Citat:
Ursprungligen postat av
Benny Hedning
Månen reflekterar solljus och är således ingen egen ljuskälla....fel i koranen alltså!
3000 miljarder flugor kan heller inte ha fel...ät skit! Antalet tillbedjare av islam ökar inte sanningshalten i koranen..
Är man ointelligent bara för att man är 15 år från Östersund och kritiserar koranen? Kan du utveckla detta påstående?
Du har uppenbarligen ingen/lite kunskap om koranen men kritiserar den ändå. Det står tydligt i koranen att månen
inte har ett eget ljus utan den har ett reflekterat ljus.[25:61]
Det nämns även i koranen om att våran måne har delats i två en gång i tiden. [54:1~2]
Nu är jag inte helt säker på om det finns bevis idag att det var så och det finns inte heller motbevis. Men jag vet att den finns en del forskning, teorier och satellitbilder som påpekar att månen kan ha delats i två enligt NASA bland annat.
Jag tror inte han menar att man måste vara ointelligent. Jag tror han menar att om man inte är beredd att stämma av påståenden som man hör om koranen genom att öppna Koranen och läsa varje vers som nämns, så rekommenderar han folk att inte heller tro blint på skitsnack som man hör eller läser på internet.
Dessa texter är skrivna just för dom som inte orkar öppna en bok och själv ta reda på fakta utan istället bara tror på ”skrämmande” informationen från t.ex "femtonåriga Bosse från Östersund".
Kort sagt har du inte läst koranen förneka den inte heller. Precis som att du inte kan säga att något smackar äckligt som du inte ens vågat smaka det bara för du hört att det är äckligt.
Gör man det tyder det på att man är ignorant. Sen ska man inte blanda inte ihop Islam med muslimer och kulturer, Islam är felfritt dessvärre inte muslimer.