2013-10-27, 08:08
Medlem
Kan det vara så att GM tagit de två saknade händerna med sig till KJ bil för att stänka lite blod, och gnida mot bilen. Man borde låta en likhund lukta på andra möjliga gärningsmän/misstänkta. Varför tar man två händer? Jo för annars skulle det vara mer uppenbart att man har en likdel med sig för att plantera bevis.
Tar man båda finns det utrymme för andra spekulationer. Och självklart lägger man ju inte hela handen i bilen, så korkad är ju ingen. Utan det räcker med lite blod och liklukt...

Hela utredningen är en jävla soppa där man blundat för graverande lögner, och fokuserar enbart på de tekniska spåren, som leder till en dead end. Man har inte rett ut detta fall med andra möjliga gm.
Citera
2013-10-27, 08:11
Medlem
Har man kontrollerat dna-spåren på vristerna gentemot MB? Det är ju inte alls säkert att det är KJs spår. Det k a n vara det, men inte 100-% igt. Kan lika gärna vara en annan man.
Så frågan är om man kontrollerat detta mot den som har motivet till att döda sin stalker?
Citera
2013-10-27, 08:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Då har vi med andra ord inte en sanningsenlig 14-åring i detta land
Har du ens öppnat fupen?
KJ säger inte "liksom" hela tiden.
Utan när han börjar dra historier, vissa gånger.
Citera
2013-10-27, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiana
Ville de faktiskt ha chans att få ut några riktiga detaljer från den misstänkte så förstörde de rejält redan från början och mycket troligt "skrev över" de minnesbilder som faktiskt fanns med framtvingade gissningar och hypotetiska resonemang till istället falska minnesbilder. Större delen av förhören blir ur sanningsynvinkel närmast värdelösa och än värre förstörde för att kunna få fram sådana senare.

Tusen tack för detta inlägg och tiden du lade ner på att skriva det, själv orkade jag inte.
Det var verkligen behövligt och jag hoppas verkligen att folk tar det till sig och faktiskt förstår att förhören är värdelösa och inte länkar sig svettiga med att förlöjliga KJ: svar och på så vis
framställer pojken som en psykopat, mytoman osv.
Nu har säkert åklagarna fått expertutlåtanden om förhören och inser att dessa är av noll värde.
Förhoppningsvis sitter Sixten och Peter på en lång och intensiv kurs i hur man skall
förhöra personer med funktionsnedsättningar.

Medias förlöjligande av förhören som dom pumpade ut som vettvillingar i början tänker jag inte
ens kommentera, orden räcker inte till.
Citera
2013-10-27, 08:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Har man kontrollerat dna-spåren på vristerna gentemot MB? Det är ju inte alls säkert att det är KJs spår. Det k a n vara det, men inte 100-% igt. Kan lika gärna vara en annan man.
Så frågan är om man kontrollerat detta mot den som har motivet till att döda sin stalker?
Nej, det har man inte gjort. SKL har fått jämförelsematerial endast från VB och KJ, och inte ens kunnat jämföra mot MB även om det så hade velat.
Citera
2013-10-27, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Tusen tack för detta inlägg och tiden du lade ner på att skriva det, själv orkade jag inte.
Det var verkligen behövligt och jag hoppas verkligen att folk tar det till sig och faktiskt förstår att förhören är värdelösa och inte länkar sig svettiga med att förlöjliga KJ: svar och på så vis
Nu har säkert åklagarna fått expertutlåtanden om förhören och inser att dessa är av noll värde.
Förhoppningsvis sitter Sixten och Peter på en lång och intensiv kurs i hur man skall

Medias förlöjligande av förhören som dom pumpade ut som vettvillingar i början tänker jag inte

Precis. Det är ju därför den okunniga åklagaren har fattat misstankar om denna kuf kj. Utan att ens ha tänkt på hur en med as reagerar i ett förhör. Förhörsledarna är ju också helt okunniga att förhöra honom.. Dom tycker att det går så bra, med deras tvetydningar, fällor och upprepade saker de ältar.
Snart kommer dom få en ny Quick-dom där kj erkänner ett mord han inte begått.
Citera
2013-10-27, 08:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men vad anser du vara det perfekta mordet? Jag menar att det är ett mord där kroppen aldrig hittas och ingen direkt kan kopplas till det. Jag är personligen övertygad om att så skett någon gång....?
Det perfekta mordet blir inte ens upptäckt. Det är naturligtvis inte möjligt att påstå att det perfekta mordet inte har begåtts, eftersom ingen har upptäckt det.
Citera
2013-10-27, 08:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Kristoffer Johansson som framgångsrik styckmördare låter osannolikt - viljan att plåga och döda finns säkert, det är omvittnat, men finns förmågan att klara sig undan efterräkningar ? Räcker KJ:s förståndsgåvor hela vägen ? Erinrar mig ha läst att MB hotat att personligen döda VB eller se till att någon annan gör det. Har KJ mördat på MB:s uppdrag ? Stämpling till mord som KJ utfört? Har KJ förespeglats något om han utförde mordet, samt hjälp med uppstädningen efteråt ? Sitter KJ och nekar i sin bubbla på psyket i Öjebyn och mantrar om att han egentligen inte ville döda Vatchareeya - dvs att det egentligen inte är hans fel att VB är död - men att han fick ett uppdrag som han inte kunde motstå ? Att han uppfattar sig själv som ett verktyg ?
Vem har vittnat om viljan att plåga och döda?
Citera
2013-10-27, 08:52
Medlem
När det gäller förhör och utredning i mb/an-spåret så kan man sammanfatta det ganska enkelt. De har inte utrett det till fullo. De har inte satt det tryck det skulke gjort. De har varit mycket snälla mot dem genom att inte utreda de faktiska lögner. De kanske till och med undanhållit vissa frågeställningar med flit.
Citera
2013-10-27, 08:53
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN

Jag ogillar hur förhörsledarna "fyller i" KJ's meningar då man läser förhören. I text får man ingen uppfattning om hur långt det är mellan KJ's tystnad och FHL "ifyllnad" i meningarna.
Nästan som att ställa ledande frågor.....?
Citera
2013-10-27, 09:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Den ena säger före och den andra säger efter. Pratar vi om samma undersökning? Den lilla har ju gjorts, jag menar den där det avgörs om straff blir fängelse eller vård. Iallafall bör han göra en större utredning innan rättegång
Ursäkta
Efter ett erkännande eller efter en fällande dom.
Trodde mig veta bättre men nu är jag mer påläst.
Citera
2013-10-27, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag ogillar hur förhörsledarna "fyller i" KJ's meningar då man läser förhören. I text får man ingen uppfattning om hur långt det är mellan KJ's tystnad och FHL "ifyllnad" i meningarna.
Nästan som att ställa ledande frågor.....?
Poliser brukar kunna säga halva påståenden så att den förhörde får fylla i.
Ledande frågor, ja.
Jag kan tycka att någon annan kunde ha förhört mgm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in