2013-10-27, 11:00
  #30649
Medlem
Costanostras avatar
Kvant: 52/80
Verb: 61/80

Tror ni det räcker till 1.5?

Enligt;
VT2013: 1.45
HT2012: 1.5
VT2012: 1.5
HT2011: 1.5
Citera
2013-10-27, 11:06
  #30650
Medlem
mcdrives avatar
1) Fick du ett verbalt eller kvantitativt utprövningspass?
Verbalt
2) Vad kan du komma ihåg från utprövningspasset?
De första 2 LÄS texterna innefattade en del juridik. Försäkringskassan, Datainspektionen, Kommunen, Fastighetsägare. I ORD minns jag 1 ord: Zygot
3) Var gjorde du provet?
I Stockholm

Mitt prov gick förövrigt åt skogen, jag stressade för mycket och brände totalt sett kanske 20-30 frågor bara pga. av att jag läste fel/kolla fel/förstod fel. Enkla misstag som hade kunnat åtgärdats om jag tog det lite lugnare. Hade ca 10 min kvar på varje provpass. Orutinerat Ser ut att bli 1.2

(Sen kunde man på förhand lista ut att antingen provpass 1 eller 2 var ogiltiga eftersom ingen av dem hade lucktext i ENG.)
Citera
2013-10-27, 11:07
  #30651
Bannlyst
Fan, blev inte så bra som jag ville igår. Alltså vilken matte är det som gäller? Vilken mattebok ska man plugga på? Läste någonstans att det var Matte A, så därför tog mig och traska iväg till närmsta bibbla och låna skiten, sedan satte jag mig några dagar hemma och pluggade igenom hela boken vilket kändes förvånansvärt enkelt. Tänkte att nu måste ju den kvantitativa delen gå riktigt bra, men där hade jag fel. Märkte under provet att den matten jag hade förberett mig på var långt ifrån så ''svår'' som högskoleprovsmatten. Så därför frågar jag här nu om någon helt säkert vet vilken matte det är som gäller? Vilken bok ska man låna inför våren?
__________________
Senast redigerad av BendingSwine 2013-10-27 kl. 11:10.
Citera
2013-10-27, 11:19
  #30652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Dufva1
1) Verbalt
2) Väldigt lite, knepiga ord och det var antagligen mitt sämsta verbala pass så jag är glad att det föll bort. Orden "quilta" och "upplag" fanns med. Den engelska delen innehöll ingen meningskomplettering.
3) Umeå

Bra! äntligen fler folk som delar med sig...
Umeå är väl en universitetsstad med massor av studenter som vill dela...

Citat:
Ursprungligen postat av mrAA
Jag kan också nämna att en kompis till mig som också gjorde provet igår fast på en annan plats i Göteborg (i en av GU:s lokaler nära Sahlgrenska sjukhuset) och han hade kvant som testprov. Vet inte dock vad han hade för uppgifter på den.

Bra! Jag vill egentligen inte dra förhastade slutsater men minst två personer hade kvant som utprövningspass men vill gärna ha ett par till personer för kontrollera om det är sant och dra slutsaten att alla hade kvant i Göteborg

Citat:
Ursprungligen postat av mcdrive
1) Fick du ett verbalt eller kvantitativt utprövningspass?
Verbalt
2) Vad kan du komma ihåg från utprövningspasset?
De första 2 LÄS texterna innefattade en del juridik. Försäkringskassan, Datainspektionen, Kommunen, Fastighetsägare. I ORD minns jag 1 ord: Zygot
3) Var gjorde du provet?
I Stockholm
Stockholm är en storstad. Jag vill gärna verifiera att alla i Stockholm hade verbalt utprövningspass (eller finns det verkligen nån som hade kvant?!?) så dela med av vad du vet nu och svara på frågorna...
Citera
2013-10-27, 11:27
  #30653
Bannlyst
Hittade inte vem jag skulle citera. Så skriver såhär i överdrivet fet stil istället:
Jag hade kvant som testdel och skrev i göteborg, även mina polare som skrev på andra skolor i närheten hade kvat som testdel

Slutsats? Alla i GBG hade kvant. Även Sundsvall hade kvant som testdel tror jag
Citera
2013-10-27, 11:32
  #30654
Bannlyst
Vill vänta med besvikelsen och kollar mitt resultat om fyra veckor .

I mitt försvar så var tjejen som var provutdelare & Informatör riktigt het .



Nä men jag satsar på våren istället. Nu fick jag en inblick över tidspressen och satan i helvete vad stressad man kände sig. Hann inte ens ställa upp ekvationer på matematiken.
Citera
2013-10-27, 11:37
  #30655
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BendingSwine
Hittade inte vem jag skulle citera. Så skriver såhär i överdrivet fet stil istället:
Jag hade kvant som testdel och skrev i göteborg, även mina polare som skrev på andra skolor i närheten hade kvat som testdel

Slutsats? Alla i GBG hade kvant. Även Sundsvall hade kvant som testdel tror jag

Bra! Jag försöker undvika att dra förhastade slutsater men ok, vi går ett steg längre i den geografiska kartläggningen. Du som skrev i speciellt i grannkommunerna till Göteborgs kommun och Sundsvalls kommun, fick du ett kvant eller verbalt testprov?

...och svara på dom 3 frågorna nu...
Citera
2013-10-27, 11:41
  #30656
Medlem
Oddsarens avatar
Bara jag som tycker att engelskan vara sjukt mycket lättare i år?
Citera
2013-10-27, 11:41
  #30657
Medlem
Nermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 242424
Bra! Jag försöker undvika att dra förhastade slutsater men ok, vi går ett steg längre i den geografiska kartläggningen. Du som skrev i speciellt i grannkommunerna till Göteborgs kommun och Sundsvalls kommun, fick du ett kvant eller verbalt testprov?

...och svara på dom 3 frågorna nu...
Jag vet inte om grannkommunerna till Göteborg har högskoleprov. Jag bor tillexempel i Mölndal men skrev i Göteborg. Jag fick en kvantdel som test, kommer inte ihåg så mycket från den förutom att jag upplevde den som den lättaste av de kvantetativa. Har för mig att den testade mycket räkneregler istället för logiskt tänkande
Citera
2013-10-27, 11:42
  #30658
Medlem
Vad är det som är intressant med att veta om alla i Göteborg fick samma utprövningsdel?

Om folk däremot kan minnas lite uppgifter från utprövningspassen och skriva ner dem här så är det mycket uppskattat dock!
Citera
2013-10-27, 11:43
  #30659
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPokerface
Vill vänta med besvikelsen och kollar mitt resultat om fyra veckor .

I mitt försvar så var tjejen som var provutdelare & Informatör riktigt het .



Nä men jag satsar på våren istället. Nu fick jag en inblick över tidspressen och satan i helvete vad stressad man kände sig. Hann inte ens ställa upp ekvationer på matematiken.
Samma här. Faktum var att jag gjorde det på de flesta talen men det resulterade i att jag blev tvungen o chansa på de 5-6 sista uppgifterna. Nån som har tips på hur man tränar upp sin snabbhet i matteräkning specifikt för HP?
Citera
2013-10-27, 11:44
  #30660
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nerman
Jag vet inte om grannkommunerna till Göteborg har högskoleprov. Jag bor tillexempel i Mölndal men skrev i Göteborg. Jag fick en kvantdel som test, kommer inte ihåg så mycket från den förutom att jag upplevde den som den lättaste av de kvantetativa. Har för mig att den testade mycket räkneregler istället för logiskt tänkande
Högskoleprovet skrivs även i lokaler i t.ex. Lerum och säkerligen andra kommuner i närheten av Göteborg.

242424 vad vill du få ut av den här kartläggningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in