången gick tjejens ex pojkvän vilket var den kille som hon varit hos fram till 21 tiden på lördagen den 4 maj Denna kille kändes väldigt mysko hade tydligen ej fått vara med i hemvärnet pga att han inte klarat psyktesterna
Killen hade tydligen gett 1 gul plastkasse från ica åt ex flickvännen att lägga sina skolböcker i när han skulle hemmåt

Bodengrabb
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Men den gula ICA-påsen är ett mysterium. På många sätt. Inte minst det att ICA-påsar är röd-vita. Har aldrig sett en gul ICA-påse i hela mitt liv. Men det kanske är annat i Boden?

Ica Kvantum i Boden har haft gula påsar periodvis

Det var många av de inlägg som fanns om denna påse!

Stämmer också att bodengrabb sagt att killen hette Tompy...vilket står i FUP att KJ kallade sig
Citera
2013-11-09, 17:55
Medlem
Hoppas för allas bästa att KJ får den vård han behöver. Om han mot förmodan frikänns hoppas jag att alla foliehattar som kämpat för han förstår vad det innebär.
Citera
2013-11-09, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Otroligt mycket vi inte kan utesluta men allt pekar mot KJ som gärningsman........vilken circus
Ja precis. Jag ser omöjligt att Domstolen kan fälla bortom rimligt tvivel
Citera
2013-11-09, 17:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
MB:s dåliga minne angående innehållet i de (senare raderade) sms VB skickade till honom på lördagskvällen lämnar mig ingen ro. Visst, man kan glömma, det är mänskligt. Lite knepigare blir det dock (i mina ögon) när MB ändå anstränger sig för att komma ihåg vad sms:en handlade om. Han "tror" att de hade något att göra med VB:s mamma, "hon är knäpp", VB var upprörd över något.
Med facit i handen vet vi att VB var oerhört upprörd/rädd, hon skrev "svara svara" i åtminstone två sms, om jag minns rätt.
Nu frågar jag mig: Varför skulle VB plötsligt messa MB angående en eventuellt skrämmande konflikt med sin mamma? Här är det något som inte stämmer. Vad hoppades VB i så fall att MB skulle kunna göra? Komma körande som ett skott och "rädda" henne? Knappast.
Vidare undrar jag: Varför skulle VB plötsligt messa sin tränare/älskare angående en eventuellt skrämmande situation med KJ? KJ visste vem MB var, medan MB hade, påstår han, nära noll kännedom om KJ. Det naturliga hade väl varit att sms:a någon som verkligen kände KJ om det nu var honom hon var skräckslagen för?
Jag är inte alls övertygad om att VB skrev "hon är knäpp". Jag lutar mer åt att hon skrev "han är knäpp" och att hon med detta kan ha menat en person som MB känner mycket väl - och som kan ha befunnit sig i KJ:s lägenhet.
Redan i trådens barndom förde jag fram tanken på att KJ inte var ensam med VB i lägenheten. Någon kan ha varit där då VB kom dit eller så har någon dykt upp i lägenheten strax efteråt. KJ tillfrågades om detta i ett förhör men han mindes inte något besök. Hans minnesbild var dock "luddig" och enligt mig kan den tolkas på annat sätt. Men polisen släppte det...

Precis, jag har också varit inne på det, fler än VB och KJ kan ha varit i KJ eller någon annans lägenhet, jag tror att KJ skyddar någon. Om han börjar skylla på NN finns risken att NN skyller på KJ, det är ett moment 22 som KJ inte kan ta sig ur. Bättre att inte minnas och komma med smålögner än att riskera att medgärningsmannen/mördaren berättar om KJ delaktighet.
Citera
2013-11-09, 17:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Mördaren kanske inte planterar bevisen direkt! Detta om den gula ICA kassen kom upp redan första dagen i

Bodengrabb
Medlem
Jag deltog i skallgång igår och med i skallgången gick tjejens ex pojkvän vilket var den kille som hon varit hos fram till 21 tiden igår Denna kille kändes väldigt mysko hade tydligen ej fått vara med i hemvärnet pga att han inte klarat psyktesterna

Hade blivit lite fel i mina tidsangivelser men nu är det rättat
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Jag deltog i skallgång igår och med i skallgången gick tjejens ex pojkvän vilket var den kille som hon varit hos fram till 21 tiden på lördagen den 4 maj Denna kille kändes väldigt mysko hade tydligen ej fått vara med i hemvärnet pga att han inte klarat psyktesterna

Bodengrabb
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Men den gula ICA-påsen är ett mysterium. På många sätt. Inte minst det att ICA-påsar är röd-vita. Har aldrig sett en gul ICA-påse i hela mitt liv. Men det kanske är annat i Boden?

Ica Kvantum i Boden har haft gula påsar periodvis

Det var många av de inlägg som fanns om denna påse!

Stämmer också att bodengrabb sagt att killen hette Tompy...vilket står i FUP att KJ kallade sig
Får jag be om en sidhänvisning på det fetstilta? Jag hittar inte...
Citera
2013-11-09, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men det finns inte ett enda vittnesmål som säger att KJ har rört sig utomhus den där kvällen /natten.

EDIT;Förutom brodern som hälsades på. Ingen har sett KJ jaga runt på bygden.
Körde han inte omvägar för att inte bli tagen av polisen? Han beskriver det på rättegången i alla fall, men det kanske var på hemväg....
Citera
2013-11-09, 18:01
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jag tycker inte det här är ställt bortom rimligt tvivel alibi för MB sagt av AN FUP sid 1118, bedöm själva.
MB:s alibi behöver i sig för ingen del vara säkerställt bortom rimligt tvivel. Det är vissheten om att KJ är gärningsman som ska var ställd bortom rimligt tvivel. Det är två helt olika saker.
Citera
2013-11-09, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Får jag be om en sidhänvisning på det fetstilta? Jag hittar inte...
Det står i början av FUP...är inte på datorn där den är nedladdad men ngn annan är kanske det. Det är vittnen vid söket som nämner Tompy och att han kallade sig det inledningsvis.
Citera
2013-11-09, 18:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Körde han inte omvägar för att inte bli tagen av polisen? Han beskriver det på rättegången i alla fall, men det kanske var på hemväg....

Det är vad han berättar själv, men ingen annan har sett varken han eller hans bil utmed vägarna i Boden. Om det hände något med VB i samband med 112* eller sms:s trafiken med MB, när skedde då mordet utomhus, var, och hur gick det till.

En sak jag undrar, vad skulle VB och KJ ha bråkat om, om det är motivet, svartsjuka tror jag inte på då KJ var för öppna förhållanden och dessutom bättre på att suga kuk än att slicka fitta vad jag förstått. Kan inte för fem öre tänka mig att KJ skulle ha blivit svartögd pga VB förhållande med MB, tvärtom.
Citera
2013-11-09, 18:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det står i början av FUP...är inte på datorn där den är nedladdad men ngn annan är kanske det. Det är vittnen vid söket som nämner Tompy och att han kallade sig det inledningsvis.
Konstigt. Min sökfunktion hittar det inte. Någon annan som hittar? Eller hittar du på? Han kallar sig Tommy, står det, inte Tompy.
Citera
2013-11-09, 18:07
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Hoppas för allas bästa att KJ får den vård han behöver. Om han mot förmodan frikänns hoppas jag att alla foliehattar som kämpat för han förstår vad det innebär.

Vad innebär det menar du?
Citera
2013-11-09, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är vad han berättar själv, men ingen annan har sett varken han eller hans bil utmed vägarna i Boden. Om det hände något med VB i samband med 112* eller sms:s trafiken med MB, när skedde då mordet utomhus, var, och hur gick det till.

En sak jag undrar, vad skulle VB och KJ ha bråkat om, om det är motivet, svartsjuka tror jag inte på då KJ var för öppna förhållanden och dessutom bättre på att suga kuk än att slicka fitta vad jag förstått. Kan inte för fem öre tänka mig att KJ skulle ha blivit svartögd pga VB förhållande med MB, tvärtom.
Behöver inte vara svartsjuka kan praktiskt taget varavad som helst som utlöser en reaktion. Ngt som triggar KJ! Kanske i kombination med alkohol och ev droger...ngt hände! Skulle tippa på ngn makt/ kontroll situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in