2013-10-23, 18:22
Medlem
man blir ju inlåst efter en viss tid på en öppen. om man behöver gå på toa då?
Citera
2013-10-23, 22:33
Medlem
Myvrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3pe

I häktet var det iaf bara plinga på vakterna, lär va lika dant på anstalt kunde dock ta 30min vid vissa tillfällen
Citera
2013-10-26, 13:12
Medlem
ChristianJPs avatar
Finns det gym o grejer på öppna anstalter ?
Citera
2013-10-26, 20:08
Medlem
Hur mycket hinner man förändras som person efter 4 år på kåken, kommer man verkligen ut som en helt ny människa? På 4 år lär ju brottet fortfarande ligga färskt i minnet, får man mycket hjälp med att komma på andra tankar eller får man bara sitta där?
Citera
2013-10-26, 22:22
Medlem
Orkar inte läsa igenom tråden för att få svar på min fråga.

Ställer den helt på rak arm, och hoppas att jag får PM om info.

Hur är livet på fängelset?

Trevliga typer man stöter på?

Polisen EXAKT överallt?

Är polisen likadana därinne så som där ute på gatan?

All sorters information om livet i fängelset uppskattas!

TACK!
Citera
2013-10-27, 13:50
Medlem
Att avbryta en kontraktsvård och få det omvandlat till fängelse med egen inställelse. (drogproblem finns med i bild). Hur stor e chansen att man får avtjäna sitt straff på öppen då ?

Har suttit på sluteb förut on det spelar någon roll
Senast redigerad av flossie 2013-10-27 kl. 13:57.
Citera
2013-10-27, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3pe

Man blir inte inlåst på sitt rum på öppen. Det är bara ytterdörren som låses vid en given tidpunkt.
Citera
2013-10-27, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnar
Orkar inte läsa igenom tråden för att få svar på min fråga.

Ställer den helt på rak arm, och hoppas att jag får PM om info.

Hur är livet på fängelset?

För jävligt. Man är berövad något av det mest grundläggande man har som människa: Sin frihet. En del klarar det bättre än andra.

Trevliga typer man stöter på?

Finns både trevliga och mindre trevliga typer, såväl bland intagna som personal.

Polisen EXAKT överallt?

Är polisen likadana därinne så som där ute på gatan?

Finns inga poliser på fängelserna. Det är kriminalvårdare som "vårdar" de intagna.

All sorters information om livet i fängelset uppskattas!

Det är ett inrutat, monotont liv där du ska umgås med folk som du kanske inte skulle vilja möta i en mörk gränd i normala fall. Men sen finns det förstås också fina stunder som man ska ta tillvara så gott det går. Lite positiv energi gör att man klarar ett tag till.

TACK!

Se mina svar i kursiv stil ovan!
Citera
2013-10-27, 20:41
Medlem
hur mycket tjänar ni i månaden i fängelsd?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalasbyxmannen
Och jag tycker nog som det flesta normala Svenskar att det är sådana som du som är råttorna som förpestar vårt samhälle med meningslöst våld mm. Bra att folk vågar stå upp för att få stopp på den jävla skiten ni håller på med!

hycklare. du tittar ju på olagliga filmer!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalasbyxmannen
Kan man förhandla om tiden och få den framskjute en månad eller två pga att avsluta ett projekt i sitt arbete?

har du åkt fast?
Citera
2013-10-27, 21:09
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av throffer
hur mycket tjänar ni i månaden i fängelsd?
Enligt kriminalvården skall det vara 11kronor i timmen.Källa kvv. http://www.kriminalvarden.se/sv/Startsida-skolportal1/Conny/Kostnader/
Citera
2013-10-29, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flossie
Att avbryta en kontraktsvård och få det omvandlat till fängelse med egen inställelse. (drogproblem finns med i bild). Hur stor e chansen att man får avtjäna sitt straff på öppen då ?

Har suttit på sluteb förut on det spelar någon roll

Beror lite på säkerhetsriskerna. Kommer du lämna negativt ankomsprov? Det är nästan en förutsättning, lite beroende på vilken drog (sjunkande värden på tex thc brukar vara lugnt, ska du tända av så får du nog åka till sluten). Gängtillhörigheter, partnervåld, sexualbrott och misskött kontraktvård är ju faktorer som minskar möjligheterna till öppen anstalt. Rapporter från tidigare verkställigheter kan också påverka. Ring frivården och säg att du vill avbryta och inställa dig, sedan ställer du in dig där du vill sitta och hoppas på att du får stanna.
Citera
2013-10-30, 05:44
Medlem
exquisitelys avatar
Har man som intagen alltid rätt att ringa ett sk ankomstsamtal och hur snabbt får man göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in