2013-10-26, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Men det är ju en i högsta grad berättigad fråga att be de som förfäktar planteringsteorier att komma med exempel på när sådant faktiskt har skett. Jag har inte sett ett enda hittills i tråden....

Tänker lite på "kattmördaren i Högsbo" han skrev ju i sitt brev att någon "planterat bevis" mot honom, men enligt min egen erfarenhet har jag inte läst om ett enda svenskt fall där någon "planterat bevis" mot någon i mordfall eller i något krimfall öht, visst kan folk skylla på andra, men att gå så långt som att smyga in hos folk och diskret lägga ut blodpölar och grejer känns mest som något som hör hemma i TV-deckare.
Citera
2013-10-26, 23:32
Medlem
Namibia1s avatar
Kan någon berätta vem som åkte med KJ till Fallen Angel?
Citera
2013-10-26, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Besynnerligt att mördaren tog bort exakt de bitar som matchade, och lämnade resten, och tejprullen i badrummet.

Absolut besynnerligt men inte omöjligt.
Citera
2013-10-26, 23:33
Medlem
Citat:
Besynnerligt att mördaren tog bort exakt de bitar som matchade, och lämnade resten, och tejprullen i badrummet.

Ja, men nu har ju KJ "erkänt" att han är dålig på att städa (han kanske faktiskt torkade av tejprullen slarvigt eller slarvade med att titta på den öht) och att hålla rent omkring sig och att det kort sagt lätt blir kaos med saker och ting. Han lider av ett handikapp som gör att man utför lite besynnerliga saker ibland.
Citera
2013-10-26, 23:34
Medlem
Citat:

Hur sannolikt är det att all tejp är återfunnen med dessa tio bitar?
Citera
2013-10-26, 23:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Och det kan ju inte vara så svårt t ex var ju Eva Magnussons mördare väldigt klantig han också, men naturligtvis är alla mord delvis individuella i tillvägsgångssätt.

Dom flesta tror att dom begår ett perfekt mord, men hittills har inget utfört detta.
Det är vad som kan anses rimligt eller sannolikt i en domstol med planteringshistorian som KJ lägger fram.
Domstolen tar till rimliga förklaringar med verklighetsförankring, men inte fantasier som är totalt orimliga.

Frågor bemöts med motfrågor och man inbillar sig att det ser seriöst ut, men det är bara ett klart tecken på att man inga svar ha., Det är nog en sjukdom eller liknande.

Det borde vara mer än det som finns som en annan gm skulle planterat-. Det är inte rimligt inte ens i närheten.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-26 kl. 23:55.
Citera
2013-10-26, 23:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Ja, men nu har ju KJ "erkänt" att han är dålig på att städa (han kanske faktiskt torkade av tejprullen slarvigt eller slarvade med att titta på den öht) och att hålla rent omkring sig och att det kort sagt lätt blir kaos med saker och ting. Han lider av ett handikapp som gör att man utför lite besynnerliga saker ibland.
Det motsäger att han nästan lyckades komma undan med ett styckmord, med bara små bevis. Normalt borde han väl tagits med handen i kakburken, bildligt talat.
Citera
2013-10-26, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Han kan säkert gå på vattnet också. Polisen hittar skoavtryck från samtliga MPSare som varit inne i gula huset men inga efter KJ trots att han själv säger att han varit in där. Dock finns ett oidentifierat avtryck som fortfarande är oidentifierat och ingen bryr sig.

Att man förbisett skoavtrycket och fimpen är oförståeligt. Om man nu inte lyckas fälla misstänkte GM pga brist på teknisk bevisning tycker jag polisne ska skämmas, för de har haft chansen känns det som, men skitit i väsentliga saker.
Citera
2013-10-26, 23:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Dom flesta tror att dom begår ett perfekt mord, men hittills har inget utfört detta.
Det är vad som kan anses rimligt eller sannolikt i en domstol med planteringshistorian som KJ lägger fram.
Domstolen tar till rimliga förklaringar med verklighetsförankring, men inte fantasier som är totalt orimliga.

Frågor bemöts med motfrågor och man inbillar sig att det ser seriöst ut, men det är bara ett klart tecken på att man inga svar ha., Det är nog en sjukdom eller liknande.

Det borde vara mer än det som finns som annan gm skulle planterat-. Det är inte rimligt inte ens i närheten.
Ursäkta, men jag måste bemöta detta med en motfråga. Hur vet du att det perfekta mordet inte har begåtts? Det perfekta mordet är inte upptäckt.
Citera
2013-10-26, 23:39
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Alla mord är unika. Det här är mer unikt än de flesta.

Jo, men jag anser att planteringsteorier skulle få en något ökad grad av trovärdighet om någon kunde visa att de verkligen förekommer med någon frekvens utanför deckarnas och kriminalseriernas låtsasvärld. Att kriminella försökt kasta skulden på varandra med tämligen klumpiga medel tvivlar jag inte på. Men hur är det att välja ut nån syndabock och få denne ditsatt för ett mord man själv begått genom diverse avancerade konster?

Det är lite som folk som påstår sig kunna utföra healing tycker jag. Jag vill se bevis på att det verkligen har hänt innan jag ens tror att det kan vara möjligt.
Citera
2013-10-26, 23:40
Medlem
Citat:
Det motsäger att han nästan lyckades komma undan med ett styckmord, med bara små bevis. Normalt borde han väl tagits med handen i kakburken, bildligt talat.

AS är ju en rätt knepig diagnos. Man är högfungerande inom vissa områden, men sällan inom alla områden. Jag får ibland känslan av att KJ är och varit med självgående än han gett sken av, han är rätt händig och klarar saker om han tvingas till det, men att hans diagnos tidigare i livet inneburit vad man brukar kalla för vissa "sjukdomsvinster" och att det helt enkelt varit lite bekvämt att t ex slippa städa själv, men det kan vara en villfarelse.
Citera
2013-10-26, 23:40
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Men det är ju en i högsta grad berättigad fråga att be de som förfäktar planteringsteorier att komma med exempel på när sådant faktiskt har skett. Jag har inte sett ett enda hittills i tråden....

Tiderna förändras. Kan du ett par språk mer än svenska så kan du läsa på nätet om hur man mördar, döljer spår och hur man själv undviker att bli den skyldige. Har du riktigt tur så hittar du även en filmsnutt som belyser det hela på ett ganska pedagogiskt sätt.

Personligen har jag inget generellt intresse av mord och statistik kring mord. Mord som sker i Norrbotten intresserar mig eftersom jag kan geografin och känner rätt många människor i Norrbotten.

Var väl inte så mycket av statistik som fungerade kring mordet på CS vid stenbron 2008. En ostraffad gubbe som mördade en för honom obekant skötsam tjej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in