2013-10-26, 23:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jo, men jag anser att planteringsteorier skulle få en något ökad grad av trovärdighet om någon kunde visa att de verkligen förekommer med någon frekvens utanför deckarnas och kriminalseriernas låtsasvärld. Att kriminella försökt kasta skulden på varandra med tämligen klumpiga medel tvivlar jag inte på. Men hur är det att välja ut nån syndabock och få denne ditsatt för ett mord man själv begått genom diverse avancerade konster?

Det är lite som folk som påstår sig kunna utföra healing tycker jag. Jag vill se bevis på att det verkligen har hänt innan jag ens tror att det kan vara möjligt.

Precis, men det sker inte att man kan visa upp ett liknande scenario.
Domstolen tar hänsyn till bevisen var för sig och värderar, men även tillsammans, och då bevisen bildar en kedja så har det ett visst värde.
Att påstå att någon planterar och tro att det ska hålla i en domstol i total avsaknad av spår håller inte. Det måste vara rimligt både med alternativhypoteser och förklaringar.

Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Tiderna förändras. Kan du ett par språk mer än svenska så kan du läsa på nätet om hur man mördar, döljer spår och hur man själv undviker att bli den skyldige. Har du riktigt tur så hittar du även en filmsnutt som belyser det hela på ett ganska pedagogiskt sätt.

Personligen har jag inget generellt intresse av mord och statistik kring mord. Mord som sker i Norrbotten intresserar mig eftersom jag kan geografin och känner rätt många människor i Norrbotten.

Var väl inte så mycket av statistik som fungerade kring mordet på CS vid stenbron 2008. En ostraffad gubbe som mördade en för honom obekant skötsam tjej.

Men det va inte fråga utan vilka domslut finns om att någon annan planterat bevis som id et här fallet? Det handlar om rimlighet inte om idioti.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-26 kl. 23:53.
Citera
2013-10-26, 23:41
Medlem
Minimois avatar
Toni A var inte vidare juste när han planterade sin arbetskamrats handske/handskar på en av brottsplatserna. Många misstämnkta och dömda hävdar att bevis har planterats mot dem. Jag skulle hävda att det som kan förekomma är just att GM själva försöker förvirra genom att snurra till det med saker och avtryck från andra. Jens Js mördare var inte heller vänlig när han strax efter mordet i lägenheten gav grannarna nyckeln för blomvattning under en påstådd Cypern-resa, med konsekvensen att grannarna kunde kontaminera mordplatsen den närmsta tiden efter mordet.

Jag tror inte att jag någonsin har sett en slask med innehållsförteckning. Det är en stor bunt papper, inte sällan lätt huller om buller, och det saknas anledning för polisen att sitta och fixa upp dem.
Citera
2013-10-26, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ursäkta, men jag måste bemöta detta med en motfråga. Hur vet du att det perfekta mordet inte har begåtts? Det perfekta mordet är inte upptäckt.

Jag vet inte var du står riktigt, det känns som att du som så många gånger förr håller på att glida iväg åt några alternativa konspirativa egna teorier, men detta är långt ifrån ett "perfekt mord". Precis som de flesta mord så innehåller det en massa indicier som kommer att stötas och blötas i timmar. Om KJ inte blir fälld så är min övertygelse att det finns ingen alternativ gärningsman att leta, precis som Marina Johansson inte har en alternativ GM, inte heller Linda Chen har en alternativ GM.
Citera
2013-10-26, 23:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Toni A var inte vidare juste när han planterade sin arbetskamrats handske/handskar på en av brottsplatserna. Många misstämnkta och dömda hävdar att bevis har planterats mot dem. Jag skulle hävda att det som kan förekomma är just att GM själva försöker förvirra genom att snurra till det med saker och avtryck från andra. Jens Js mördare var inte heller vänlig när han strax efter mordet i lägenheten gav grannarna nyckeln för blomvattning under en påstådd Cypern-resa, med konsekvensen att grannarna kunde kontaminera mordplatsen den närmsta tiden efter mordet.

Jag tror inte att jag någonsin har sett en slask med innehållsförteckning. Det är en stor bunt papper, inte sällan lätt huller om buller, och det saknas anledning för polisen att sitta och fixa upp dem.

Eftersom du skriver om tex Toni A har han antingen erkänt eller lämnat spår.
Så vilka spår har man lämnat i det här fallet från en sk fantasiplanterare?
Citera
2013-10-26, 23:45
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Kan någon berätta vem som åkte med KJ till Fallen Angel?

Det var hans närmaste airsoftpolare som tillhört den föreningen som lades ned under 2012. Står i fup om detta om du söker. De åkte i KJs Sonata.
Citera
2013-10-26, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan du beskriva ett tidigare styckmord där mördaren har lämnat en tejprulle med offrets blod i badrummet, offrets blod i bagageutrymmet på sin bil, en handske och en plastkasse, samt lämnat offrets kroppsdelar i ett ödehus och en grop några hundra meter därifrån, förutom händerna?

Q. finns ett dussintal på detta forum som
anser att en förståndshandikappad skall fällas
för ett av dom mest avancerade morden i svensk rätts
historia. vi kan inte göra mycket åt det. bråka
inte Me dom. K.J behöver vård. och så
många mer som hen.
Citera
2013-10-26, 23:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
Q. finns ett dussintal på detta forum som
anser att en förståndshandikappad skall fällas
för ett av dom mest avancerade morden i svensk rätts
historia. vi kan inte göra mycket åt det. bråka
inte Me dom. K.J behöver vård. och så
många mer som hen.
Jag ingår inte i de förståndshandikappades skara som anser att någon ska dömas för mord med rimligt tvivel.

Huruvida KJ behöver vård kan jag inte uttala mig om.
Citera
2013-10-26, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
AS är ju en rätt knepig diagnos. Man är högfungerande inom vissa områden, men sällan inom alla områden. Jag får ibland känslan av att KJ är och varit med självgående än han gett sken av, han är rätt händig och klarar saker om han tvingas till det, men att hans diagnos tidigare i livet inneburit vad man brukar kalla för vissa "sjukdomsvinster" och att det helt enkelt varit lite bekvämt att t ex slippa städa själv, men det kan vara en villfarelse.
Hittar aspergaren sina favoritintressen och får styra sin tid så kan det bli mycket goda resultat. Allt annat kan försummas och spreta betänkligt, vilket tenderar att skapa friktion med omgivningen eller massa ångest och trötthet hos individen om denne anstränger sig för att försöka harmoniseras till omgivningens sanna eller inbillade förväntningar. Tidsuppfattningen kan vara knasig, men det ser man ofta även hos ADHD-klientelet, inte minst hos unga individer. KJ har för övrigt kombon AS + ADD.
Citera
2013-10-27, 00:01
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det var hans närmaste airsoftpolare som tillhört den föreningen som lades ned under 2012. Står i fup om detta om du söker. De åkte i KJs Sonata.

Tack.
Jag har letat men kan inte hitta exakt vilka som faktiskt åkte med honom
Citera
2013-10-27, 00:08
Medlem
Spindelfridas avatar
Eftersom ingen nappade på denna fetade passus i mitt senaste inlägg frågar jag igen:

"Vad jag kan se har polisen inte gått till botten med AB:s utsagor om sin påstådda "ickekännedom" angående VB. För mig är det uppenbart att han ljuger, hans svar och förklaringar låter inrepeterade.
Det är också värt att notera att AB, sedan hösten 2012 köpt/använt tre olika mobiler men att numret alltid varit detsamma. Jag frågar mig nu: Är det vanligt att man köper/byter mobiler så ofta? Vad är i så fall orsaken? Den frågar ställer inte polisen."

Själv vägrar jag mobil och vet därför inte inte hur det förhåller sig. Hur många av er byter mobil lika ofta som AB - och dessutom inom en sådan kort tidsrymd?
Citera
2013-10-27, 00:09
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Tack.
Jag har letat men kan inte hitta exakt vilka som faktiskt åkte med honom

Det är Max fyra som ryms i en Sonata exl förare så utan att ha tillgång till fup kan man anta att KJ, AB, PH,AH och RÅ fanns i bilen.
Citera
2013-10-27, 00:09
Bannlyst
vem har haft mest behov av att tysta en halvtokig diagnos thaitjej som
bevisligen har stalkertendenser i sig. vem har mest att förlora?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in