2012-10-27, 13:24
Medlem
På tal om att få in internet, går att be nån händig vän att mosa ner en vettig mobil i ett gamecubeoch sen skicka in, har man lite flyt så stoppar dom bara in strömsladden och kollar så att det går igång sen sätter dom på plomberingslappar och skickar upp till avdelningen.

vet att det fungerar på sluten iallafall
Svåra är att inte plitarna eller dom här asen som åker runt på anstalter och just letar efter saker hittar den.
Citera
2012-10-27, 23:11
Medlem
hur fungerar permissioner, jag vett att man måste sitta 25% av straffet men hur många dagars permission får man under en månad? Alltså vid första permissionen.. sen tänkte jag det här med inlåsning på öppen anstal är man inlåst i rummet eller kan man glida runt i avdelningen?
Citera
2012-10-28, 06:25
Medlem
ellefanning1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chucknorris112
hur fungerar permissioner, jag vett att man måste sitta 25% av straffet men hur många dagars permission får man under en månad? Alltså vid första permissionen.. sen tänkte jag det här med inlåsning på öppen anstal är man inlåst i rummet eller kan man glida runt i avdelningen?

du kan glida runt i avdelningen dom låser bara dörrarna till paviljongen max permis är 72 timmar per månad normalt är första permisen 8 timmar du kan dela upp dessa 72 timmar till 2 36 timmars det gjorde jag ganska nice att komma ut varannan helg dock surt med stämplingen.
Citera
2012-10-28, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellefanning1
du kan glida runt i avdelningen dom låser bara dörrarna till paviljongen max permis är 72 timmar per månad normalt är första permisen 8 timmar du kan dela upp dessa 72 timmar till 2 36 timmars det gjorde jag ganska nice att komma ut varannan helg dock surt med stämplingen.

Kan också bli en bevakad permission med personal första gången, det beror på vad dom tycker om dej. Isf blir den max 6 timmar..
Kanske ska tillägga att i de 72 timmarna per månad ingår inte restiden så det är 72 pluss restid du kan vara ute så att säga. Sen måste det vara två veckor mellan permissionerna så planera väl.

(tidigare var det 96 timmar per månad för öppenplacerade men det blev en försämring iom nya fängelselagen)
Citera
2012-10-29, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bits
Förmodligen så går det att gå runt detta, kolla om dom har kontrollkort som justerar detta i BIOS.
Annars starta datorn i felsäkertläge och testa om Administrator med blankt lösen fungerar.

Finns en del annat man kan testa med.

Testat. Startar man i felsäkert läge så blir det bara bluescreen.
Citera
2012-10-30, 20:29
Medlem
om man har ett datum för frigivning och får permision 24 timmar tex förskjuts frigivningsdatumet 24 timmar då ?
Citera
2012-10-30, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallebanos
om man har ett datum för frigivning och får permision 24 timmar tex förskjuts frigivningsdatumet 24 timmar då ?

Nej, det gör det inte.
Citera
2012-10-30, 21:05
Bannlyst
Citat:

Ha också i åtanke att det måste vara 14 dagar mellan varje permission, samt att man max får ta 72 timmar åt gången. Resetiden räknas heller inte in som permissionstid, så på din anhållan är det bra att ange att du tar buss/tåg/går till din angivna permissionsadress som råkar ligga i andra sidan landet
Citera
2012-10-30, 21:36
Medlem
så jag har alltså rätt till 2st 36 timmars i månaden vad avgör om jag ska få permission eller inte
Citera
2012-10-31, 18:38
Bannlyst
Nu har jag faktiskt några frågor!

1. Efter min VKF skulle jag givetvis också ha övervakning i ett ett och träffa denne en gång i veckan, de första två månaderna efter VKF gick bra för då hörde jag inte av övervakaren en ända gång, nu har jag fått en lekmanna som råkar vara plit tillika och håller stenhårt fast vid att vi ska träffas en gång i veckan, vilket jag inte pallar med. Min fråga är, om man skiter helt i att höra av sig till övervakaren, kan man få sitta delen då också? Eller vad kan hända?

2. Sitter hellre delen och slipper övervakaren, men min andra fråga är, sitter man då delen, slipper man övervakare efter den riktiga VKF då?
Citera
2012-10-31, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centon
Nu har jag faktiskt några frågor!

1. Efter min VKF skulle jag givetvis också ha övervakning i ett ett och träffa denne en gång i veckan, de första två månaderna efter VKF gick bra för då hörde jag inte av övervakaren en ända gång, nu har jag fått en lekmanna som råkar vara plit tillika och håller stenhårt fast vid att vi ska träffas en gång i veckan, vilket jag inte pallar med. Min fråga är, om man skiter helt i att höra av sig till övervakaren, kan man få sitta delen då också? Eller vad kan hända?

2. Sitter hellre delen och slipper övervakaren, men min andra fråga är, sitter man då delen, slipper man övervakare efter den riktiga VKF då?

Intressant fråga, om du inte träffar din övervakare så bryter du mot delar av villkoren för din VF men å andra sidan så innebär inte det att du måste sitta av delen också.. det är ju inte ens alla som begår nya brott som får hela delen i påbackning.

Det kan ju vara så att din Löv vill se att du sköter dig o så och sedan trappar mer på era möten. Jobbar du så är det alltid ett bra argument att inte behöva träffa Löv så mkt. Det bästa sättet att slippa ifrån ÖV så tidigt som möjligt är att sköta sig och va trevlig..då brukar det kunna fasas ner till en gång i månaden ganska snart. Som Löv har man inte mycket betalt så din Löv lär släppa taget om dig så snart du visat dina goda sidor.
Citera
2012-10-31, 20:10
Medlem
Citat:
så jag har alltså rätt till 2st 36 timmars i månaden vad avgör om jag ska få permission eller inte

Du har inte rätt till någonting tyvärr.. du har möjlighet att få upp till 72 timmar. Man kan säga att ju bätter skötsamhet, ju mindre missbruksproblematik och ju bättre skäl för din permission gör att du kan få dina 72 timmar per månad.
Nyckelordet är "frigivningsförberedande" få med en massa sånt som tex att träffa potentiella arbetsgivare, träffa tilltänkt lekmannaövervakare, samt familj och barn mm är skäl som väger till din fördel. Ett annat nyckelord är "socialt" nätverk.. att bygga upp det är också viktigt... och då ska det ju inte vara kriminella kontakter..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in